Global icon-chevron-right Espanya icon-chevron-right Barcelona icon-chevron-right Neix una campanya per evitar el tancament d'un miler de llibreries
Notícies / Art

Neix una campanya per evitar el tancament d'un miler de llibreries

Campanya 'Llibreries obertes'
FOTO: 'Llibreries obertes' Campanya 'Llibreries obertes'

Existia el cartell de 'Tancat per vacances', el de 'Tancat per defunció' i també el de 'Tancat per obres' però ràpid i corrents ens hem hagut d'inventar el de 'Tancat per pandèmia'. La forta crisi sanitària del coronavirus i les mesures de prevenció han obligat ha abaixar les persianes de milers d'establiments deixant al seu pas imatges inèdites d'una Barcelona completament buida. Sectors com les floristeries o les llibreries s'han vist doblement colpejades per una situació que ha obligat a posposar un dels grans esdeveniments de l'any com és Sant Jordi.

Les xarxes s'han omplert d'iniciatives per fomentar la lectura des de casa però cap d'elles pot fer front, des de la vitalitat de l''streaming', un sector que no sap si tindrà recursos suficients per reobrir en les mateixes condicions una vegada passada l'època de confinament. Però i si comprem ara els llibres que recollirem quan tot això hagi passat? Aquesta és la pregunta que es van fer la cooperativa Som* i l'agència de comunicació Mortensen per impulsar la campanya 'Llibreries obertes'

'Llibreries obertes'

 

'Llibreries obertes'
FOTO: 'Llibreries obertes'

 

 

 

 

Compra i ves fent lloc a la tauleta de nit 

El plantejament és ben senzill: escull el títol entre una oferta de més 6.000 llibres a través del web, paga'l i recull-lo en la llibreria on l'hagis comprat una vegada el coronavirus ja no formi part de les nostres vides. El 100% de l'import anirà directament a la llibreria que s'hagi escullit per recollir el llibre. Hi participen llibreries de la ciutat com la Calders, la Carbonera o la Taifa entre moltes altres. 

Igualar les vendes de l'any passat

Es tracta d'una campanya de mecenatge que pretén sostenir un sector que, com molts altres, en sortirà tocat i afeblit d'aquesta crisi. És per això que s'han marcat com a objectiu aproximar-se a les vendes que van fer l'any passat durant el mes de març, concretament vendre 800.412 llibres. Són molts llibres i suposaría un ritme de vendes de 30.785 al dia, un desig que si no s'aconsegueix ajudarà a visbilitzar i quantificar la situació precària d'aquests establiments mentre dura la crisi.

A més, dins la mateixa web, han habilitat també un bloc que s’anirà omplint amb recomanacions, ressenyes, comentaris i vídeos

NO T'HO PERDIS: 14 totxos per gaudir en aquests dies de confinament

Advertising
Advertising