[title]
L’avinguda de Vallcarca tindrà dues pistes de bàsquet a peu de carrer, a la cruïlla entre el carrer d’Esteve Terradas i el viaducte de Vallcarca. La construcció de les pistes és el primer pas per al naixement del futur parc Central de Vallcarca, del qual encara no s’ha redactat el projecte executiu definitiu.
Cadascuna de les pistes tindrà quinze metres d'amplada i una profunditat aproximada d'onze metres, i es preveu que el conjunt de la nova zona esportiva a l'aire lliure ocupi una superfície total de 2.000 metres quadrats.
A més, per salvar el desnivell del terreny, les pistes tindran un mur de contenció de cinc metres d’alt. Aquest mur també acollirà un nínxol on se situarà l’antiga font de la Nina.

El projecte també planteja crear itineraris per accedir a les pistes amb facilitat des del carrer, on s’ampliaran les voreres i els escocells per crear una zona de descans amb vegetació i arbrat nou.
Pel que fa a la zona, també s’hi instal·larà una graderia, una bancada lineal i, per evitar possibles molèsties als veïns, les pistes es tancaran en horari nocturn amb una reixa que prohibirà el pas. En total, doncs, les obres disposen d'un pressupost d’1.942.215,71 euros i finalitzaran a principis del 2026.
Un projecte de millora de Vallcarca
La construcció de les pistes forma part del pla de l’Ajuntament per impulsar la transformació de Vallcarca amb la construcció d’habitatge assequible, la millora de l’espai públic i la generació de verd urbà.
Pel que fa a l’habitatge, Vallcarca té en obres dues noves promocions d’habitatge de protecció oficial (HPO) del parc públic en sòl municipal, amb 60 pisos que es destinaran al lloguer assequible i al cohabitatge en cessió d’ús.
A més d’aquesta acció, l’Ajuntament té la titularitat d’una finca al carrer de la Mare de Déu del Coll, on l’IMHAB podrà construir un nou edifici de 30 pisos per destinar-los a sol·licitants d’HPO.
En relació amb la millora de l’espai públic, a l’abril es van iniciar les obres de l’anella de serveis de Vallcarca, amb més de 8.000 metres quadrats. Entre les millores, hi ha guanyar espai per als vianants i treure’n al vehicle privat per crear un espai molt més permeable per al vianant i àrees de plataforma única.
