Global icon-chevron-right Espanya icon-chevron-right Barcelona icon-chevron-right 5 trucs per motivar-te i sortir a córrer

5 trucs per motivar-te i sortir a córrer

Els consells definitius per vèncer la mandra i aconseguir la forma física desitjada

Runners, correr, corredors
© Emily Maye
Per Meritxell Prados (Lymbus) |
Advertising

Dir que ets 'runner' està de moda i fer-ne postureig a les xarxes encara més. I és que per sortir a córrer només et calen unes vambes i roba còmoda. Els primers dies és fàcil quan tens la motivació pels núvols, però la clau està en mantenir la constància setmanes després. Que si el mal temps, que si el cansament, que si el mal de cap... les excuses poden ser milers però aquests cinc consells t’ajudaran a recuperar la motivació!

NO T'HO PERDIS: per arrencar a córrer per Barcelona

 

Córrer, running
© Emily Maye

Corre amb vistes

No surtis a córrer per un carreró sense glamour… fes un esforç i busca un lloc agradable, amb vistes a la ciutat o en contacte amb la natura, ja veuràs que la sensació de llibertat i satisfacció és molt més gran. La Carretera de les Aigües és una opció, un recorregut planer amb Barcelona sota els peus o, si no vols anar tan amunt, ves al passeig marítim, amb el mar al costat per refrescar les cames després. Això sí, vigila perquè hauràs d’esquivar més d’un turista!

 

Córrer, running
© Emily Maye

Marca’t un objectiu

5, 10 o 15 km, 30, 45 o 60 minuts. Tant fa! L’important és que et marquis un objectiu personal, un repte que et posi a prova, ja sigui en distància o en temps, i ves a per ell! Si t’atreveixes fins i tot pots apuntar-te a una cursa i penjar-te un dorsal, així segur que entrenaràs! La satisfacció de treballar per un objectiu, veure que vas millorant i gaudir del procés fins a aconseguir-lo no té preu. A més, un estudi de la Glasgow Caledonian University per Strava assegura que córrer 5 quilòmetres a la setmana et fa més feliç!

 

Advertising
Córrer Runners
© Emily Maye

Surt amb amics

Val, sí, ens diràs que sortir sol és molt avorrit. Aquesta excusa ja la coneixem. Però i qui no té un amic que s’animi a sortir també? Obre tots els grups de Whatsapp i fes una crida, segur que apareix algú! I no només per anar a córrer, pots convertir-ho en un pla més ampli, com fer un beure després, anar a dinar o banyar-se a la platja. Si després de l’esforç hi ha premi, sempre és més fàcil sortir! Ah, i no us preocupeu si els vostres amics són uns mantes… podeu unir-vos a grups com el Nike + Run Club, els Adidas Runners, els Full Moon Runners que surten de nit amb la llum de la lluna plena o els Insta Runners Barcelona.

 

Córrer, Runners
© Emily Maye

Descobreix una zona

Cansat i desmotivat de sortir sempre pels mateixos carrers? Agafa el metro o l’autobús i ves a descobrir un altre barri sobre les vambes! Deixa’t endur pel teu instint i vés amunt i avall, no tens excusa després per tornar enrere, agafes el google maps i cap a casa. Pots buscar rutes noves al 'heatmaps' de Movescount, Wikiloc o d’Strava. Proposa’t cada setmana una zona diferent i fixa’t en bars, restaurants i parcs que d’una altra manera no coneixeries, descobreix la ciutat des d’un altre punt de vista. Et convertiràs en un expert dels carrers barcelonins!

 

Advertising
Córrer, runners
© Emily Maye

Posa’t música

Va, qui no té una banda sonora que li posi la pell de gallina? O un grup preferit que el faci cantar a viva veu (i els veïns el facin callar)? Doncs carrega la música que més et faci vibrar al mòbil i surt a donar-ho tot. Ja veuràs com els quilòmetres van caient sense ni adonar-te’n mentre vas taral·lejant. A més, si cada cançó dura uns quatre minuts doncs amb cinc cançons ja en tens 20 de correguts, nosaltres te’n recomanem 12!

 

 

Advertising