[title]
Les reformes de la Rambla que començaran aquest 2022 es resumeixen, tal com passa amb les de la Via Laietana, en deixar més espai pel vianant i menys pel vehicle. L'objectiu és modernitzar la rambla, fent-ne un passeig més verd, amable i comfortable per reactivar el comerç local.
Per fer-ho, s'ampliarà el tram central i també les voreres fins a 3,5 metres d'amplada. Per tant, només hi haurà un carril de circulació per banda per al trànsit local, bicicletes i busos. A més, aquesta nova Rambla serà molt singular perquè tres cruïlles es convertiran en uns espais que valoraran el patrimoni arquitectònic i el context urbà. Seran l'espai Moja-Betlem, el Pla de la Boqueria i el Pla del Teatre, que seran com una plaça que es configurarà d'una manera diferent, amb una plataforma única, per donar resposta a la morfologia de l'espai.

Finalment, hi haurà una nova zona d'estada a la part de Colom-Drassanes que obrirà la Rambla al mar, és a dir, es connectarà més amb el litoral. Hi haurà més arbres, paviments verds i drenats.

En termes més generals, l'enllumenat serà més simple i funcional, es millorarà el subsòl i s'ampliaran els escocells de l'arbrat. A més, el paviment serà de pedra natural, granit i pòrfir.
Una vegada fetes les reformes estructurals, també es volen reubicar els quioscos de premsa perquè no quedin un davant de l'altre, i el mateix amb els quioscos de flors, que es posaran entre arbres a l’àmbit de la Rambla de les Flors-Sant Josep, on han estat històricament.

Aquesta reurbanització, que parteix de l'avantprojecte elaborat per Km-ZERO, tindrà un pressupost total de 44,56 M€ i s’executarà per trams, començant aquest 2022 per la banda del mar, per Colom-Santa Madrona.
NO T'HO PERDIS: Els carrers més bonics de Barcelona
Llegeix el número de desembre - gener de Time Out Barcelona amb entrevistes, reportatges i les millors recomanacions d'oci i cultura de la ciutat