Espanya icon-chevron-right Barcelona icon-chevron-right Què passa al Teatre Lliure?

Què passa al Teatre Lliure?

Aquí trobareu notícies, crítiques i properes estrenes tant del Lliure de Montjuïc com del de Gràcia
Teatre Lliure Montjuïc Plaça Margarida Xirgu
Time Out en col·laboració amb Teatre Lliure |
Advertising
Notícies, Teatre i Arts Escèniques

El Teatre Lliure cancel·la 'Mount Olympus' de Jan Fabre

Fa un any, tota la premsa cultural es mobilitzava per cobrir l'arribada als Teatros del Canal de Madrid de la monumental peça 'Mount Olympus' de Jan Fabre, un espectacle que desafiava totes les ortodòxies escèniques en especial les de la durada: 24 hores de funció que plantejaven tot un repte tant per al públic com pels intèrprets. Poques vegades un espectacle de teatre havia ocupat tantes pàgines i minuts de televisió. 13 mesos després d'aquell esdeveniment, una de les primeres decisions del nou director del Teatre Lliure Juan Carlos Martel ha estat cancel·lar l'espectacle –a la roda de premsa de presentació del seu projecte ja va avançar que estudiaria el contracte amb la companyia–.  Què ha canviat en tot aquest temps? No poca cosa, les greus denúncies per assetjament i maltractaments psicològics presentades a la premsa al setembre per excomponents de la companyia. La fiscalia Belga, per la seva banda, ha obert una investigació d'ofici per dirimir els fets, encara sense cap conclusió. Fugint de tota especificitat en els seus arguments –poden estar en joc querelles de la companyia contra el teatre– el Lliure fonamenta la seva decisió "en consonància amb les línies programàtiques incloses al projecte de la nova direcció (expressada en la voluntat d'un teatre on la redistribució de recursos i la concepció d'un canvi de model social pugui realitzar-se de la manera més ètica artísticament i humanament)". El teatre públic també especifica que l'import de les entrades adquiride

Krystian Lupa
© Maria Dias
Teatre

Krystian Lupa, Bernhard i els nazis

Krystian Lupa demana silenci, que ningú no parli a la sala d’assaig del Lliure mentre fem l’entrevista. És alt, va vestit de negre i inspira respecte. És tota una institució del teatre europeu. Va néixer a Polònia el 1943 i ens té acostumats a espectacles tan densos com genials. Els seus actors volen, amb ell. I ha triat Marta Angelat, Pep Cruz i Mercè Arànega per fer el seu primer muntatge català, 'Davant la jubilació', de Thomas Bernhard, una peça en la qual tenim un jutge i les seves dues germanes que celebren l’aniversari de Himmler i que podem veure al Lliure després d'estrenar-se fa uns mesos a Temporada Alta. Pell de gallina... Que parli el mestre.

Advertising
Teatre

Die 120 tage von Sodom

icon-location-pin Teatre Lliure: Montjuïc, El Poble-sec
icon-calendar

El director suís Milo Rau trasllada a escena els escrits del marquès de Sade i el cinema de Pier Paolo Pasolini

Davant la jubilació
© Felipe Mena
Teatre

Davant la jubilació

icon-location-pin Teatre Lliure: Gràcia, Vila de Gràcia
icon-calendar

Autor: Thomas Bernhard. Direcció: Krystian Lupa. Amb: Marta Angelat, Mercè Aránega, Pep Cruz.   Al final del primer acte, Vera (Mercè Arànega) li diu a la seva germana tetraplègica Clara (Marta Angelat) que potser en Rudolf (Pep Cruz), el germà, voldrà que aquesta nit es posi el vestit de presoner, com l’any passat. A la paret, senyoreja penjat un vestit d’oficial de les SS. Vera repeteix que és autèntic, sense gaire convicció, un xic commoguda, i es disposa a planxar-lo, on abans ha allisat la toga de president de l’audiència de Rudolf. Acciona el vapor de la planxa, alena i fa el moviment d’escometre el vestit. Però s’atura i corre cap a la finestra, l’obre i agafa aire. Al cap de més de tres hores de funció, qui vol sortir al carrer, asfixiat, exhaust, és l’espectador d’aquest magistral muntatge de Krystian Lupa del 'Davant de la jubilació' de Thomas Bernhard.   El dramaturg austríac ens ha escopit a la cara i ens ha dit que no girem el cap, que tots som com el trio xaruc que protagonitza la seva obra. Que tots, amb petites variacions, pensem com Vera, que tots som antisemites encara que no es pugui dir. “Quan podrem dir-ho?”, “quan podrem mostrar-nos?”, repeteix al tercer acte, amb les persianes abaixades. En Rudolf va borratxo i amb el fusell a la mà, les germanes van ben vestides, per celebrar l’aniversari del gran carnisser Himmler, padrí de l’ara jutge.   Lupa és un mestre del temps escènic. Un altre director hauria fet aquesta obra en una hora i tres quarts. El

Time Out diu
Advertising
Teatre

Incògnit

icon-location-pin Teatre Lliure: Montjuïc, El Poble-sec
icon-calendar

Autoria: Nick Payne. Direcció i traducció: Mònica Bofill. Amb: Paula Blanco, Oriol Guinart, Jordi Llordella i Victòria Pagès. 'Incògnit', de Nick Payne, gira al voltant de temàtiques recurrents en l’art contemporani, com el debat sobre la identitat, la memòria i la crisi de l’individu, i ho fa des d’una vessant força singular: la ciència. La companyia La incògnita ens proposa un semimuntat que reflexiona sobre la condició humana i se serveix en una barreja d’emocions, projeccions i molt d’humor.

Teatre

Dogville

icon-location-pin Teatre Lliure: Montjuïc, El Poble-sec
icon-calendar

Sílvia Munt dirigeix i Pau Miró signa l’adaptació de la famosa pel·lícula de Lars Von Trier

Advertising
El temps que estiguem junts
© Ros Ribas
Teatre

El temps que estiguem junts

icon-location-pin Teatre Lliure: Montjuïc, El Poble-sec
icon-calendar

Obra escrita per Pablo Messiez per a La Kompanyia que colpeix des de la primera escena

Time Out diu
Teatre

Dolors

icon-location-pin Teatre Lliure: Gràcia, Vila de Gràcia
icon-calendar

Com a bons addictes a les sèries, Sergi Belbel, Cristina Clemente i Marilia Samper han escrit i dirigit una història teatral en sis capítols consecutius

More to explore

Advertising