Suede + Goat + Sr. Chinarro + El Último Vecino + Doble Pletina
Era d'esperar que Suede aprofitessin l'actuació del dimecres, en la jornada inaugural gratuïta del Primavera Sound 2016 al Fòrum, per oferir un xou basat en els grans èxits del seu passat com a referents del Britpop als 90. Tenien coartada per fer-ho: el nou material, el de l'àlbum 'Night thoughts' (2016), el presentarien, en format audiovisual, el dijous a l'auditori, així que Brett Anderson i companyia van regalar una bona dosi de nostàlgia als assistents, que van cantar, animats pel vocalista, les tornades de 'hits' pretèrits com 'Trash', 'Animal nitrate', 'So young', 'Beautiful ones' i 'Killing of a flashboy', totes editades entre el 1993 i el 1996. En un repertori de gairebé una vintena de temes només se'n va colar un del nou àlbum i un parell de l'anterior, 'Bloodsports' (2013).
Anderson, que es va lliurar en cos i ànima al públic, literalment: els fans de les primeres files (alguns eren allà des de les 17 h) van descordar-li la camisa (estripada a l'aixella des de l'inici de l'enèrgic xou) i magrejar-li el tors a cor que vols. Però el líder de Suede, que van tornar a l'activitat el 2013 després de set anys separats, semblava àvid de l'amor del públic i els banys de masses, i va deixar-se fer, entregat al màxim i amb un ampli somriure d'anunci de dentífric.
Abans que ells havien brillat al Fòrum els barcelonins Doble Pletina i els andalusos Sr. Chinarro –el sevillà Antonio Luque, revigoritzat amb la seva nova banda, amb membres dels joves granadins Pájaro Jack–. Tots dos grups presentaven bons discos publicats aquest any, 'Así es cómo escapó' i 'El progreso', i ho van fer amb un so cristal·lí que feia justícia a les cançons.
No va ser així en el cas dels també barcelonins El Último Vecino: la veu del cantant, Gerard Alegre Dòria, a penes se sentia i, potser per compensar-ho, va intensificar la teatralitat de la seva actuació, el seu punt fort com a 'showman', afectant l'afinació. L'artifici també va caracteritzar el directe dels suecs Goat. El seu pop psicodèlic polirítimic es presenta amb una posada en escena amb màscares i disfresses que serveix de metàfora de la seva música: pop europeu disfressat d'africà. –Marta Salicrú