Notícies

Així serà la nova Rambla: més verda i amb més espai per als vianants

La transformació de la Rambla ja ha començat

Eugènia Güell
Escrit per
Eugènia Güell
Writer and Video Editor, Time Out Barcelona
Publicitat

La transformació de la Rambla ja ha començat. Després de mesos d'espera, comencen les obres per remodelar aquesta via emblemàtica de Barcelona. L’Ajuntament preveu que les obres s’allarguin fins al 2030 i es distribueixin en cinc fases. Ara tot just comença la primera fase de remodelació del passatge, que modificarà el traçat de l’avinguda de les Drassanes per allargar la Rambla i obrir-la al mar. En aquesta zona s'hi plantarà arbrat, es renovarà l’enllumenat, a més de fer passar l’avinguda de les Drassanes més a prop del Museu Marítim, canviant-ne el recorregut. 

Les reformes de la Rambla, tal com passa amb les de la Via Laietana, deixaran més espai pel vianant i menys pel vehicle. L'objectiu és modernitzar la rambla, fent-ne un passeig més verd, amable i confortable per reactivar el comerç local.

Per fer-ho, s'ampliarà el tram central i també les voreres fins a 3,5 metres d'amplada. Per tant, només hi haurà un carril de circulació per banda per al trànsit local, bicicletes i busos. A més, aquesta nova Rambla serà molt singular perquè tres cruïlles es convertiran en uns espais que valoraran el patrimoni arquitectònic i el context urbà. Seran l'espai Moja-Betlem, el Pla de la Boqueria i el Pla del Teatre, que seran com una plaça que es configurarà d'una manera diferent, amb una plataforma única, per donar resposta a la morfologia de l'espai.

Reurbanització de la Rambla
Foto: Ajuntament de BarcelonaReurbanització de la Rambla

Finalment, hi haurà una nova zona d'estada a la part de Colom-Drassanes que obrirà la Rambla al mar, és a dir, es connectarà més amb el litoral. Hi haurà més arbres, paviments verds i drenats.

Reurbanització de la Rambla / Colom
Foto: Ajuntament de Barcelona

En termes més generals, l'enllumenat serà més simple i funcional, es millorarà el subsol i s'ampliaran els escocells de l'arbrat. A més, el paviment serà de pedra natural, granit i pòrfir. Aquesta és una de les novetats principals de la reforma, ja que a la Rambla deixarà d'haver-hi asfalt i tant les voreres com la calçada estaran cobertes per peces de diferents formats de pedra natural de color marronós. Per tant, desapareixeran les rajoles ondulades que han definit l'emblemàtic passatge. 

Una vegada fetes les reformes estructurals, també es volen reubicar els quioscos de premsa perquè no quedin un davant de l'altre, i el mateix amb els quioscos de flors, que es posaran entre arbres a l’àmbit de la Rambla de les Flors-Sant Josep, on han estat històricament.

Reurbanització de la Rambla
Foto: Ajuntament de Barcelona

Aquesta reurbanització, que parteix de l'avantprojecte elaborat per Km-ZERO, tindrà un pressupost total de 44,56 M€ i s’executarà per trams, començant aquest 2022 per la banda del mar, per Colom-Santa Madrona.

NO T'HO PERDIS: Els carrers més bonics de Barcelona

Llegeix el número d'octubre de Time Out Barcelona amb entrevistes, reportatges i les millors recomanacions d'oci i cultura de la ciutat 

Últimes notícies

    Publicitat