Notícies

Menys cotxes i més voreres: les noves mesures de mobilitat de Barcelona

Escrit per
Marc Andreu
Nou pla de mobilitat
FOTO: ShutterstockNou pla de mobilitat
Publicitat

L'Ajuntament de Barcelona va avançar aquest cap de setmana algunes de les mesures de mobilitat que implementarà al llarg i ample de la ciutat. El pla presentat pel consistori s'establirà a la ciutat una vegada s'aixequin les mesures de restricció de la mobilitat i té l'objectiu de facilitar la distància de seguretat entre vianants i fomentar l'ús de patinets i bicicletes en detriment del cotxe.

Compta amb un pressupost de 4,4 milions d'euros i suposa alguna modificació a altres plans previs que ja apostaven per convertir en zona de vianants eixos principals de la ciutat.

Tancament de vies laterals

Eixos principals de la ciutat com la Diagonal o Passeig de Gràcia es veuran alterats per aquestes mesures, ja que l'ajuntament hi prohibirà l'accés de cotxes a alguns laterals. En el cas de la Diagonal afectarà el lateral sud (banda mar) entre la plaça de Francesc Macià i el passeig de Gràcia i el lateral nord (banda muntanya) entre el passeig de Gràcia i el carrer de la Marina. 

Carrers pacificats

En els carrers Consell de Cent, Girona i Rocafort s'hi aplicaran modificacions radicals com que el seu trànsit quedarà reduït a la velocitat limitada a 30 km/h, en un únic carril de trànsit, que compartiran bicicletes i cotxes. S'eliminarà qualsevol rastre d'estacionament i s'ampliaran les voreres 4 metres més amb pintura marcada a terra.

Noves mesures de mobilitat de Barcelona
Noves mesures de mobilitat de BarcelonaFOTO: Ajuntament de Barcelona

Via Laietana amb voreres més grans

Via Laietana viurà una de les alteracions de la mobilitat més importants, ja que s'ampliaran les voreres, d'ambdues bandes, fins als 4,5 metres. El transport públic conservarà un carril en cada sentit, igual que el vehicle privat.

Simulació d'ampliació de voreres de Via Laietana
Simulació d'ampliació de voreres de Via LaietanaFOTO: Ajuntament de Barcelona

21 quilòmetres més de carril bici

La ciutat sumarà molts més quilòmetres de carril bici per fomentar l'ús d'aquest vehicle en detriment d'altres de contaminants. Carrers com València, Creu Coberta, Via Augusta, Pau Claris, Meridiana, entre molts altres, veuran ampliats els carrils bici.

L'ús del vehicle privat creix

L'Ajuntament també recalca que vol impulsar un protocol de desinfecció al transport públic, mitja que, per cert, ha vist desplomar el seu ús un 95% durant l'estat d'excepcionalitat. Una xifra que contrasta amb l'augment de l'ús del cotxe privat per accedir al lloc de feina. El consistori també va recordar la posada en marxa del servei de Bicing sota exigents mesures de neteja.

NO T'O PERDIS: les motos de lloguer reobren el servei

Les millors idees d'oci i cultura per fer a casa a la nova Time In Pocket interactiva

 

Últimes notícies

    Publicitat