[category]
[title]
Del 13 al 18 d'octubre, el barri de Sant Andreu acull l'arxiu mòbil, l'exposició i l'estudi fotogràfic del Museu Migrante Migrante

Què seria Barcelona sense la seva riquesa multicultural? Per a aquells que ho van deixar tot enrere a la cerca d'alguna cosa millor, el Museu Migrant Migrant arriba a la Plaça del Canòdrom amb una instal·lació itinerant i participativa que recopila fotografies, testimonis i objectes significatius.
Dins del cridaner contenidor marítim hi ha algunes de les històries de persones migrants, a més d'un estudi fotogràfic on qualsevol pot sumar el seu propi relat al projecte. Les experiències es recullen de quatre maneres diferents: història escrita, gravació d'àudio, retrats fotogràfics i objectes físics. Es busca recollir els testimonis de manera intergeneracional, des de migrants de primera generació fins a persones amb històries familiars vinculades a la mobilitat.
El projecte del Museu Migrant està dividit en dues línies: un contenidor marítim que actua com a arxiu mòbil i espai expositiu, i MMM en Moviment, que mitjançant activitats participatives apropa el projecte a llocs on el contenidor no s'instal·la. A més, compta amb un arxiu digital accessible de manera gratuïta, en el qual també hi ha un apartat d'educació, amb una proposta educativa dirigida a docents, mediadors culturals i estudiants d'art.
Veure aquesta publicació a Instagram
Rere aquesta iniciativa hi ha la fotògrafa hispanobrasilera Angélica Dass (coneguda per la seva investigació sociològica i la defensa dels drets humans), la consultoria social sense ànim de lucre Cidalia i la Direcció General de Drets Culturals del Ministeri de Cultura.
El Museu Migrant Migrant és un principi cap a l'acceptació de com n'és d'intrínseca la migració a Espanya. Barcelona, com altres grans ciutats industrials, és d'especial rellevància; la seva història ve marcada per la migració de persones que van arribar des d'altres territoris de Catalunya, d'Espanya i fins i tot internacionals, que encara a dia d'avui continuen transformant la ciutat en un nexe multicultural.
El 15 d'octubre a les 18 h, a l'Ateneu d’Innovació Digital i Democràtica, es va celebrar el col·loqui "Conversaciones de Memoria en Movimiento", un espai de reflexió col·lectiva sobre memòria, identitat i pertinença. Una trobada amb la participació d'Ali González-García, consellera d'Innovació de l'Ajuntament de Monterrey, Silvina Merino, del projecte Microhistorias Migrantes, i Angélica Dass, coordinadora del Museu Migrant Migrant.
Aquest article s'ha publicat el 16 d'octubre de 2026 a les 12:00 h
Discover Time Out original video