Time Out a la teva bústia d'entrada

Cerca
OCM al Palau de la Música
Martí E. BerenguerOCM al Palau de la Música

T'agrada la música clàssica?

L’Orquestra Simfònica Camera Musicae és una formació de música clàssica amb una temporada estable a Barcelona i Tarragona, i durant el primer semestre de 2018 podràs gaudir de quatre actuacions al Palau de la Música

Time Out en col·laboració amb OCM
Publicitat

Podríem dir que l’Orquestra Simfònica Camera Musicae (OCM) és una orquestra jove perquè de la seva fundació, i de la seva primera temporada, en fan dotze anys. Dotze anys són molts, però per a una formació amb repertori clàssic és un temps relativament curt: les orquestres necessiten créixer, crear lligams entre els músics, explorar i aprendre repertori, aprendre a tocar junts i fer-ho cada cop millor; això requereix paciència i treball, que és el que ha estat fent l’OCM durant més d’una dècada. No només li han donat a Catalunya una orquestra estable capaç de desenvolupar una temporada sencera al gust del públic aficionat a la música clàssica, sinó que aquesta orquestra ha madurat fins arribar al punt de ser una garantia de qualitat. Amb l’OCM han actuat solistes de prestigi i directors convidats de gran categoria, i tot gràcies a la bona tasca que ha desenvolupat el seu director titular i artístic, Tomàs Grau, que també ha tingut com a missió fer que l’orquestra giri, que surti de Tarragona per demostrar el que sap fer. A partir d’aquest 18 de febrer, l’OCM reprèn la seva activitat a Barcelona, i tenen ja programats, per al que resta de la temporada 2017/2018, quatre concerts a Barcelona, al Palau de la Música. Són aquests. Si vols sentir la música de sempre a càrrec de músics diferents, i amb una sensibilitat especial, són quatre cites que no t’has de perdre.

Descobreix l'OCM al Palau de la Música

18 de febrer: la Patètica de Txaikovski

1. 18 de febrer: la Patètica de Txaikovski

Us anireu adonant que Beethoven és una de les preferències més continuades de l’OCM. En aquest segon programa, el geni de Bonn torna amb el seu famosíssim Concert per a violí i orquestra, una peça de més de 30 minuts de complexitat, virtuosisme i melodia que estarà tocat en la part solista per Sayaka Shoji, una de les joves estrelles internacionals del violí. La segona part serà igual de coneguda i estimada pel públic, la sisena simfonia de Txaikovski, coneguda com ‘La Patètica’, una de les més brillants expressions del melodisme romàntic, i la pedra fonamental de tot l’estil rus que arriba fins a Stravinski.

11 de març: Antoni Ros Marbà dirigeix Wagner i Brahms

2. 11 de març: Antoni Ros Marbà dirigeix Wagner i Brahms

Antoni Ros Marbà, una de les institucions inapel·lables de la música a Catalunya, un director amb una trajectòria extensa i forjada a partir del treball amb grans mestres com Eduard Toldrà, aquest 2018 fa 80 anys de vida. Una vida sencera dedicada a la música, inesgotable, incombustible, que en aquest llarg viatge personal i artístic també l’ha portat a col·laborar amb l’OCM. La passada temporada, Ros Marbà va dirigir un concert per festejar els 25 anys de carrera de la pianista Alba Ventura, i en aquest any tan especial per a ell també dirigirà un programa profundament romàntic i català, amb la simfonia número 1 de Brahms com a culminació, i una primera part amb la suite orquestral a partir dels millors moments de Els mestres cantaires de Nuremberg, de Richard Wagner, i l’scherzo de La filla del marxant d’Eduard Toldrà.

22 d’abril: La Reina de la Nit

3. 22 d’abril: La Reina de la Nit

La tercera dada de l’OCM va de Mozart... i un cop més Beethoven. Per tancar el programa, a la segona part, s’interpretarà la Segona Simfonia, una obra important en el desenvolupament artístic de Beethoven perquè, en el seu llibre d’estil, significava la ruptura amb l’estil clàssic del segle XVIII, que en el seu cas estava fortament inspirat en Haydn, i comença a preparar el terreny per al seu desenvolupament harmònic que esclatarà amb força revolucionària amb la tercera simfonia. La segona és una obra de transició, de ruptura a mitges, d’exploració de possibilitats, una composició no tant coneguda com d’altres de Beethoven, però importantíssima en l’evolució futura del romanticisme. I en la primera part, com dèiem, molt Mozart, i a més un Mozart vocal, operístic, de la mà de la soprano Sara Blanch, que desprès de l’obertura de Don Giovanni oferirà un repertori d’àries famoses, tant d’òpera com de concert, amb una de les més conegudes, la pirotècnica ària de La Reina de la Nit de La flauta màgica.

13 de maig: Albrecht Mayer i Vaughan Williams

4. 13 de maig: Albrecht Mayer i Vaughan Williams

En l’última data, l’OCM compartirà protagonisme amb un solista excepcional: Albrecth Mayer, un dels grans especialistes actuals en oboè, que tocarà la peça central d’una primera part de programa exclusivament anglesa, amb la Serenata per a cordes d’Edward Elgar, i el Concert per a oboè i orquestra de Vaughan Williams, dues meravelles del primer so britànic de començaments del segle XX, entre la modernitat i l’impressionisme. I per finalitzar, a la segona part, un cop més Beethoven amb una de les seves millors simfonies, la setena, que va ser descrita per Wagner com l’apoteosi de la dansa, i que tot i que té un segon moviment una mica lúgubre, la resta és una explosió rítmica feliç.

Recomanat
    També t'agradarà
    També t'agradarà
    Publicitat