Una qüestió de formes

El mestre cerveser de Moritz, Albert Viaplana, ens explica per què cal triar bé la cristalleria per assaborir millor la cervesa

Time Out en col·laboració amb Moritz
Publicitat

A l’hora d’assaborir bé la cervesa i gaudir al màxim de les seves particularitats, el got, copa o gerra en què se serveix pren una gran importància. En funció de com sigui, potenciarà uns detalls del gust o uns altres. Per començar, el gruix del vidre ja marca la primera diferència, perquè si es tracta d’un vidre gruixut, tot i que és més resistent de cara al servei, resulta més desagradable a l’hora de beure. El vidre fi, en canvi, permet la permeabilitat de l’aire i l’expressió aromàtica del líquid.
Un detall important és l’obertura de la boca. Quan presenta angle, permet que la cervesa arribi primer a la punta de la llengua, la zona més sensible als dolços i àcids. En canvi, si és recta, aconsegueix que la cervesa es reparteixi pels laterals i el fons de la llengua. Una boca gran permet, a més, percebre amb més intensitat aromes complexes, mentre que una boca petita el que fa és concentrar-les.
El cos de la copa també juga el seu paper. Si és ample, permet l’oxigenació de la cervesa i l’expressió aromàtica d’aromes terciàries i complexes, alhora que facilita una sortida major de diòxid de carboni. El cos estret, en canvi, concentra aromes delicades i permet el desenvolupament lent i continu del diòxid de carboni. Pel que respecta a la tija de la copa, o en el cas de la gerra, la nansa, és sempre recomanable, ja que permet agafar la copa sense escalfar la cervesa.
Tradicionalment, quan una marca treu al mercat una cervesa nova l’acostuma a acompanyar d’una copa o got per servir-la que resulta ideal per ressaltar les característiques més importants del producte i l’estil cerveser. I, en aquest sentit, Moritz disposa d’un ampli ventall pensat expressament per assaborir cada una de les varietats. Si feu un tast a la Fàbrica Moritz comprovareu com en canvia el gust. ■

Recomanat
    També t'agradarà
    També t'agradarà
    Publicitat