Time Out a la teva bústia d'entrada

Cerca
Plànol Girona, Temps de Flors 2015

Girona, Temps de Flors 2015: com moure's pel festival

La forma més fàcil de gaudir de les exposicions florals és amb el plànol que facilita l'Ajuntament de Girona: seguiu les nostres recomanacions i no us perdeu

Escrit per
David Jiménez
Publicitat

La visita a 'Girona, Temps de Flors' es pot iniciar des de qualsevol punt de l'itinerari. Una de les maneres més efectives és seguir les rutes marcades en el plànol, un document que us podeu descarregar a la web de Temps de Flors (www.gironatempsdeflors.cat), consultar a través de l'appGironain o bé el podeu trobar en nombrosos punts al llarg del recorregut.

El plànol és, sens dubte, una eina indispensable per moure's per les diferents exposicions florals. La idea dels recorreguts és evitar les aglomeracions, sobretot als petits carrers, i es prioritza els sentits de pujada o de baixada.

Itinerari 1

Un dels possibles recorreguts és començar des de la plaça del Vi (on hi ha l'Ajuntament). Des d'aquí s'enfila el carrer de Ciutadans amb exposicions als patis de les cases senyorials. En arribar a la plaça de l'Oli, cal continuar (de pujada) pel carrer de la Força fins a arribar als peus de la Catedral. Arribats a aquest punt, una opció és  passar les escales i girar a la dreta en direcció als Banys Àrabs i al passeig Arqueològic. L'altra opció és continuar baixant fins que arribem en un aparcament del carrer de Galligants, ens desviem en direcció al riu Onyar, i resseguim la ruta de tornada fins al punt inicial

Itinerari 2

El segon recorregut passa per sota la muralla, amb l'inici prop de la plaça de Catalunya, a la pujada de les Pedreres. Transcorre en gairebé en paral·lel al primer itinerari proposat. En aquest cas, però, es visiten les exposicions situades en la part més alta, i s'arriba a la Catedral per la part del damunt. Des d'allà, es proposa continuar pel passeig Arqueològic, els Banys Àrabs fins a Sant Nicolau i la tornada es fa vorejant el riu Onyar. Els camins es poden fer en qualsevol sentit, tenint en compte que els caps de setmana carrers el de la Força (que puja a la Catedral) es poden omplir. Les rutes, però, dependran de cadascú, del temps que es disposi i de les ganes de perdre's pels espais florals de la ciutat.