Notícies

Tot el que has de saber per gaudir dels camps florits d’ametllers i cirerers a Catalunya el 2026

Vermuts musicals, passejades en bicicleta, pòdcasts en directe... Et proposem activitats arreu del territori per descobrir aquest bonic fenomen de la natura

Laia Carpio Fusté
Escrit per
Laia Carpio Fusté
Periodista
Floració a Catalunya
Shutterstock | Floració a Catalunya
Publicitat

Aquest any, el festival del Sakura del Japó, l’esdeveniment mundialment conegut pels cirerers florits, s’ha cancel·lat en algunes regions nipones. Però tots els que no hàgiu pogut viatjar fins allà, no patiu: Catalunya està plena de paisatges que no tenen res a envejar al país asiàtic. Cirerers, ametllers, presseguers i, fins i tot, pomeres i pereres regalen una bellesa que no us podeu perdre, especialment perquè la majoria permeten fer una excursió d’un dia des de Barcelona.

Lleida és la destinació per excel·lència per gaudir d'aquest fenomen, amb Aitona com a gran referent. Altres localitats on també es pot visitar aquest espectacle visual són Torres de Segre, Alcarràs o la Granja d’Escarp. Al web oficial de la floració podeu consultar tots els municipis i el millor moment per visitar-los. Us recomanem que tafanegeu les activitats de cada poble, ja que hi ha des de visites guiades fins a vermuts musicals.

Calendari de Floració
Diputació de LleidaCalendari de Floració

La zona de l’Urgell també és una opció magnífica per descobrir la floració lleidatana. Vilagrassa és la parada principal per fer passejades guiades entre ametllers combinades amb un pòdcast en viu. També s'organitzen activitats a Mas de Colom-Casa Borges de Tàrrega i a Preixana.

Sense allunyar-nos gaire de l'Urgell, trobem Les Garrigues. El pròxim 22 de febrer, Arbeca celebra una jornada única amb una caminada cultural de 9 km entre ametllers florits, oliveres i camps de cereals. La sortida serà a les 9 h des del Pàdel Arbeca i culminarà al Pla de les Alzines amb un vermut gastronòmic de productes locals. Per participar-hi, cal inscriure’s online abans del 19 de febrer a través del web. A més, a mitjans de març, la cita es traslladarà a Castelldans amb una proposta similar de caminada i fira de proximitat.

El Sud de Catalunya també és protagonista

Finalment, ens desplacem cap al sud. A la Ribera d’Ebre es poden fer gairebé una vintena d'activitats. Podeu gaudir, per exemple, de l'experiència "Flors i Vins" a Miravet (un dels pobles més bonics de Tarragona) o de passejades en bicicleta i "experiències en rosa" a Vinebre.

Aquesta és la llista completa de les activitats de l’Ebre:

  • Activitat de floració dels ametllers i fruiters (Ascó-Vinebre): Organitzat per Conficon els dies 1, 8, 15, 22 i 29 de març.

  • Passejada amb bicicletes elèctriques i tast de vins (Ascó i Vinebre): Organitzat per Xalaebre i Molí de Rué el 28 de febrer i 7 de març.

  • Floració a Benissanet (Refugi, tast de pastissets i vermut): Organitzat per l'Ajuntament els dies 5, 6, 7, 8, 12, 13, 14, 15, 19, 20, 21 i 22 de març.

  • Temps de flors, patrimoni i producte local (Flix): Organitzat per La Cana els dies 1, 7, 8, 14 i 15 de març.

  • Passejada amb carro (Ginestar): Organitzat per l'Ajuntament el 21 i 22 de març.

  • Passejada i tast de vermuts entre ametllers florits (La Palma d’Ebre): Organitzat per Xalaebre l'1 i 14 de març.

  • Passeig en bici pels cirerers florits (La Serra d’Almos): Organitzat per Rogles Aventura el 28 i 29 de març i el 4 i 5 d'abril.

  • Flors i Vins (Miravet): Organitzat pel Celler Pedrola els dies 7, 14, 21, 28 de març i 7, 14, 21, 28 d'abril.

  • Floració, colors de Ribera i perfum de l’Ebre (Miravet): Organitzat per Tarvitur. Ametller: 28 de febrer i 1, 7, 8, 14 i 15 de març; Cirera: 21, 22, 28 i 29 de març.

  • Floració, colors de Ribera i perfum de l’Ebre (Móra d’Ebre): Organitzat per Tarvitur el 22 i 28 de febrer i l'1 de març.

  • Floració, colors de Ribera i perfum de l’Ebre (Móra la Nova): Organitzat per Tarvitur els dies 14, 15, 21 i 22 de març.

  • Caminada de la Floració (Riba-roja d’Ebre): Organitzat per Figot Tour el 14 de març.

  • Tast de vi en floració (Tivissa): Organitzat per Cerima Cherries el 14 de març.

  • Maridatge gastronòmic entre cirerers en flor (Tivissa): Organitzat per La Tossa el 29 de març.

  • Taller floral & Vermut (Tivissa): Organitzat per Mas de l’Illa el 14 de març.

  • Degusta la floració amb copa, música i lletres (Vinebre): Organitzat per l'Ajuntament el 8 de març.

  • Experiència en rosa (Vinebre): Organitzat per Conficon el 22 i 29 de març.

  • Activitat floració amb bicicleta (Vinebre): Organitzat per Conficon els dies 7, 14, 21 i 28 de març.

  • Flor de cirerer i tast de vins (Rasquera): Organitzat per Biopaumerà durant els mesos de març i abril.

    No et perdis el Time Out Fest, el millor festival gastronòmic de Barcelona, del 13 al 15 de març!

Últimes notícies
    Publicitat