[title]
Hi ha molts plans que són intergeneracionals: anar al cinema o jugar a les pales a la platja són activitats que no entenen d’edats. Si parlem d’opcions que mai passen de moda, però, un clàssic és passar el dia –o més d’un– en un parc d’atraccions, i a Catalunya en tenim un dels més coneguts d’Europa. Si encara no l’heu endevinat, estem parlant de Port Aventura, el parc d’atraccions de Tarragona que té la muntanya russa més alta i ràpida d’Europa, en la qual ara podreu muntar completament gratis si compliu només una condició. El parc ha anunciat que, per celebrar el seu 30è aniversari, regalarà entrades a tots aquells que també compleixen 30 anys durant aquest 2025.
Amb el lema d’“Els 30 arriben amb una entrada sota el braç”, PortAventura World ha anunciat que oferirà entrades gratuïtes a les persones nascudes el 1995. Si compliu aquest requisit –o coneixeu d’algú que sí que ho faci– només cal que empleneu el formulari obert des del 27 de març fins al 27 d’abril a la pàgina web del parc i cliqueu a “participar-hi” un cop hàgiu introduït les vostres dades. A més de l’entrada gratis, amb el formulari també guanyareu un 50% de descompte per a tres acompanyants amb qui vulgueu compartir l’experiència. El parc, però, ha avisat que, “perquè ningú es perdi aquesta celebració”, tothom que es vulgui unir a l’aniversari podrà aconseguir un descompte exclusiu del 35% en les entrades.
Per inaugurar la celebració de l’aniversari, un autobús va recórrer alguns dels carrers més emblemàtics de Barcelona amb el lema escrit al costat d’una fotografia d’una de les atraccions i un QR amb més informació i el formulari que s’ha d’emplenar. Segons ha avançat el parc, l’autobús va estrenar el seu recorregut a Barcelona, però arribarà a altres ciutats de l’Estat com Madrid, València i Saragossa per convidar a tothom a celebrar l’aniversari del parc.

Un parc amb 30 anys d’història
PortAventura World Parks & Resort va obrir les portes l’any 1995, i des de llavors no ha fet més que créixer fins a convertir-se en una de les destinacions de vacances i d’oci familiar més grans d’Europa. Des de la seva inauguració, el parc ha posat en funcionament atraccions com la muntanya russa Shambala, que va ser la més alta d’Europa durant uns anys, fins que la Red Force, també a PortAventura, li va treure el títol. A més, fa uns anys que el parc encara va créixer més amb la inauguració del parc temàtic de Ferrari Land, dedicat al món d’aquesta coneguda marca del sector del motor amb 16 atraccions i jocs i diversos espectacles.
A més de les atraccions obertes tot l’any, PortAventura també inclou el Caribe Aquatic Park, un gran parc aquàtic que obre quan arriba la calor i que té fins a 16 atraccions i piscines amb més de dos quilòmetres de tobogans per a totes les edats. Malgrat que podeu anar-hi a passar el dia, si decidiu estar-vos-hi més temps, podeu dormir en un dels cinc hotels temàtics de quatre estrelles o en el de cinc que hi ha dins el parc i que han fet de l’equipament un autèntic complex turístic.
