[title]
Comencen els descomptes a les grans cadenes de 'retail', que esperen poder donar sortida a l'estoc acumulat durant els mesos d'establiments tancats. Això tot i que el calendari oficial de rebaixes estipulat va de l'1 de juliol i fins al 31 d'agost, la negativa estatal de fer rebaixes per evitar les aglomeracions durant l'estat d'alarma (posteriorment corregida) i la petició de part del sector comercial d'ajornar-les com a mesura excepcional després de la crisi sanitària.
Han iniciat rebaixes presencials el gegant Inditex (Oysho, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Pull & Bear, Üterque i Zara), coincidint amb l'últim dijous de juny tot i que online s'han avançat unes hores. S'hi sumen Mango (fins al 50%), Desigual (del 60%) i H&M (fins al 50%), i les seves marques germanes & Other Stories i COS.
També han penjat el cartell de rebaixes Anthropologie i Sandro i online Lacoste i Camper (fins al 40%). No es queden enrere marques nacionals més petites, com és el cas de Sita Murt (de fins al 50%), Yerse i Lurdes Bergada / Syngman Cucala.
El petit comerç i botigues multimarca locals juguen amb desavantatge respecte les grans cadenes; en alguns casos sol·licitaven l'ajornament de les rebaixes oficials per tenir temps a remuntar les vendes, i durant el confinament van oferir promocions i petits descomptes. Previsibilement en seguiran oferint al llarg de les pròximes setmanes, com ja proposen OnLand i Estudio Studio.