Global icon-chevron-right Espanya icon-chevron-right Barcelona icon-chevron-right Les botigues del 2015

Les botigues del 2015

Els nous espais que prometen, i tancaments que es lamenten fort

Wer-Haus
© Maria Dias
Per Eugènia Sendra |
Advertising

Per què serà recordat el 2015? Pel tancament de Vinçon, i el d'altres botigues emblemàtiques que estan abaixant la persiana. La pèrdua d'una de les botigues més lluminoses del Passeig de Gràcia es fa més lleugera si pensen en les botigues que neixen, espai concebuts per dissenyadors i personalitats inquietes que malden per donar a conèixer les marques més potents a nivell internacional i els petits creadors de casa. Seguiu-los la pista a tots.

Obren portes

SSIC & PAUL
©Maria Dias
Botigues, Dissenyador

SSIC AND PAUL

El manifest estètic de la Jessica Raya i la Paula Boadas segueix inalterable: aposten per peces atemporals, molt evocadores, de siluetes rectes, amb tirada pels volums i d’esperit tan minimalista com contemporani. Aquesta manera tan personal d’entendre la moda l’han fet extensiva a la botiga taller que han obert al carrer de les Santjoanistes. Aquí també manen les línies pures i els materials nobles. Tot és al lloc adequat.

Materia terrícola
©Maria Dias
Botigues, Casa i llar

Materia terrícola

icon-location-pin Gràcia

Materia Terrícola és un nou espai multifuncional de Gràcia: és estudi d’arquitectura i interiorisme, però també té un aparador a la plaça d’en Joanic on s’exposa producte escollit amb sentit i sensibilitat. Allò que ara es diu de Km 0. El showroom de Materia Terrícola no es contempla, sinó que s’escruta. Qualsevol dels objectes pulcrament exposats té una història al darrere. I això es nota. Ja sigui la tauleta de marqueteria de Julia Fritz, d’una bellesa extrema. O els espectaculars llums fets amb forja i ampolles damajoana de Metonimia. O els bonics coixins serigrafiats a mà de Depiesacabezas. O les tauletes –ideals per posar la tele– de Paletos. O la virtuosa ceràmica de Krasznai. O les inspirades llums amb missatge de Madreinspain... La mateixa passió que posen els propietaris de Materia Terrícola en aquesta escenografia, també la tenen a l’hora de dissenyar el seu mobiliari.

Advertising
Med winds
©Med winds
Botigues

Med winds

icon-location-pin Barcelona

L'icònic semisoterrani de la rambla de Catalunya que havia acollit la botiga Groc ja torna a tenir vida: hi bufa la brisa de Med winds, la marca de moda de Llorenç Fluxà, l’amo de Camper. Va néixer online el 2011, i ara les seves col·leccions de bàsics exquisits ja tenen set botigues. La premissa no ha canviat: confeccionen al territori en tallers en els quals treballen marques de luxe, i utilitzen materials de primera qualitat, des dels teixits –vénen d’Itàlia, Portugal i França– fins als botons. La geografia i els personatges del Mediterrani, les línies atemporals, els estampats propis i una aura romàntica i vintage defineixen l’estil Med winds, que també reivindica el treball amb artistes i artesans locals i internacionals, el creixement sostingut i la creació meticulosa, lenta, feta amb el cor.

Wer-Haus
© Maria Dias
Botigues

Wer-Haus

icon-location-pin Barcelona

Wer-Haus és un nou petit temple dedicat a la moda, la fotografia i la gastronomia. El continent és minimalista, ideal per a un contingut potent, molt d’avantguarda: en la part de botiga treballen amb marques de luxe, com Lemaire i Raf Simons, i altres propostes més assequibles, i alhora intenses, com Études Studio, Gosha Rubchinskiy, misbhv, CMMN SWDN, MariusPetrus i Sunspel. També hi ha un espai de galeria fotogràfica i llibreria dedicada a les edicions independents, i un bar on passar la tarda abans o després d'educar l'ànima, l'ull i el gust.

Advertising
Picnic
©Maria Dias
Botigues, Roba de dona

Picnic

icon-location-pin Gràcia

Picnic és un exercici de minimalisme escandinau: parets blanques, terra de ciment lliscat i mobiliari de pi natural fet a mida. Elegància i funcionalitat, com mana el cànon. Amb aquesta posada en escena, s’espera un contingut a l’altura. I el tenen. Picnic és la suma dels gustos personals dels propietaris, una petita concept-store on roba, accessoris i revistes de tendències conviuen en harmonia. Hi veiem les samarretes estampades de Lindo Killer, els pantalons marmoris de Paloma Wool, les camises oversize de Queen of Casual i els vestits de ratlles de Béhulah, marca impulsada pels propietaris de Picnic. Els accessoris són l’altre pal de paller de la botiga.

Botigues, Decoració

Happ Barcelona

icon-location-pin Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera

Happ Barcelona és un espai del Born pensat perquè hi passin coses. Abraça la fórmula de la concept store, però la idea de les impulsores és anar una mica més enllà amb un projecte diferent, per això ofereixen l’espai a creatius i marques que busquen un lloc de treball i trobada –els inquilins fins i tot poden disposar d’una cuineta–, i lloguen el local per a esdeveniments. Què trobareu en aquest basar selecte i amb un nom inspirat en els happenings? Una barreja de talent local i col·leccions internacionals encara poc explorades.

Advertising
Friday's Project
©Friday's Project
Botigues

Friday's Project

icon-location-pin Barcelona

A Friday’s Project li havíem perdut la pista, però la cadena de roba multimarca ha reaparegut convertida en una marca de moda femenina amb dissenys propis, i estrena botiga a la Rambla, al local que havia ocupat la mítica perfumeria Prats, de la qual es conserva el preciós terra de marbre. Amb el lema 'Every day is the day', Friday’s Project proposa un 'outfit' a base de peces casuals i lleugeres, a la vegada que femenines i chic. És la versió adulta de les coŀleccions que es poden trobar a Double Agent; la germana gran es fa mirar pels seus complements (doneu una ullada a les bosses) i guanya amb la posada en escena d’una botiga que vol reunir propostes més enllà del vestir.

Botiga Macba
©Miquel Coll
Botigues, Llibres

Macba Store Laie

icon-location-pin El Raval

Les botigues dels museus tenen un punt magnètic: atrauen per la selecció de títols i productes i també sorprenen per l’interiorisme. Les dues variables coincideixen a la nova botiga Macba, gestionada per Laie. L’estudi al capdavant del projecte, Llamazares Pomés, s’ha atrevit a “trencar” el blanc 9003 del museu amb una quarantena de colors Pantone. A més dels catàlegs, llibres d’assaig i revistes culturals, destaquen el repertori de joguines infantils i una col·lecció de souvenirs que encapçalen els plats i tasses inspirats en el mural de la sida de Kaith Haring, seguida de les ceràmiques dedicades a Basquiat i Louise Bourgeois.

Advertising
Botigues, Estil de vida

Wonder Photo Shop

icon-location-pin Gràcia

Barcelona se suma a capitals com Tòquio i Manila i es converteix en la primera ciutat d'Europa en obrir una Wonder Photo Shop, el projecte amb el qual Fuji vol revitalitzar el panorama de la impressió fotogràfica. A la botiga es poden adquirir peces estrella de la marca nipona com les càmeres instantànies Mini 8 i Mini 90 o la impressora Share, a més de marcs, àlbums fotogràfics, accessoris de papereria i eines per a l’'scrapbooking'. Però aquí el principal protagonista és el laboratori d’autoservei. L’usuari pot descarregar les fotografies del mòbil, editar-les i ‘revelar-les’, al moment –les impressions sobre PVC, fusta i altres suports passen pel laboratori– o asseure’s a realitzar projectes més elaborats, com els calendaris i els fotollibres.

Lagarta
©Lagarta

Lagarta

Lagarta (Marià Cubí, 100), el projecte que comparteixen les dissenyadores Silvia i Gimena, és una firma de pleces clàssiques i sòbries, fetes amb patrons senzills i teixits de qualitat. A més dels dissenys a mida, la seva botiga-taller reuneix una selecció de roba, calçat i complements de primera, amb qui les dissenyadores comparteixen el gust per la qualitat, la producció local, i la sostenibilitat. Aquí trobareu la marques Deubieta, Eva Vs Maria, Diarte, IfeelNut, i Prógono, entre d'altres.

Trobarem a faltar...

Botigues, Sastres

Camiseria Pons

icon-location-pin Vila de Gràcia

Un cobartí dels anys 20, una jaqueta de l'excèrcit republicà, camises de marca i per encàrrec i firmes com Catherine André i Elemente Clemente per vestir home i dona. La Camiseria Pons presumia de ser un establiment centenari però també de ser una d'aquelles botigues de tota la vida que oferia vesits a mida. Esperem que els dissenyadors local s'encarreguin de recuperar-ne l'esperit aviat...

Kowasa
©Kowasa
Art

Kowasa

icon-location-pin Eixample

Era, sense cap mena de dubte, una de les millors botigues dedicada a la fotografia de la ciutat. L'àmplia selecció d'obres d'artistes nacionals i internacionals, més el catàleg de prop de 10.000 títols i un ampli fons fotogràfic els abalaven. El 2014 van posar fi als divuit anys de trajectòria de la galeria d'Hubert de Wangen, i el primer trimestre de 2015 van tancar la llibreria referent per a molts professionals i amants de la disciplina.

Advertising
Vinçon
©Maria Dias

Vinçon

La botiga abaixava la persiana a l'estiu després d'anys de crisi i deixava al carrer els 48 treballadors de la plantilla; a un altre nivell, també deixava una mica orfes els curiosos i amants del disseny que durant anys van fer sospirar i desitjar llibretes, rellotges, cadires, peluixos, ganivets i llums.

Botigues, Llibreries

Negra y criminal

icon-location-pin La Barceloneta

Per més etiquetes que es posin al gènere, 'novel·la negra' és un terme que queda curt per parlar de tots els títols que atresorava aquesta llibreria que va tancar portes a prinicis d'octubre, tal com explicàvem al bloc. A Negra y Criminal, els lectors trobaven històries d'espies, cròniques reals, bibliografies cinematogràfiques i assajos, entre d'altres referències.

Advertising
Studiostore
©Studiostore
Botigues

Studiostore

icon-location-pin Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera

Federica Sandretti, més coneguda com Lafede, va donar llum a Studiostore, un espai que funcionava com a botiga i també com a estudi de l'arquitecta italiana. Aglutinava col·leccions de roba, complements, objectes de papereria i parament per a la llar d'allò més original, a més de creacions de joves dissenyadors. Ara, després de tres anys, Lafede ha decidit prendre's un any de descans per dedicar-se al seu estudi; conserva la galeria, un lloc on aniran passant coses, i ha cedit l'espai de botiga a l'equip de la botiga Almond. Llarga vida a Studiostore!

Advertising