Time Out a la teva bústia d'entrada

Cerca
The Weeknd & Rosalía
Foto: @theweeknd / Instagram

Tres arguments a favor i (un en contra) del 'Blinding lights' de The Weeknd i Rosalía

La de Sant Esteve de Sesrovires posa la veu al tercer 'remix' d'un dels hits de l'any

Per Borja Duñó
Publicitat

Primer van ser Refree i C. Tangana, després el Guincho, J Balvin, James Blake, Travis Scott, Arca, Bad Bunny... i les que han d'arribar (se n'esperen amb Dua Lipa, Billie Eilish i Pharrell Williams). Rosalía Vila col·lecciona col·laboracions com si fossin trofeus de caça –cada vegada més grossos– i a nosaltres, el públic que la va veure créixer, ens cau la bava, com ens passa amb tots els catalans universals. Rosalía, per cert, ja té figura al Museu de Cera de Barcelona.

L'últim 'featuring', és en aquest remix del 'Blinding lights' de the Weeknd, una de les cançons que més han sonat aquest 2020. A continuació, tres arguments a favor i un en contra de celebrar aquesta col·laboració. 

1. The Weeknd mola

Rosalía ha demostrat sobradament tenir bon gust a l'hora d'establir aliances artístiques. En aquest cas, l'encerta de ple amb un artista que ha esdevingut immensament popular amb un estil que no és descaradament comercial. Ens agrada la veu de seda del canadenc i com la combina subtilment amb l'electrònica de club. 

2. És el hit de l'any

No només mola, sinó que the Weeknd és el cantant de moda. 'Blinding lights' és el seu èxit més sonat i sens dubte una de les cançons de l'any. Abel Makkonen Tesfaye ha triomfat fins al punt que actuarà a la mitja part de la Super Bowl, al febrer, tot i que no ha rebut les nominacions als Grammy que esperava. A més, la col·laboració arriba després de la lleugera decepció de 'La noche de anoche' amb Bad Bunny.

3. Escalfa motors pel tercer disc de Rosalía

La de Sant Esteve Sesrovires sap modular els tempos com ningú, tant a l'escenari com a l'hora de publicitar la seva carrera. Els singles que ha anat traient després d''El mal querer' (2018) han aconseguit el difícil equilibri de mantenir-la sota el focus sense cremar-la, preparant el terreny per un llançament que ha de tenir un fort impacte internacional: 'wait for it'.

4. Mostra l'espremedora de la indústria

Dit tot això, aquesta col·laboració és un 'remix' que podria servir per a la pista de ball en un món amb discoteques obertes, però que ara mateix té tota l'aparença d'una estratègia de màrqueting pensada per fer explotar algoritmes. Després de dos 'remixes' de la mateixa cançó (de Chromatics i Major Lazer), aquesta és una forma més d'esprémer la gallina dels ous d'or. Tant the Weeknd com Rosalía (i el productor-rei Mides Max Martin) formen part del 'show business', no ho oblidem.

NO T'HO PERDIS: Els concerts del mes a Barcelona 

Últimes notícies

    Publicitat