Time Out a la teva bústia d'entrada

Cerca
Festival del Grec
Foto: Greg Gladman / Time Out

El Grec apostarà per les companyies locals amb 80 actuacions

L'epicentre del festival serà la muntanya de montjuïc i les entrades tindran un preu de 15 euros

Per
Manuel Pérez
Publicitat

Una de les grans incògnites per a la cultura local era saber quin paper tindrà el Grec en l'estiu de Barcelona. El seu director, Francesc Casadesús ja havia afirmat que el festival continuarà endavant i avui, el tinent d'alcalde de Cultura, Joan Subirats, ha presentat en roda de premsa les línies generals del festival.

Tot i que les grans cites internacionals com el Festival d'Avinyó i el d'Edimburg han estat suspeses, Barcelona ha decidit tirar endavant el Grec, segons Subirats, com a mesura de "suport al teixit cultural de la ciutat". S'oferiran 80 actuacions, 50 seran coproduccions del festival i 15 muntatges es rescataran entre les obres teatrals suspeses entre l'abril i el maig.

El pressupost del festival es mantindrà en 3,3 milions d'euros i es preveu un preu fix d'entrada per a tots els espectacles de 15 euros, excepte per a les obres familiars que tindran un preu de 5 euros.

Bona part de la programació se centrarà en la muntanya de Montjuïc, especialment en el Teatre Grec, que s'obrirà en les condicions que dictaminin les autoritats sanitàries i amb tot l'equipament tècnic. Bona part de la resta de la programació es podrà veure a altres teatres de la plaça Margarida Xirgu (Lliure i Mercat de les Flors), que patiran una reducció d'aforament per acollir produccions previstes per a espais més petits.

Es preveu que la programació completa es pugui presentar a principis de juny i que mantingui l'essència de viatge que s'havia marcat per aquesta etapa del festival. El Grec vol servir també de "banc de proves" de nous formats online, que permetrà que els artistes assagin propostes com una alternativa provisional que sigui útil en els temps de distanciament social.

NO T'HO PERDIS: La Sala Beckett obrirà per ser el banc de proves de la "nova normalitat" teatral.

Les millors idees d'oci i cultura per fer a casa a la nova Time In Pocket interactiva


Time Out Love Local campaign logo

La campanya Love Local de Time Out dona suport als negocis d'oci i cultura de Barcelona. Descobreix com pots ajudar a salvar els llocs que fan de Barcelona una ciutat genial


Últimes notícies

    Publicitat