Global icon-chevron-right Espanya icon-chevron-right Barcelona icon-chevron-right Com fer joies i mobles amb el que tenim a casa?
Ephemeral rings, Laura Brichs
Foto: Laura Brichs

Com fer joies i mobles amb el que tenim a casa?

Advertising

Davant l'adversitat, imaginació. Per fer lleuger el confinament, creativitat. En cas d'avorriment, doneu un cop d'ull als reptes proposats per diferents dissenyadors que, des de casa, han estimulat l'audiència a desconnectar una estona de la realitat i connectar amb la vessant més artística. 

La joiera i arquitecta Laura Pérez Rodón (Laura Brichs) ha fet extensiva la seva proposta d'anell efímer. "En aquests dies de confinament, pensava en el pas del temps i allò efímer, conceptes que sempre m’han interessat en la meva feina i això em va portar a fer una publicació en què recollia fotos que representen les joies efímeres que he fet durant aquest temps". Al post també convidava amics i seguidors a enviar la seva proposta d'anell.  

Ver esta publicación en Instagram

Una publicación compartida de L A U R A B R I C H S (@laurabrichsjewelry) el

La resposta de la comunitat es tradueix en un àlbum de gairebé 200 fotografies compartides com a 'stories' d'Instagram que podrien transformar-se en petita publicació o exposició. "M'ha encantat la resposta que he rebut, tan diversa i forta... sentia que ens unia alguna cosa en aquests temps de separació 'física'", comenta Laura Brichs.
La col·lecció és original i poètica i demostra que un 'ephemeral ring' es pot fer amb aliments (Margalida Grimalt i Roger Coma han triat el pa i Robbie Whitehead, la pasta al pesto); amb el propi cos (Sara González de Ubieta fa un anell amb la mà del seu fill Dana); amb flors (Alejandra Jaimes); amb els materials (Jara Varela); amb accessoris tèxtils (Júlia Esqué). La joiera fins i tot ha rebut anells fet amb aigua, llum i ombres.
Ephemeral rings, Laura Bricks

Foto: Laura Brichs

 

 

 

 

 

Qui també llança un repte creatiu és la joiera Trinidad Contreras. "Ha sorgit de manera espontània arrel d'un projecte en què treballo titulat 'Alhaja', que significa necessitat, i vaig veure molt clar això de "jugar" a través de la joieria", explica. Al seu compte d'Instagram va publicar una arrecada feta amb un rotlle de paper de water -fins i tot li va posar preu, una picada d'ullet a la banana que Maurizio Cattelan va presentar a Miami Basel- i van seguir l'arrecada feta amb pastilla de sabó i la de mascaretes, petits exercicis de poesia visual i jocs conceptuals partint d'elements que s'han convertit en icònics de la crisi del coronavirus. 

 

Ver esta publicación en Instagram

Una publicación compartida de Trinidad Contreras (@trinidad_contreras) el

 

En col·laboració amb el dissenyador Ricardo Villalobos, Contreras ha ideat una imatge d'una tanca d'arrecada perquè qui vulgui faci un muntatge amb aquells elements "que posem en valor i a l'altura d'una joia", diu. També està compartint la resposta de la comunitat, on destaquen muntages com els d'Oscar Valido, Alexandra Campo i Ana Seara.

Trinidad Contreras, poesia visual

Foto: Trinidad Contreras

 

 

 

El dissenyador Max Enrich, que treballa amb les formes i el seu significat i utilitat, també ha jugat per fer lleuger el confinament; l'objecte triat ha estat la cadira, que pot construir-se amb caixes de cereals, pastilles de caldo, sacs de farina... Va ser llançar el repte i començar a delectar-nos amb composicions fantàstiques creades pels seus seguidors i compartides a través de 'stories' d'Instagram. Hi ha cadires fetes amb olives, fitxes de dominó, càmeres de fotos i fins i tot metacadires.

Ver esta publicación en Instagram

Una publicación compartida de max (@maxenrich) el

 

Les coses positives de la crisi del coronvirus? Entre d'altres, l'allau d'enginy i creativitat compartida que ens fa somriure i ens inspira.

 

NO T'HO PERDIS: cultura per gaudir en streaming.

Share the story
Últimes notícies
    Advertising