Time Out a la teva bústia d'entrada

Cerca

'Self', una exposició d'il·lustradors que parla del jo

Escrit per
Eugènia Sendra
Publicitat

Una vintena d’il·lustradors dels cinc continents participen a SELF, que es presenta com a exposició i fanzín en el marc de l’European Creativity Festival amb l'objectiu de reflexionar sobre la identitat en l’era digital. El projecte de Max Porta (Lost & Found, Van Van) i Angelo Palma (Soon in Tokyo) porta a la ciutat els autoretrats d'Isobel Mehta, Celia Jacobs i Lope Serrano, entre d'altres, que s'exposaran al Disseny Hub del dijous 9 al diumenge 12. Hem parlat amb ells per saber com s'han enfrontat a una creació menys espontània que la 'selfie', com es veuen i com voldrien ser vistos pels altres. Perquè SELF també va d'això: de com ens projectem al món exterior i a les xarxes.

ISOBEL MEHTA
La il·lustradora londinenca amb arrels índies explica via mail el procés d’autoretrat: es va enregistrar ballant despullada a la seva habitació amb l’ordinador. Va fer captures de pantalla i les va dibuixar ràpid, per eliminar el vídeo tot seguit. Ha retratat una Isobel real? “No n’estic segura. El jo de cos sencer és el que vull ser: forta, segura del meu físic i coqueta; el cap escapçat, afegit a darrera hora, probablement és el jo real: cohibida i massa crítica amb mi mateixa”, respon.

© Isobel Mehta


LOPE SERRANO

No és la primera vegada que el cofundador de la productora Canada es dibuixa a si mateix. Per a l’ocasió ha partit d’una foto que tenia al mòbil, s'ha fet sense massa papada i ha parodiat els clàssics retrats amb fons. "Suposo que la representació de la pròpia identitat és un tema infinit i atemporal i que la proliferació d'imatges en xarxa n'accelera la seva intensitat –comenta–. Tots portem un mirall a la butxaca que els altres poden veure en gairebé qualsevol lloc i moment". El seu referent, sobretot en la paleta, David Hockney.

© Lope Serrano

CELIA JACOBS
És una firma habitual de The New York Times, i també reconeix la petjada de Hockney en el seu autoretrat i la trascendència de treballs com els de Frida Kahlo. Abans de dibuixar admet que es va fer una foto, amb mala llum, sense posar. "Volia veure'm normal, com veig la resta de gent o potser com em veuen ells a mi". El procés que han fet per al projecte SELF incita a la reflexió, a raonar el per què de la sobreexposició a les xarxes. "Més que mai necessitem una validació pública de la nostra aparença (...). Amb les xarxes socials, mai estàs sol, sempre estàs exposat i jutjant". Per presentar el jo real, clou Jacobs, un s'ha de qüestionar i ser una mica vulnerable. "Cal fer un esforç honest per entendre's un mateix".

© Celia Jacobs

Últimes notícies

    Publicitat