Global icon-chevron-right Espanya icon-chevron-right Barcelona icon-chevron-right De 'Hamlet' a 'L'hostalera'

Alerta! Ens esforcem per informar acuradament, però aquests són temps inusuals, així que comprova sempre abans de sortir.

L'hostalera
© David Ruano

De 'Hamlet' a 'L'hostalera'

Després de Shakespeare, Pau Carrió ataca a la Biblioteca de Catalunya la seva primera comèdia important amb un Goldoni

Per Andreu Gomila
Advertising

“Tinc una visió del món més aviat fosca, però no sóc una persona deprimida”. Qui parla és Pau Carrió, el director que ens ha fet veure 'Ivan i els gossos', 'Enric V' o 'Hamlet', peces que entrarien, de cap a cap, dins el que anomenem ‘tragèdia’. Ara ha recuperat un projecte de fa una dècada per estrenar-lo a la Biblioteca de Catalunya. Parlem de 'L’hostalera', de Carlo Goldoni, una comèdia amb totes les de la llei. “Continuo pensant que no sabem on anem, però seguim sent humans i hem de desdramatitzar les coses: gent com Goldoni o Woody Allen ens ajuden a viure”, dispara.

Amb els seus còmplices
Carrió, per muntar aquesta comèdia barroca, ha anat a buscar els seus còmplices, els actors i les actrius amb qui ha crescut com a director. Amb alguns d’ells ha compartit moltes hores a la sala d’assaig i hi ha una “complicitat” que quan parlem de teatre és imprescindible.

Esperit hamletià
A més, compta amb Aubert en el paper de Mirandolina i ella sí que ha fet Goldoni abans (recorden Els feréstecs?) i amb molt d’èxit, per cert. Cap a ella ha dirigit Carrió la seva mirada. Diu, encara imbuït de l’esperit hamletià, que és una dona que dubta. “Ha de triar entre l’amor passional, que és una incògnita, i l’estabilitat, que és un debat que tots tenim”, remata. El director afegeix que cada personatge viu l’amor a la seva manera.

Una dona que talla el bacallà
Goldoni va escriure 'L’hostalera' al segle XVIII, tot posant damunt la taula la decadència de l’aristocràcia i l’emergència de la burgesia. I “la guerra entre homes i dones”, indica Carrió. Aquesta peça deu ser de les primeres de la història on una dona és qui talla el bacallà i mestressa del seu destí. Ell l’ha traslladada als anys 60 de segle passat, en l’univers plàstic de Fellini i la seva 'Dolce vita'. No debades, Carrió ha estat l’alumne avantatjat de dos italianòfils de pro com Lluís Pasqual i Oriol Broggi.

Recomanat

    També t'agradarà

      Advertising