Global icon-chevron-right Espanya icon-chevron-right Barcelona icon-chevron-right 10 obres que has de veure si tens menys de 30 anys

10 obres que has de veure si tens menys de 30 anys

Encara que sembli mentida, la cartellera de Barcelona va carregada d'obres de teatre dirigides als joves
A.K.A. Also Known as
A.K.A. Also Known as
Per Andreu Gomila |
Advertising

Sovint, amb raó, els joves es queixen que no hi ha teatre per a ells en les estrenes de la setmana. Que el teatre de Barcelona va adreçat a gent gran, públic amb una situació acomodada que pot pagar-se una entrada. Però aquesta tempoada sembla que la cosa canvia una mica, ja que els teatres públics i privats s'han posat les piles per oferir espectacles fets per gent jove i/o que siguin atractius per als joves. Almenys damunt del paper.

NO T'HO PERDIS: Com anar al teatre per 12 euros... o menys

1
A.K.A. Also Known as
© Roser Blanch
Teatre

A.K.A. Also Known as

icon-location-pin La Villarroel, L'Antiga Esquerra de l'Eixample
icon-calendar

Un retrat de l’adolescent, una història d’amor juvenil i la denuncia del racisme s’ajunten en aquesta interessant, notable i compromesa obra de Daniel J. Meyer magníficament dirigida per Montse Rodríguez i no menys ben interpretada per Albert Salazar. Carlos és un bon noi, amb esperit positiu i ganes de viure. Tan egoista com solen ser els adolescents. Estima els pares adoptius. Té bones notes, està abduït pel whatsapp i pel hip-hop. Això sí, li agrada anar sempre encaputxat. Tot sembla anar bé, però el món pot ser molt cruel perquè hi viuen persones cruels, dolentes.

Time Out diu
2
Los bancos regalan sandwicheras y chorizos
Teatre

Barcelona Districte Cultural: Los bancos regalan sandwicheras y chorizos

icon-location-pin Més d'una ubicació
icon-calendar

'Los bancos regalan sandwicheras y chorizos' és la mirada de Sílvia Ferrando sobre el franquisme de set joves actors que van néixer quan el franquisme feia més de vint anys que havia passat a la història. Set joves que han viscut sempre en el marc de la cultura de la transició. I sempre han sentit parlar de la memòria històrica i de la necessitat de revisitar la nostra història amb un cert esperit crític. 

Advertising
3
Andrea Pixelada
Teatre

Andrea Pixelada

icon-location-pin Sala Beckett - Poblenou, El Poblenou
icon-calendar

'Andrea Pixelada' forma part del cicle 'Res no és mentida. Joves i ficció en temps digitals', projecte teatral de La Sala Beckett i el Pavón Teatro Kamikaze de Madrid que vol dur a l’escenari un dels temes que defineixen la nostra època: les noves formes de relació dels joves amb la ficció. La obra ens presenta a l’Andrea, noia de tan sols 20 anys amb 300.000 seguidors al seu canal de Youtube 'Andrea Pixelada', en el que es dedica a parlar de llibres. Malgrat la seva joventut, l’Andrea té clar com hauria de ser la ficció perquè el món fos millor. Però tot el seu món tremola i els seus ideals es posen en dubte el dia que descobreix una novel·la que explica la seva pròpia vida.

4
Ànsia
Teatre

Ànsia

icon-location-pin Sala Atrium, Dreta de l'Eixample
icon-calendar

Quatre veus s’escolten, s’acusen, es pregunten i es qüestionen. Quatre monòlegs entrellaçats reverberen com un ressò de cadascun, esperant desesperadament una resposta. Una obra de Sarah Kane, autora de 'Blasted', una de les grans veus del teatre britànic de finals del segle XX.

Advertising
5
Abans
Teatre

Abans

icon-location-pin La Villarroel, L'Antiga Esquerra de l'Eixample
icon-calendar

La Laia té 30 anys i viu al carrer. El Marc té 25 anys i viu a Escòcia. La mort del seu pare, ara fa uns anys, va fer que l'economia familiar trontollés i encara més quan poc després la seva mare es va quedar sense feina. La vida de la Laia i el Marc, el seu germà petit, va canviar rotundament. Calia portar diners a casa. La Laia va deixar els estudis i es va posar a treballar de valent. El Marc va seguir estudiant però va renunciar a la carrera que realment volia... Degut a la seva depressió i sense poder suportar-ho, la seva mare va decidir posar fi al seu patiment.  

6
El futur
© David Ruano
Teatre

El futur

icon-location-pin Teatre Nacional de Catalunya, Fort Pienc
icon-calendar

La noia coneix l’home estranger. Podria no haver passat, però passa. L’home estranger fuig del seu passat. La noia fuig del seu futur. L’home estranger vol anar a Estocolm per trobar-se amb algú, però hi ha problemes. De burocràcia. I de fronteres. La noia s’acaba de treure el carnet de conduir i vol fer alguna cosa perquè el seu pare s’enfadi de veritat. I justament fa tres dies que el pare de la noia s’ha comprat un cotxe nou. Tota aquesta història podria no haver passat, però passa. Ha passat. Passarà. El futur és aquella cosa que quan arriba, deixa d’existir. Es pot fugir d’allò que encara no existeix?

Advertising
7
Flamingos
Dansa

Cèl·lula#1: Flamingos

icon-location-pin Mercat de les Flors, El Poble-sec
icon-calendar

El coreògraf associat al Mercat de les Flors Albert Quesada presenta la seva nova creació, on torna a submergir-se en el món del flamenc i la seva complexitat. Amb el nom de 'Flamingos', el ballarí vol traspassar els estereotips del flamenc des de la mirada de creador contemporani.

8
El temps que estiguem junts
© Ros Ribas
Teatre

El temps que estiguem junts

icon-location-pin Teatre Lliure: Montjuïc, El Poble-sec
icon-calendar

La primera escena de l'obra que ha escrit Pablo Messiez per a La Kompanyia ja ens deixa bocabadats: una dona que vol llogar el pis de l'àvia, mentre espera els futurs inquilins, destapa els mobles per descobrir-nos gent arraulida que plora de manera desconsolada. Ella no els veu. I ja ens fica de ple en la ficció de dos temps paral·lels, el present de la parella que viurà a la casa, i el passat proper dels ploraners. No han calgut ni cinc minuts. Genial. Sí, 'El temps que estiguem junts' comença molt amunt i es mantindrà sempre molt amunt. Fins i tot pujarà més.

Time Out diu
Advertising
9
Instrumental
© Kiku Piñol
Teatre

Instrumental

icon-location-pin Teatre Lliure: Montjuïc, El Poble-sec
icon-calendar

Versió teatral del volum autobiogràfic 'Instrumental' del pianista britànic James Rhodes. Una monòleg interpretat per Quim Àvila que és alhora una denúncia de la pederàstia i un clam d'esperança davant del poder sanador de la música. Dirigit per Iván Morales, autor, entre d'altres, dels èxits 'Esmorza amb mi', 'Sé de un lugar' i 'Jo mai'. Rhodes, un dels concertistes de piano més eminents en l'actualitat i un gran renovador de la música clàssica, és conegut també pel seu activisme en la denúncia dels abusos sexuals en la infància. El relat del que va viure els seus primers anys de vida i el poder curatiu de la música donen forma al monòleg.

More to explore

Advertising