Notícies

Així és la samarreta de futbol antiracista de l’Europa feta per Top Manta i que ja està a la venda

La peça de roba costa 50 euros, i es pot comprar en línia i físicament a les botigues de la marca i del club esportiu

Laia Carpio Fusté
Escrit per
Laia Carpio Fusté
Periodista
CE Europa i Top Manta
CE Europa i Top Manta | CE Europa i Top Manta
Publicitat

Fa deu anys que Top Manta fa una funció social amb la seva roba, i a més a més marca tendència a la ciutat. En aquest nou llançament, Top Manta ha unit forces amb el Club Esportiu Europa per estrenar una samarreta que reivindica el futbol antiracista, i que ja està disponible.

La samarreta, amb els colors del CE Europa i el lema futbol antiracista en majúscules al centre, val 50 euros i està disponible a la web de la botiga en línia del club de futbol i a la botiga en línia de Top Manta, a la Botiga física de Top Manta, ubicada al carrer d’en Roig, 13 de Barcelona, i a les oficines del Nou Sardenya, al carrer Pau Alsina 140. També es pot adquirir al camp els dies de partit, amb descompte pels socis. 

La presentació oficial de la samarreta es farà el diumenge 22 de febrer, durant la mitja part del partit del campionat de Lliga de la Primera Federació femenina entre el CE Europa i el CA Osasuna a l'estadi Nou Sardenya.

El racisme al futbol

Els camps de futbol són espais on el racisme és sempre present, i els insults i els càntics racistes formen part de la normalitat de moltes competicions, sovint dirigits contra jugadors racialitzats.

De fet, segons un estudi recent de l’Observatori Espanyol del Racisme i la Xenofòbia (OBERAXE), durant la temporada passada es van registrar més de 33.000 insults racistes a les cinc principals xarxes socials (Facebook, Instagram, TikTok, YouTube i X). Lamine Yamal, el jugador del Barça que era menor d’edat fins fa uns mesos, encapçala la llista dels jugadors que reben més atacs racistes.

A aquesta problemàtica s’hi suma la LGTBI-fòbia. En són exemples els insults homòfobs adreçats al jugador del Betis Aitor Ruibal o la pallissa que va patir Pascal Kaiser, l’àrbitre que va demanar matrimoni al seu xicot durant un partit de la Bundesliga.

El valor social de Top Manta

La confecció i estampació de les samarretes es fa a mà al taller de Top Manta en un espai format per persones migrants en situació de vulnerabilitat. Des dels inicis de la iniciativa, més de 200 persones han pogut deixar la manta, regularitzar els seus papers per començar una vida digna.

Cal destacar que celebritats catalanes com Mushka, Carlos Cuevas, Maria HeinMiki Esparvé i Pep Guardiola llueixen la roba de Top Manta. 

No et perdis el Time Out Fest, el millor festival gastronòmic de Barcelona, del 13 al 15 de març!

Últimes notícies