OBC a la Platja
©May Zirkus | OBC a la Platja
©May Zirkus

Qui toca gratis a Barcelona? La millor música de franc a la ciutat

Aprofita les actuacions que et recomanem i gaudeix de la música en directe de franc!

Publicitat

L'agenda musical de Barcelona ens regala habitualment propostes per a tots els gustos. Des de figures de primer nivell que inclouen a Barcelona en les seves gires mundials, passant pel talent local i per grups i artistes que conreen músiques de tots els continents (consulta els millors festivals, els concerts del mesels de la temporada i també els bars que programen música en directe). Però d'entre tot el que es pot fer a Barcelona també hi ha concerts per gaudir de la música en viu sense gastar ni un cèntim.

RECOMANAT: Els millors concerts de 2026 a Barcelona

Fes clic aquí si vols més informació sobre els nostres estàndards editorials i les nostres directrius ètiques per crear aquest contingut.

Concerts gratis a Barcelona

  • Música

No fa ni un mes que es va desvelar el cartell del Primavera Sound 2026, que se celebra al Parc del Fòrum del 3 al 7 de juny –i a diversos espais de Barcelona al llarg de tota la setmana–. Sabíem, per tant, que hi actuarien Doja Cat, The Cure, Gorillaz, Massive Attack, Skrillex, The xx, My Bloody Valentine, Adison Rae... però no com es distribuirien per dies.

Ara, el festival ja ha anunciat el cartell dividit per jornades i, a més, ha revelat com serà la tradicional jornada inaugural al Parc del Fòrum, que és gratuïta i oberta a tothom. Serà dimecres 3 de juny, amb un cartell més sucós: les britàniques Wet Leg –que amb el seu segon àlbum Moisturizer (2025) s'han convertit en la gran sensació britànica, per damunt del retorn d'Oasis–, els també britànics Yard Act, el cantant de Benicàssim Guitarricadelafuente i la cantant, ballarina i coreògrafa vallesana Ouineta.  

  • Música

El Primavera Sound no comença i s'acaba en les tres jornades principals al Parc del Fòrum, de fet hi ha tota una setmana de concerts, de l'1 al 7 de juny. Això inclou el Primavera a la Ciutat en sales de Barcelona i la tradicional jornada inaugural gratuïta del dimecres 3, amb Wet Leg, Yard Act, Guitarricadelafuente i Ouineta, però hi ha uns altres concerts, també gratuïts i a l'aire lliure que se celebren al CCCB

Són els showcases del Primavera Pro –el vessant professional del Primavera Sound–, que se celebra en paral·lel al festival, i que programa una vintena de concerts oberts tothom del 3 al 5 de juny. Potser en aquest moment no us sonaràn cap o la majoria dels noms, però en anys anteriors, per aquest escenari hi han passat artistes com Fontaines D.C., El Mató un Policía Motorizado, Confidence Man, CMAT i Moonchild Sanelly, quan encara eren poc coneguts. Caldrà parar atenció als noms d'enguany, doncs.

En aquesta selecció del Primavera Pro, que ja va per la 17a edició, hi trobem artistes internacionals, algunes presentades per mitjans de referència, i també propostes catalanes. La newsletter novaiorquesa Perfectly Imperfect presenta el cantautor i productor de Brussel·les Camille Keller; Remezcla, marca d'infuència per a la comunitat llatina, presenta la cantant i compositora guatamaltenca aLex vs aLex, i la revista digital londinenca The Line of Best Fit, el pop orquestral de la britanico-francesa Lauren Auder

Publicitat
  • Música
  • Clàssica i òpera
  • Ciutat Vella

Com cada primer diumenge de mes, el carilló del Palau de la Generalitat sona en concert, gràcies als programes sempre suggerents que proposa Anna Maria Reverté, carillonista titular del Palau. En aquesta ocasió, les 49 campanes del carilló comparteixen protagonisme amb el flabiol i el tamborí, dos instruments populars, indisociables, que farà sonar Jordi Figaró. El programa inclou peces d'autors clàssics com Telemann, Bach o Bonet; sardanes, i un homenatge a la soprano Conxita Badia, de qui aquests últims mesos hem commemorat el 50è aniversari de la seva mort. L'entrada és lliure però cal reservar les invitacions prèviament a través de la pàgina  web presidencia.gencat.cat/carillo o bé trucant al 012.

  • Música
  • Clàssica i òpera
  • Ciutat Vella

El cicle de concerts d'orgue gratuïts que cada tercer dimecres de mes, entre l'octubre i el maig, omple de música la seu barcelonina, s'acaba amb aquest recital de l'organista italià Nicola Procaccini, professor d'orgue a la Hochschule für Musik Franz Liszt de Weimar. El programa que interpreta inclou obres de Mozart i Vivaldi, a més de les seves pròpies improvisacions.

Publicitat
  • Què fer
  • Ciutat

El festival Grec ha programat un espectacle musical a la Sagrada Família el dia 17 de juliol a les 22 h, amb entrada gratuïta. L’espectacle, que duu el nom 'Arrels de llum', estableix una col·laboració entre diversos fets històrics que han tingut lloc aquest 2026: la finalització de la construcció de la Torre de Jesús, el centenari de la mort d’Antoni Gaudí (amb diverses activitats gratuïtes durant l'any) i el cinquantè aniversari del Grec Festival Barcelona. Arrels de llum reunirà les veus del Cor Cererols, dirigit per Marc Díaz, i també comptarà amb la presència de les cantants Lídia Pujol i Maria Arnal.

Recomanat
    Últimes notícies
      Publicitat