Global icon-chevron-right Espanya icon-chevron-right Barcelona icon-chevron-right 10 obres que has de veure si tens menys de 30 anys

10 obres que has de veure si tens menys de 30 anys

Encara que sembli mentida, la cartellera de Barcelona va carregada d'obres de teatre dirigides als joves

Flam
Flam
Per Andreu Gomila |
Advertising

Sovint, amb raó, els joves es queixen que no hi ha teatre per a ells en les estrenes de la setmana. Que el teatre de Barcelona va adreçat a gent gran, públic amb una situació acomodada que pot pagar-se una entrada. Però aquesta tempoada sembla que la cosa canvia una mica, ja que els teatres públics i privats s'han posat les piles per oferir espectacles fets per gent jove i/o que siguin atractius per als joves. Almenys damunt del paper.

NO T'HO PERDIS: Com anar al teatre per 12 euros... o menys

1
Rent
Foto: Paula Costas
Teatre

Rent

icon-location-pin Teatre Condal, El Poble-sec
icon-calendar

Tercera producció de 'Rent', el famós musical de Jonathan Larson, que es presenta a Barcelona. Coneixem ja el tràgic èxit pòstum de l'obra i la seva inspiració en el llibre de Murger i l'òpera de Puccini. El muntatge que s'acaba d'estrenar a l'Onyric surt del produït i també dirigit per Daniel Anglès el 2016 i ho fa amb uns resultats notablement millors. Ara, amb part d'aquella companyia de nou reunida, a més d'excel·lents veus -com sona 'Seasons of Love'!- el públic es troba amb un història (el dur Nova York pre-Giuliani) i personatges molt ben definits i defensats. A destacar Anna Herebia (Maureen), Xavier Navarro (Tom), Víctor Arbelo (Roger) i Albert Bolea, que ha fet créixer en emoció i intenció la drag Angel.

Time Out diu
2
El temps que estiguem junts
© Ros Ribas
Teatre

El temps que estiguem junts

icon-location-pin Teatre Lliure: Montjuïc, El Poble-sec
icon-calendar

La primera escena de l'obra que ha escrit Pablo Messiez per a La Kompanyia ja ens deixa bocabadats: una dona que vol llogar el pis de l'àvia, mentre espera els futurs inquilins, destapa els mobles per descobrir-nos gent arraulida que plora de manera desconsolada. Ella no els veu. I ja ens fica de ple en la ficció de dos temps paral·lels, el present de la parella que viurà a la casa, i el passat proper dels ploraners. No han calgut ni cinc minuts. Genial. Sí, 'El temps que estiguem junts' comença molt amunt i es mantindrà sempre molt amunt. Fins i tot pujarà més.

Time Out diu
Advertising
3
Negrata de merda
Teatre

Negrata de merda

icon-location-pin Teatre Tantarantana, El Raval
icon-calendar

La Pulpe Teatre porta al Tantarantana dins del cicle El Cicló aquesta obra Premi Ciutat de Manacor de Teatre 2018. Nick, fill adoptiu de l’Andrea i en Pol, arriba afectat del col·legi perquè la seva companya Anna li ha dit 'negrata de merda'. Els pares d’en Nick intenten convèncer els pares de l’Anna (Laura i Joan) per a que aquesta demani disculpes per l’insult racista. Amb una sola frase comença la lluita de poder entre les dues famílies: els pares de l’Anna consideren innecessàries les disculpes de la seva filla. Al·leguen que en cas d’haver-se produït l’incident, es tracta de coses de nens, però que sota cap concepte es tracta de racisme. Ambdós nens tenen 5 anys i no hi ha ningú que pugui confirmar el suposat insult.

4
Els diners, el desig, els drets
Teatre

Els diners, el desig, els drets

icon-location-pin La Seca, Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera
icon-calendar

Projecte de teatre documental que analitza la gestació subrogada des d’una perspectiva feminista posant en relació (i en conflicte) la idea de 'desig' amb la defensa dels drets humans fonamentals. Les actrius Núria Lloansi i Susanna Barranco i l’actor Juan Navarro donen veu a diferents professionals de la filosofia, l’ètica, el dret, l’obstetrícia, les neurociències o la psicologia, així com a les dones protagonistes dels processos de gestació subrogada per tal d’oferir unes anàlisis polièdrica i informada d’un fet que està a l’ordre del dia…

Advertising
5
Instrumental
© Kiku Piñol
Teatre

Instrumental

icon-location-pin Teatre Lliure: Montjuïc, El Poble-sec
icon-calendar

Versió teatral del volum autobiogràfic 'Instrumental' del pianista britànic James Rhodes. Una monòleg interpretat per Quim Àvila que és alhora una denúncia de la pederàstia i un clam d'esperança davant del poder sanador de la música. Dirigit per Iván Morales, autor, entre d'altres, dels èxits 'Esmorza amb mi', 'Sé de un lugar' i 'Jo mai'. Rhodes, un dels concertistes de piano més eminents en l'actualitat i un gran renovador de la música clàssica, és conegut també pel seu activisme en la denúncia dels abusos sexuals en la infància. El relat del que va viure els seus primers anys de vida i el poder curatiu de la música donen forma al monòleg.

6
Nora Chipaumire
Foto: Ian Douglas
Teatre

Grec 2019: Nora Chipaumire

icon-location-pin Hiroshima, El Poble-sec
icon-calendar

No hi ha barreres que separin disciplines en les creacions de Nora Chipaumire, una performer difícilment classificable. Hi incorpora veu, text, instal·lacions, projeccions audiovisuals... I amb aquesta diversitat de llenguatges es llança a presentar, dividit en dos dies de representació, un tríptic que s'inspira en els seus anys formatius al Zimbàbue dels anys 70, 80 i 90. Hi repassa tres estils musicals, sempre amb el cos com a protagonista i amb tres grans figures a l'horitzó: les de Patti Smith, Grace Jones i el músic congolès Rit Nzele. 

Advertising
7
By Heart
Foto: Magda Bizarro
Teatre

Grec 2019: By Heart

icon-location-pin Teatre Lliure: Montjuïc, El Poble-sec
icon-calendar

El portuguès Tiago Rodrigues s'ha guanyat a pols un lloc en l'escena teatral europea gràcies a una manera de fer lenta, capriciosa, d'alens fondos i el tractament del públic com a ésser intel·ligent. Aquí el farà participarà molt. Què tindrà a veure Borís Pasternak (sí, l'autor del 'Doctor Jivago') amb un cuiner del nord de Portugal o amb un programa de televisió holandès? Totes les incògnites s'aniran resolent segons avanci l'espectacle, una creació que vol fer evident el valor essencial de les paraules, la importància de transmetre-les i les mil i una noves idees que us pot suggerir un mot. I és que no hi ha un lloc més segur per a un mot o un conjunt de mots i les idees que els acompanyen que la memòria.

8
Flam
Teatre

Grec 2019: Flam

icon-location-pin CCCB. Centre de Cultura Contemporània de Barcelona, El Raval
icon-calendar

Tot va començar amb una conversa. Dues actrius acusaven Roger Bernat, ànima de la companyia FFF i autor d'un seguit de peces que no concedeixen el protagonisme ni a actors ni a actrius sinó al mateix públic, de fer un teatre fred i sense emocions. Consideraven que, tant els espectadors i espectadores com els intèrprets, no només necessiten trobar emoció en el fet teatral, sinó que en depenen. D'aquí que Bernat decidís crear un muntatge fet únicament d'aquest material: d'emocions, o més exactament d'emocions trobades, que no s'haguessin de buscar mitjançant una història o uns personatges, sinó que passés exactament el contrari: que la història, si de cas, es busqués com a resultat secundari d'un efecte.

More to explore

Advertising