[category]
[title]
Un estudi d’Idealista situa la capital catalana com la ciutat d’Espanya amb la diferència de preu més alta per aquest equipament

Comprar un pis amb piscina a Barcelona és un 242% més car que adquirir-lo sense, segons un estudi d’Idealista, que apunta que la ciutat és la capital de l'Estat espanyol amb un sobrecost més elevat. Dels pisos anunciats al portal immobiliari a Barcelona, només un 5% tenen piscina.
Aquesta tendència afecta a més poblacions catalanes: a Tarragona el sobrecost és del 148% i el 4% de les ofertes compten amb aquest equipament, situant-se així com la tercera capital amb la diferència més gran. A Lleida l’augment és del 114%, amb un 3% dels pisos amb piscina, ocupant la cinquena posició al rànquing. D’altra banda, a Girona la diferència de preu és del 20%, tot i que només un 3% dels pisos anunciats compten amb aquest equipament.
Idealista relaciona el sobrecost a Barcelona amb la “limitació geogràfica” de la ciutat per crear nous projectes i la seva proximitat a la platja. Així, es diferencia de Madrid, on els habitatges amb piscina són un 38% més cars. Segons el portal immobiliari, la capital espanyola ha tingut “la capacitat de crear nous desenvolupaments urbanístics” amb zones comunes, com les piscines.
El rànquing de capitals amb més diferència de preu l’encapçala Barcelona (242%), seguida de Terol (215%), Tarragona (148%), Bilbao (130%) i Lleida (114%). En el conjunt espanyol, només un 29% dels pisos a la venda tenen una piscina.
La ciutat està plena de petits oasis per refrescar-te durant la tòrrida calor de l'estiu, i fins i tot, n'hi ha algunes que són gratuïtes. Una d'elles, la zona de banys del Fòrum, és la platja sense sorra de Barcelona: una gran piscina d'aigua salada a l'aire lliure amb una longitud de 375 metres i de poca profunditat.
També hi ha una gran oferta de piscines municipals. La piscina municipal de Montjuïc, que es va construir per als Jocs Mediterranis de 1955 i va ser remodelada per als Jocs Olímpics de Barcelona 1992 (i apareix al videoclip d'Illusion de Dua Lipa) és un lloc ideal per refrescar-se i gaudir de vistes espectaculars. D'aquest tipus, el llac de Can Dragó també és una opció similar.
I si vols una experiència més exclusiva, pots provar la piscina d'un club privat amb vistes a Montjuïc, on els no-socis hi poden entrar per 12 euros. Es tracta de la piscina de la Reial Societat de Tennis Pompeia, i en aquest complex també hi ha un bar ideal per fer un vermut entre capbussada i capbussada.
Discover Time Out original video