[category]
[title]
Els participants sortiran de Jardinets de Gràcia i arribaran al parc en la Cuca de Llum

El Tibidabo compleix 125 anys, i per celebrar-ho, l'emblemàtic parc d'atraccions farà una gran festa el diumenge 4 d’octubre. Aquesta jornada festiva començarà amb una caminada popular: des dels Jardinets de Gràcia fins a la plaça del Doctor Andreu, des d’on els participants continuaran fins al parc amb la Cuca de Llum.
Les inscripcions per a la caminada, que començarà a les 8.30 h del matí, ja estan obertes. Pots reservar la teva plaça a través d'aquest enllaç, i també et pots apuntar a la festa, que és oberta a tothom. Hi haurà música, animació, i moltes sorpreses a partir de les 10 h.
Inaugurat el 1901, el Tibidabo és el parc d’atraccions en funcionament més antic d’Espanya i el segon més antic d’Europa. El projecte va néixer a finals del segle XIX, impulsat pel doctor Salvador Andreu i Grau, amb la voluntat de transformar la muntanya en un espai accessible i de referència per a la ciutat.
Actualment, el parc té 35 atraccions, i l’Embruixabruixes (o ferrocarril aeri, com es coneixia inicialment) data de 1915 i és l’atracció més antiga del parc. La Talaia, inaugurada l’any 1921, és la segona atracció més antiga del parc amb una estructura de 50 metres que eleva els visitants fins a més de 550 metres sobre el nivell del mar. Per descomptat, l’Avió és un altre dels grans emblemes del parc que, inaugurat el 23 de setembre de 1928, és una rèplica de l’aparell que va realitzar el primer vol comercial entre Barcelona i Madrid.
Després de més d'un segle d'història, el Tibidabo segueix incorporant novetats al parc, com l'obertura aquest 2026 de la Masia Tibidabo, un nou restaurant de cuina catalana per a petits i grans nascut de la mà del xef Rafa Zafra i situat a l’històric edifici de la Masia, a la plaça del Tibidabo. L’edifici modernista, inaugurat també l’any 1901, ha estat rehabilitat per incorporar la gastronomia com un nou valor a l’experiència de visitar el cim.
Discover Time Out original video