Time Out a la teva bústia d'entrada

Cerca

Quebec-Barcelona

  • Teatre
  • 3 de 5 estrelles
  • Crítica de Time Out
4couleurs-sanstexte_-reduida.jpg
Quebec - Barcelona
Publicitat

Time Out diu

3 de 5 estrelles

Una barcelonina té bitllet per al Quebec a la recerca d’óssos i de fred. Una quebequesa té bitllet per a Barcelona a la recerca d’un avantpassat reclutat a les Brigades Internacionals. Això diuen elles. Però hi ha altres motivacions que Mercè Sarrias s’encarrega de revelar en aquesta civilitzada comèdia dramàtica que per empatia geogràfica i cultural podria sumar-se a l’escola de 'Les invasions bàrbares' de Denys Arcand.

La primera dona fuig d’un trauma viu que la té atrapada en una creixent neurosi que afecta el seu comportament i les relacions personals. La segona fuig d’una crisi de parella que cap de les parts s’ha atrevit a verbalitzar. Una llei del silenci imposada per un embaràs tan perseguit com infructuós. Les dues aterren en llars intercanviades. Allà hi trobaran els marits i amics que van quedar enrere. I a l’equipatge, els protagonistes dels seus obsessius somnis: un dibuix animat (Caillou) i l’oncle-avi brigadista. La distància els permetrà aflorar emocions, descarregar tensions i tornar amb forces per a un nou principi, sense que l’autora intel · ligentment ofereixi més pistes sobre els seus respectius futurs.

El canadenc –d’origen espanyol–Philippe Soldevila reincideix en un text de Sarrias després del seu èxit al Quebec fa dos anys amb 'En defensa dels mosquits albins'. Una direcció àgil que realça el ritme cinematogràfic de la comèdia, estructurada en escenes curtes que salten d’un costat a un altre de l’Atlàntic. Un aire de guió subratllat, a més, per un text que perfila millor les situacions que els personatges, de vegades apunts que funcionen sobretot quan es relacionen amb els altres.
Una posada en escena que, a més, és un experiment de col·laboració entre els promotors del projecte: la Sala Beckett i el Théâtre Sortie de Secours. Això a l’escenari equival a un repartiment equitativament repartit entre dos intèrprets quebequesos i dos de catalans. Potser és per la confiança i l’experiència compartida, però la parella quebequesa s’adapta amb més naturalitat als seus personatges. Un tret que distingeix especialment a Eva Daigle, còmoda en tots els registres a través dels quals passa el seu caràcter. En canvi, Alma Alonso Peironcely es mostra més forçada en els gestos. Si Daigle es posa una segona pell, Alonso es col·loca un vestit. Potser només són matisos, però quan l’escenari facilita la comparació, es fan evidents. –Juan Carlos Olivares.

Detalls

Adreça
Preu
De 15 a 20 €
Horaris
De dc. a ds., 21.30 h. Dg., 18.30 h
Publicitat
També t'agradarà
També t'agradarà