
El que fan és jugar amb la història que els és comuna. Els cinc intèrprets són nascuts a Eslovàquia, van començar a ballar danses folklòriques i, més endavant, es traslladaren a la capital de la dansa contemporània europea. És allà, a l'escola PARTS de Brussel·les, on es van conèixer i van actuar en diverses companyies de renom fins a decidir crear-ne una de pròpia al costat del músic francès Simon Thierrée, fascinat per les sonoritats de l'Europa de l'Est. Però a banda de les arrels tradicionals, l'estètica de la companyia es basa en el fet de no excloure cap possibilitat de moviment. La flexibilitat corporal d'aquests artistes té un paral·lel directe en l'obertura mental i l'extensa paleta cromàtica amb la qual treballen, que anomenen open dance. Després de nova dansa tradicional i open dance, encara hi ha una tercera etiqueta per a la seva peculiar manera de fer en relació amb el comportament en escena: full dancing suma la percepció de l'actor a la de l'espectador; és a dir, que cada ballarí ha de saber en tot moment el que està fent la resta del grup.
Els espectadors que han vist Les Slovaks, i també els alumnes que han assistit a algun dels tallers amb els quals es prodiguen (cada any a Deltebre Dansa) se sorprenen per la forta relació que es percep entre els ballarins. La noció de companyia aleshores queda substituïda per la de col·lectiu.
A diferència de les dues peces anteriors, on Thierrée improvisava en directe l'acompanyament musical, a 'Fragments' la banda sonora del mateix autor ha estat enregistrada prèviament i s'ha treballat com a punt de partida per a cada escena. Es tracta d'una composició musical per a una orquestra de corda de 40 instruments, amb el contrapunt d'unes cançons de Melánia Olláryová, estrella de la cançó popular txecoslovaca dels 50.
Discover Time Out original video