Global icon-chevron-right Espanya icon-chevron-right Barcelona icon-chevron-right Torna Jesuscrist (Superstar)?
Notícies / Teatre i Arts Escèniques

Torna Jesuscrist (Superstar)?

Ted Neeley
'Jesus Christ Superstar'

Des de la crucifixió i resurrecció de Jesús de Natzaret que el cristians confien en el segon retorn del fill de Déu a la terra, l'anomenada parusia. Però dos mil·lennis després, com el Godot de Beckett, encara l'esperen. Fins ara?

Si la segona vinguda de Jesucrist està al caure o no, això deixem-ho pels teòlegs. Però qui torna, i amb força és Jesuscrist... Superstar.

Haurem d'esperar fins a l'abril, però després de Setmana Santa presenciarem l'adveniment de 'Jesus Christ Superstar', el musical d'èxit que va disparar la carrera d'Andrew Lloyd Webber ('Evita', 'Cats', 'El fantasma de l'òpera'...) des d'aleshores un dels compositors clau del gènere, amb lletra d'un altre nom amb pedigrí en els musicals, Tim Rice, en la seva versió original en anglès –subtitulada en castellà– i protagonitzada per Ted Neeley, l'actor que es va calçar la corona d'espines a l'adaptació al cinema de Norman Jewison del 1973.

Després de passar pel West End de Londres i per Broadway, la producció de l'òpera-rock del 1970 arriba al Teatre Tívoli del 19 al 29 d'abril en només 15 funcions. Les entrades ja estan a la venda, a partir de 25 euros i amb un 30% de descompte en les dues primeres funcions si les compreu abans del 26 de febrer.

Curiosament, l'anunci coincideix amb l'estrena de la (per)versió d'aquest clàssic d'Andrew Lloyd Webber a càrrec del grup barceloní Seward (expansiu projecte a cavall entre el rock experimental, la música improvisada i el folk) i el dramaturg, director i actor Jordi Oriol ('L'empestat', 'Safari Pitarra', 'Home-natja'). 'Jesus Christ Superstar' és el punt de partida d'un nou encràrrec del cicle Escenes de L'Auditori, en què es proposen diàlegs entre la música i les arts escèniques, que es representarà aquest cap de setmana.

Casualitat, o un clar senyal que, 2.000 anys després, Jesucrist torna?

Advertising
Advertising

Comentaris

0 comments