Time Out a la teva bústia d'entrada

Cerca
  1. Game of Thrones
    DRGame of Thrones
  2. Game of Thrones
    Game of Thrones
  3. Game of Thrones
    Game of Thrones
  4. Game of Thrones
    Game of Thrones

Game of Thrones a Barcelona: així serà l'exposició oficial

Us revelem, en primícia, els detalls de la que segurament serà l'exposició més vista de l'any a Barcelona i que trasporta l'univers de la sèrie televisiva d'HBO al Museu de Drassanes

Ricard Martín
Escrit per
Ricard Martín
Publicitat

Del 28 d’octubre al 7 de gener, el Museu Marítim de Barcelona acollirà Game of thrones: The touring exhibition, l’exposició de l’HBO que inicia la gira mundial d’aquesta mostra inspirada en la sèrie televisiva. I que augura “impressionants imatges i fascinants objectes”, i la promesa de “caminar pel centre dels set regnes” i endinsar-nos en escenaris com les Terres de Gel o Desembarcament del Rei.

I com tot el que envolta 'Game of thrones', el secretisme amb què s’ha protegit l’exposició és digne d’un dinar estil Camarga a la Casa de Blanc i Negre. Ara bé, hem pogut parlar amb Gordon Fitzgerald, cap d’attrezzo de la sèrie, i ens ha assegurat que hi haurà utillatge fabulós: “Veureu els ous de drac, que són molt importants perquè el seu creixement i maduració reflecteixen l’ascens al poder de Daenerys. I també la mà d’or de Jamie, que és un dels objectes més icònics de la sèrie perquè el veiem quasi en cada escena”, explica.

És més, aquest escocès –la cúpula de producció està farcida d’irlandesos i escocesos– assegura que la mostra serà molt interactiva, però “no només en termes de multimèdia i escenaris interactius, sinó també en termes físics. L’exposició intentarà engrescar el públic ensenyant objectes, armes i vestits i fent patent que aquests són ítems reals que es fan servir d’una manera realista i pràctica”, precisa.

Una part important de l’encant de 'Game of thrones' neix a la cruïlla dels efectes digitals amb l’artesania, el ferro, la fusta i la pedra. I en aquest darrer apartat Fitzgerald destaca que podrem gaudir admirant els mapes dels Set Regnes, un dels objectes dels quals se sent més orgullós, perquè són “dolorosament difícils de dissenyar i de fer a mà, i són papirs preciosos que et transporten dins del món dels Set Regnes”.

Cada bocí de Westeros que veurem estarà recreat amb la mateixa meticulositat amb què es va filmar la sèrie, “perquè l’equip d’attrezzo enregistra els objectes usats en cada escena, i els encarregats del guarda-roba fan el mateix amb l’aspecte de cada escenari”, diu. Han fet servir aquesta informació per planificar la pròxima temporada –que no s’estrenarà fins al 2019– i també, esclar, per portar-nos-en una versió adaptada a les Drassanes.

De fet, sorprèn saber que Deborah Riley, la cap de disseny de producció, no s’ha llegit els llibres de Martin: “Només treballo amb els guions del Dan Weiss i el David Benioff. Són molt clars en les seves indicacions i el departament d’art i jo sempre sabem exactament cap a on anem. Així evitem qualsevol confusió que pugui sorgir entre els llibres i el xou televisiu”, revela. “Haver estudiat arquitectura”, explica Riley, una australiana d’ascendència irlandesa, que acumula premis per la seva feina a la sèrie des del 2014, “possibilita que la meva inspiració per als escenaris de la sèrie provingui d’exemples del món real o d’esdeveniments històrics”.

Però no bada boca sobre com s’han recreat els decorats a les Drassanes, si serà una experiència immersiva o si podrem brandar espases. Només parla de mantenir a la mostra “la cohesió visual”. Però no patiu: Fitzgerald diu sense dir-ho que podreu reposar les natges al Tron de Ferro: “Quan d’aquí a uns anys recordem la importància i l’essència de la sèrie, aquest serà l’objecte al qual tornarem tots”.

Entrevista: Tommy Dunne

El mestre d'armes de 'Game of Thrones'

Mestre d’armes de 'Game of Thrones', cal donar crèdit a aquest artesà del cinema –“de la República lliure d’Irlanda!”, exclama– per l’èxit d’una sèrie on en els moments culminants sempre es desembeina una espasa o una daga. Les dissenya, i sovint les forja, ell.

Quines espases podrem veure a l’exposició?
Un desplegament de nassos! Hi hem enviat una varietat de 80 espases. Entre elles, l’Urpa Llarga de Jon Snow, l’Agulla de l’Arya, la Guardiana de Promeses de Brienne de Tarth i un parell d’espases velles de Joffrey. Hi haurà de tot. Arcs i fletxes, també.

Les podrem brandar?
Honestament, no ho sé. No et puc dir si seran rere un vidre o si es podran tocar. Però sí que et puc assegurar que no se m’acut cap millor ciutat al món que Barcelona per començar la gira de l’exposició. I ara esteu en un moment de la vostra història molt important.

Com es converteix algú en expert d’armes medievals per al cinema?
Es fa molt llarg d’explicar com acaba un dedicant-se a això. Però sí que et puc dir que implica molts anys de feina, experiència i coneixement de referències històriques. Has de tenir un gran coneixement de l’antiga edat mitjana, i alhora mantenir-te al dia en modelatge, materials i impressió en 3D.


Heu tingut algun incident perillós amb armes tallants?
Mai. Perquè som molt conscients de tots els paràmetres de seguretat que cal mantenir al voltant dels actors, els extres i els animals. I per això, a més de fer servir l’acer i l’alumini, fem moltes coses amb goma tova.

En un combat real, quins serien els millors espadatxins?
Coster-Waldau (Jamie Lannister) seria el número u, sens dubte. Fins i tot amb la mà dolenta. I després Keith Harington (Jon Snow) i Maisie Williams (Arya Stark), en aquest ordre.

Ser irlandès t’ha ajudat a fer aquesta feina?
Absolutament. Si vens d’una herència irlandesa, tens una gran història de mites i llegendes com Cú Chulainn. Érem grans guerrers per dret propi, experts en l’art de la lluita, i sempre hem tingut terribles lluites amb països saquejadors. Treballant en grans produccions com Braveheart, Gladiator i El regne del cel també aprens coses, esclar

Recomanat
    També t'agradarà
    També t'agradarà
    Publicitat