Time Out a la teva bústia d'entrada

Cerca
Via Laietana
© Maria DiasVia Laietana

Via Laietana: un carrer a prova de vianants

Ricard Martín
Escrit per
Ricard Martín
Publicitat

'Uooo Gran Vía, la gente te quiere, todavía'. Recordeu la cançó de l’Antonio Flores? Se’m fa molt difícil pensar que algú assenyat pugui dedicar una cançó a la Via Laietana: l’única referència emotiva que hi puc trobar són els còmics d’oferta a la Continuarà.

El Pla d’Actuació del districte de Ciutat Vella, calentet, afirma que l’Ajuntament vol “reduir el trànsit a la Via Laietana. Revisar el projecte existent a partir d’un procés participatiu ampli amb l’objectiu de convertir-la en un eix cívic que serveixi per connectar els barris”. Pregunto a l’Ajuntament, i l’única pista que cau de la hipotètica actuació municipal és que volen que qualsevol reforma “s’emmarqui en el Pla de Mobilitat del districte: aquesta és una via essencial per a la mobilitat del districte”. Té sentit. Amb la cinta a la mà, la vorera de Besós té 2,50 metres d’amplada. La de Llobregat, 2,15, gràcies a aquella simpàtica tanca perquè creuis en línia recta. Si en alguna cosa ha millorat, és en el transport públic: les noves línies de bus V15 i V17 et disparen cap a Sarrià i el Carmel amb l’eficàcia del metro. Queda demostrat que Via Laietana és un carrer antivianants. No espatllem allò que funciona!

Si em pregunteu, aposto per millorar encara més el transport públic (i eixamplar la vorera per a què no repeleixi els vianants) que no pas per fer la Diagonal II. Total, s’ompliria de cromos repetits de 'flagship stores' en tres mesos. La Via Laietana va ser concebuda com a un enllaç directe entre l'Eixample i el Port, no pas com a un passeig peatonal. Aquesta és la seva essència: encara que això no exclou que s'hi hauria de poder passar dignament, sense que t'hagis de posar  de perfil i paranoic esquivant turistes.

Últimes notícies

    Publicitat