Time Out a la teva bústia d'entrada

Cerca

Girona, Temps de Flors 2015: Cap de setmana 9-10 de maig

Els millors plans i activitats per gaudir el primer cap de setmana de festival

Escrit per
David Jiménez
Publicitat

Dissabte matí: La Rambla, Sant Pere de Galligants i els Banys Àrabs

©Pere Duran

La primera jornada de Temps de Flors és de les millors, per diferents motius: evitem els 'spoilers' com, per exemple, saber quin projecte floral hi ha aquest any a les escales de la Catedral. També som dels primers a recórrer i a descobrir les grans exposicions, els espais i petits racons amagats. A més, encara és d’hora, hi ha menys gent i les flors estan fresques! El 'kit' bàsic serà una ampolla d’aigua i el mapa de temps de flors (imprescindible per moure’ns per la ciutat, ubicar-nos i descartar el que ja hem vist) o ens descarreguem l’aplicació GironaIn.

El punt de sortida serà la Rambla fins al tram final, al carrer de l’Argenteria, d’on veurem que penja el Tarlà, el llegendari saltimbanqui gironí que fa uns segles va alegrar la vida als ciutadans quan passaven quaranta dies i quaranta nits aïllats perquè no contagiessin la pesta. Tot seguit baixarem pel carrer de Ballesteries, vorejant el riu i, a l’encreuament amb la pujada de Sant Fèlix, trencarem a mà esquerra fins al cul de la lleona. A les escales de la basílica hi veurem una exposició.

Sense encantar-nos, ens dirigirem tot recte fins a Sant Pere de Galligants on farem un tranquil recorregut en direcció als Banys Àrabs. Per aconseguir-ho, creuarem el riu Galligants (sec en aquesta època de l’any), un espai ric en natura on es respira un ambient màgic i especial. Entrarem a la plaça dels Jurats on hi ha una exposició que representa els jurats, òrgan de govern local de la ciutat fins al segle XIII, i visitarem les exposicions del voltant.

Arribarem als Banys Àrabs i hi entrarem. En sortir, la inèrcia ens portarà fins al peu de les escales de la Catedral on ens espera el projecte commemoratiu dels 60 anys de #TempsDeFlors. Per acabar el matí, farem un últim esforç pujant fins a la plaça dels Apòstols de la Catedral (sí, a dalt) on podrem descansar en un espai amb sofàs, 'pufs' i taules. És un bon moment per connectar-se a la xarxa wi-fi d’alta velocitat que hi haurà a la zona de la Catedral i penjar les fotos del matí a les xarxes socials.

Dissabte tarda: Museus, Festival A Cappella i l’Onyar de Nit

Després de dinar, a mig camí entre la part de dalt i de baix de la Catedral, descendirem per les escales de la 'pujada de la Catedral' que ens deixaran al carrer de la Força. Tot el camí serà de baixada, veurem les exposicions dels estrets carrers perpendiculars del Call i, a pocs metres, podrem entrar al Museu d’Història. Després, a mà esquerra del carrer de la Força, visitarem el Museu dels Jueus i pujarem al seu pati. A la sortida, seguirem el carrer de la Força avall fins a arribar a la plaça de l’Oli. També a mà esquerra, toparem amb l’exposició de les escales de Sant Martí (el racó més romàntic de l’estat segons una enquesta per internet de 2014).

Accelerarem el pas i buscarem el riu creuant algun dels ponts per anar a la plaça Independència on, a les 18 hores, ens espera un dels concerts gratuïts de música A Cappella. En acabar, tornarem pel carrer Santa Clara on, a mig camí, podem parar a la gelateria Rocambolesc dels germans Roca.

La penúltima parada de la jornada serà al Mercat del Lleó on, de les 19 a les 24 hores, se celebra la Nit de Flors i de Sabors: música en viu i tastos. Per arrodonir la vesprada, farem una última passejada pel Barri Vell (des de l’Ajuntament i el Teatre, passant pel carrer de Ciutadans on es visiten els patis de les cases senyorials, per acabar a la plaça de l’Oli). No us preocupeu, avui les exposicions tanquen a mitjanit, un moment màgic per acabar la jornada contemplant l’exposició de nit que hi ha al riu Onyar.

Diumenge matí: Torre Gironella, muralles, Cinema Modern i castellers

Ahir vam fer el recorregut habitual i avui deixarem que els 'domingueros' s’iniciïn en el festival per visitar, nosaltres, els punts tranquils i els ambients especials. L’objectiu serà arribar als Jardins dels Alemanys (a la zona nord de la Catedral) a través de les muralles però, abans, visitarem l’antic Cinema Modern (al costat del cinema Truffaut). Enguany el Modern obre les portes durant els dies del Festival amb una exposició que commemora una zona d’espai escènic que va tancar fa 14 anys.

Ara sí buscarem l’accés a les muralles vora la plaça Catalunya, just a la pujada de les Pedreres. La ruta fa una lleugera pujada, però val la pena observar les vistes i el privilegiat entorn. Durant la ruta veurem, per exemple, el campus del Barri Vell de la Universitat de Girona que queda als nostres peus, a mà esquerra. Quan albirem el final de la muralla, guiant-nos degudament amb el mapa senyalitzat, arribarem als Jardins dels Alemanys. Ens fixarem i visitarem les exposicions de la Torre Gironella i la seva cisterna, situada on abans hi havia el punt més alt de la miralla (destruïda durant la retirada de les tropes franceses el 1814). Dins els jardins, podrem veure l’actuació de Concerts Corals i les exposicions que fan un homenatge a Salvador Dalí. A les 12 h intentarem no perdre’ns la Diada Castellera a la plaça de Sant Feliu. Finalment, la part final del matí la passarem a les exposicions que ens queden per veure a la Catedral.

A les 13 h no ens podem perdre un concert de guitarres clàssiques en el marc del Festival de Guitarra de Girona. Ens delectaran amb música en directe mentre fem la visita al claustre. A la sortida, buscarem els soterranis de la Catedral (s’hi entren per la part esquerra de les escales de la Catedral). Després anirem a dinar, amb la recomanació que ho feu en algun dels restaurants que ofereixen menús amb flors (per no quedar-vos penjats, millor reserveu com més aviat millor).

Diumenge tarda: Museu, trenet i comerç