Time Out a la teva bústia d'entrada

Cerca
Watt
©ALARY ROMAIN

El millor de FiraTàrrega 2015

Els espectacles que no et pots perdre del festival de teatre al carrer

Escrit per
Andreu Gomila
Publicitat

Del 10 al 13 de setembre, FiraTàrrega torna a ser el gran aparador del teatre de carrer, la dansa, el circ i les companyies emergents del país. En quatre dies, podrem veure-hi 61 espectacles, que omplen la capital de l'Urgell de gent que riu, gent que vola i gent que plora. Tàrrega sempre és una gran experiència. I aquí us deixem els espectacles que no ens perdrem per res del món.

Wasted

1. Wasted

Després de l’excel·lent acollida del seu primer projecte ('El lloc', dirigit per Jorge-Yamam Serrano), la companyia afronta la seva segona producció basant-se en un text de la poeta, rapera i dramaturga Kate Tempest, estrenat al Regne Unit el 2011. La història de tres amics que, cansats d’un present confús que no és el que s’esperaven, volen canviar el curs de les seves vides. Un espectacle site-specific, amb direcció d'Iván Morales ('Sé de un lugar', 'Jo mai', 'Cleòpatra'), que integra el públic en una vivència dramatúrgica molt intensa.
Cuando todos pensaban que habíamos desaparecido

2. Cuando todos pensaban que habíamos desaparecido

Després del seu pas per FiraTàrrega el 2013 amb la sorprenent adaptació de 'Les criades' de Jean Genet 'Lo único que necesita una gran actriz...', aquesta companyia mexicana retorna amb una experiència de gastronomia escènica. Un projecte que vol agermanar records, emocions, anècdotes i cosmovisions a partir del diàleg entre dos móns que es troben al voltant d’una taula. Un treball de creació col·lectiva entre Vaca 35 i TeatroDeCerca.
Publicitat
Afrik

3. Afrik

Ousmane Wiles és un ballarí nascut al Senegal i format des dels 6 anys en la dansa tradicional de l’Àfrica occidental, que ha tingut ocasió de treballar com a professor de dansa en diverses escoles de Nova York i ha actuat dins i fora dels EUA. En aquest solo explora la connexió entre la West African Dance, el House Dance i el Street Jazz. Una peça altament enèrgica que fusiona la dansa tradicional del Senegal, Mali i Guinea amb el House Dance i el Vogue. No hem d'oblidar que les arts escèniques africanes estan molt de moda a Europa, sobretot a França i al Regne Unit.
En potència
©ALARY ROMAIN

4. En potència

1 Watt es proposa revelar tot el potencial de cada lloc, perquè cada espai ens explica una història en la qual ens trobem involucrats. Un procés d'escriptura per a espais públics que aporta nous punts de vista sobre les nostres ciutats, sobre els carrers i les cantonades, sobre els seus racons i refugis. Una estructura dramatúrgica que incorpora la fragilitat, el desequilibri, els moments buits, l'imprevist. "El primer cop que vam ser a l’avinguda Catalunya –diuen– vam tenir la sensació d'estar envoltats de forces molt poderoses. Vam avançar amb la sensació d'alguna cosa que se'ns oferia per a ser consumida. D'on venia aquesta energia? És el que volem descobrir. Equipats amb cordes, megàfons, fustes i calçat resistent, sondarem el cor i l'energia de Tàrrega".
Publicitat
A House Is Not a Home

5. A House Is Not a Home

Protegits per la foscor de la nit, dos homes observen l’interior d’una casa des del jardí. Han de transmetre una notícia desagradable a la família. A partir d'aquest argument, inspirat en la peça 'Interior' de Maeterlinck, l'espectacle explora com es pot capgirar l'ordre de les coses i de quina manera ens protegim dels tombants de la vida amb la seguretat que proporciona una llar. El treball de la Companyia Ignífuga proposa anar més enllà de la pura narrativitat, incorporant una visió política del món i una crítica activa de l’entorn, amb l'objectiu que els espectadors experimentin una vivència emocional i s'integrin activament en l'acció dramàtica.
Compra'm

6. Compra'm

'Compra’m' és una explosió de relats que neix d’un punt central: la història de la Capsa de Pandora. Partint del mite grec, l’espectacle inaugural de FiraTàrrega aborda la possibilitat de redimir el món sota el perill de destruir tot allò que ens importa. Una reflexió sobre la felicitat, sobre com som i com aparentem ser. Una dualitat que marca els personatges, que cauen en la temptació de deixar de ser ells mateixos i que són convidats perversament a adquirir una felicitat falsa. Una reflexió profunda sobre la buidor de la societat de consum que ens consumeix dia a dia. Una producció multidisciplinària en live cinema de la companyia d’exploradors audiovisuals Insectrotròpics, acompanyats de la música atàvica i fascinant de Tullis Rennie i el duet Za! i l'escenografia de Jordi Queralt.
Publicitat
La gent

7. La gent

Espectacle participatiu que recrea la dinàmica d’una assemblea on un grup de persones han de prendre una decisió d’urgència. Una experiència grupal que qüestiona amb humor i sense benevolència el concepte de participació. Una metàfora del règim de representació democràtica. Una peça de plena actualitat que replica un univers col·lectiu i posa en qüestió els procediments que regeixen la societat contemporània.
Iceberg

8. Iceberg

Ell i ella. Els darrers, els primers, minúsculs i perduts, al mig del no-res, observant l’avenir. No coneixen el llenguatge, però parlen. Dos personatges viatgen cap enlloc. És un iceberg però podria ser una illa, el darrer refugi, l’expressió del buit, de la soledat, de l’essència. L’emoció més primitiva. Els contrastos de la intempèrie. La música. L’absurd. La rialla com a forma de comunicació. L’humor com a estat d’ànim permanent. Un espectacle de clown per a tots els públics creat per la companyia d'un dels millors clowns catalans de tots els temps: Leandre.
Publicitat
La col·lecció

9. La col·lecció

Una trobada en un hotel desencadena l’acció d’aquesta obra de text, en clau de thriller, que explora la relació entre dues parelles que es dediquen al disseny de moda. Una peça inquietant de Harold Pinter sobre les múltiples cares de la veritat i sobre la lluita cruel i dolorosa per esbrinar-la, que es representa per primer cop a l’Estat espanyol. Els responsables de tot plegat són la companyia La Ruta 40.
Caída libre

10. Caída libre

La necessitat, la naturalitat, la verticalitat, la caiguda, l’impuls i el contacte són els elements al voltant dels quals el coreògraf Sharon Fridman vertebra la seva recerca del moviment. Aquí, la supervivència és una qüestió vertical: aixecar-se després d’haver caigut constitueix un cicle infinit que es reprodueix cada dia. Tots som partícips d’aquesta dinàmica asimètrica, però cadascú la sent única i intransferible.
Publicitat
Qui va matar el meu conill?

11. Qui va matar el meu conill?

Una misteriosa caravana. Hi ha hagut un assassinat i el públic ha de fer gala del seu enginy per descobrir l’assassí i reconstruir l’escena del crim. Reivindicant el carrer com a lloc de trobada, Itinerània practica la intervenció efímera i festiva de l’espai públic. Les seves creacions, instal·lacions construïdes bàsicament en ferro i fusta, són estructures senzilles i ginys de mecànica bàsica a la vista.
Cadàver exquisit

12. Cadàver exquisit

Espectacle de circ per a tots els públics, amb el quadrant rus com a protagonista. Aquesta parella d’artistes, que han participat individualment en diferents projectes arreu d’Europa (Les Hommes Infames, la Cie. Scabreuse, Los 2 Play, entre altres) creen aquest primer espectacle amb la seva pròpia companyia. Dues persones en un món trencat, on els codis de comportament s'han fos i les paraules han perdut el significat, on la solitud dificulta la comunicació, busquen la manera d'arribar a un espai neutral, natural.
Recomanat
    També t'agradarà
    També t'agradarà
    Publicitat