Time Out a la teva bústia d'entrada

Cerca
Botigues
Foto: Vicente Zambrano González

Sis de cada deu botigues que obren a Barcelona són d'empreses internacionals

Segons un estudi de la consultora CBRE, el comerç local es veu amenaçat pels preus dels lloguers comercials

Laia Jordà Sánchez
Escrit per
Laia Jordà Sánchez
Publicitat

La massificació turística és una de les principals preocupacions dels barcelonins i barcelonines. Barcelona és la destinació preferida dels turistes internacionals, el que afecta la convivència dels veïns de la ciutat. Per evitar les aglomeracions turístiques, una de les mesures del govern de Collboni ha estat ampliar la limitació a l'entrada de grups de turistes a Ciutat Vella. A més dels camins taponats a diverses parts de la ciutat, la turistificació també afecta als comerços de tota la vida. En un estudi publicat per la consultora immobiliària CBRE, sis de cada deu nous establiments de Barcelona són de companyies internacionals.

La caiguda en picat del comerç local ve causat per l'encariment dels preus del lloguer dels locals comercials, que superen les xifres d'abans de la pandèmia. Els establiments no poden fer front als preus que no deixen d'augmentar, així com tampoc poden competir contra els gegants internacionals com Ikea, que ha obert una botiga de més de 2.500 quadrats a l'avinguda Diagonal, un dels eixos comercials més cars de Barcelona. Aquesta situació ha obligat a comerços emblemàtics de la ciutat a abaixar la persiana, com és el cas de la centenària Granja Vendrell.

Els nous establiments internacionals acostumen a estar situats als eixos comercials més exclusius de la ciutat, com a Passeig de Gràcia, Portal de l'Àngel i l'avinguda Diagonal. D'aquests nous comerços, la majoria pertanyen al sector de la moda, que ha duplicat la seva presència a la ciutat des del 2019. A aquest li segueix el sector dels accessoris i el de mobiliari de casa. Els comerços locals que encara resisteixen també s'han hagut d'adaptar a la massificació turística, com la botiga Queviures Múrria, on es van veure obligats a posar un cartell que feia pagar els turistes per fer fotos, ja que dificultaven la seva feina i no respectaven el negoci.

NO T'HO PERDIS: 35 negocis que han tancat i que trobarem a faltar

Llegeix el número de juliol i agost de Time Out Barcelona amb entrevistes, reportatges i les millors recomanacions d'oci i cultura de la ciutat

Més de Estiu

    Últimes notícies

      Publicitat