Global icon-chevron-right Espanya icon-chevron-right Barcelona icon-chevron-right Com fer joies i mobles amb el que tenim a casa?
Notícies / Tendències

Com fer joies i mobles amb el que tenim a casa?

Ephemeral rings, Laura Brichs
Foto: Laura Brichs

Davant l'adversitat, imaginació. Per fer lleuger el confinament, creativitat. En cas d'avorriment, doneu un cop d'ull als reptes proposats per diferents dissenyadors que, des de casa, han estimulat l'audiència a desconnectar una estona de la realitat i connectar amb la vessant més artística. 

La joiera i arquitecta Laura Pérez Rodón (Laura Brichs) ha fet extensiva la seva proposta d'anell efímer. "En aquests dies de confinament, pensava en el pas del temps i allò efímer, conceptes que sempre m’han interessat en la meva feina i això em va portar a fer una publicació en què recollia fotos que representen les joies efímeres que he fet durant aquest temps". Al post també convidava amics i seguidors a enviar la seva proposta d'anell.  

Ver esta publicación en Instagram

Una publicación compartida de L A U R A B R I C H S (@laurabrichsjewelry) el

La resposta de la comunitat es tradueix en un àlbum de gairebé 200 fotografies compartides com a 'stories' d'Instagram que podrien transformar-se en petita publicació o exposició. "M'ha encantat la resposta que he rebut, tan diversa i forta... sentia que ens unia alguna cosa en aquests temps de separació 'física'", comenta Laura Brichs.
La col·lecció és original i poètica i demostra que un 'ephemeral ring' es pot fer amb aliments (Margalida Grimalt i Roger Coma han triat el pa i Robbie Whitehead, la pasta al pesto); amb el propi cos (Sara González de Ubieta fa un anell amb la mà del seu fill Dana); amb flors (Alejandra Jaimes); amb els materials (Jara Varela); amb accessoris tèxtils (Júlia Esqué). La joiera fins i tot ha rebut anells fet amb aigua, llum i ombres.
Ephemeral rings, Laura Bricks

Foto: Laura Brichs

 

 

 

 

 

Qui també llança un repte creatiu és la joiera Trinidad Contreras. "Ha sorgit de manera espontània arrel d'un projecte en què treballo titulat 'Alhaja', que significa necessitat, i vaig veure molt clar això de "jugar" a través de la joieria", explica. Al seu compte d'Instagram va publicar una arrecada feta amb un rotlle de paper de water -fins i tot li va posar preu, una picada d'ullet a la banana que Maurizio Cattelan va presentar a Miami Basel- i van seguir l'arrecada feta amb pastilla de sabó i la de mascaretes, petits exercicis de poesia visual i jocs conceptuals partint d'elements que s'han convertit en icònics de la crisi del coronavirus. 

 

Ver esta publicación en Instagram

Una publicación compartida de Trinidad Contreras (@trinidad_contreras) el

 

En col·laboració amb el dissenyador Ricardo Villalobos, Contreras ha ideat una imatge d'una tanca d'arrecada perquè qui vulgui faci un muntatge amb aquells elements "que posem en valor i a l'altura d'una joia", diu. També està compartint la resposta de la comunitat, on destaquen muntages com els d'Oscar Valido, Alexandra Campo i Ana Seara.

Trinidad Contreras, poesia visual

Foto: Trinidad Contreras

 

 

 

El dissenyador Max Enrich, que treballa amb les formes i el seu significat i utilitat, també ha jugat per fer lleuger el confinament; l'objecte triat ha estat la cadira, que pot construir-se amb caixes de cereals, pastilles de caldo, sacs de farina... Va ser llançar el repte i començar a delectar-nos amb composicions fantàstiques creades pels seus seguidors i compartides a través de 'stories' d'Instagram. Hi ha cadires fetes amb olives, fitxes de dominó, càmeres de fotos i fins i tot metacadires.

Ver esta publicación en Instagram

Una publicación compartida de max (@maxenrich) el

 

Les coses positives de la crisi del coronvirus? Entre d'altres, l'allau d'enginy i creativitat compartida que ens fa somriure i ens inspira.

 

NO T'HO PERDIS: cultura per gaudir en streaming.

Advertising
Advertising