Time Out a la teva bústia d'entrada

Cerca

Sala Beckett

  • Teatre
  1. Sala Beckett
    Foto: Edgar OrtizSala Beckett
  2. Sala Beckett
    Foto: Edgar OrtizSala Beckett
  3. Sala Beckett
    Foto: Edgar OrtizSala Beckett
Publicitat

Time Out diu

Si hem de parlar d’un referent dins el món de la dramatúrgia catalana, un d’ells és, sens dubte, La Sala Beckett. Amb 3 dècades de trajectòria i experiència -ja fa quatre anys que la seva activitat es va traslladar de Gràcia a Poblenou- ha deixat passar pels seus escenaris artistes amateurs i grans professionals, sempre apostant per la creació, la formació, l’experimentació i la promoció de dramatúrgia contemporània, a part de la gran producció i programació d'espectacles.

Un imprescindible del teatre i la cultura!

Escrit per
Contingut patrocinat

Detalls

Adreça
Carrer de Pere IV, 228-232
Barcelona
08005
Transport
Poblenou (L4) Glòries (L1)

Què hi ha ara mateix

Cacophony

  • 4 de 5 estrelles

“Importa tant la mentida?”, es pregunta a les acaballes de 'Cacophony' en Tolu (Chelís Quinzá), quan ja una piconadora ha passat per sobre de la seva amiga Abi (Clara de Ramon). Ella ha corregut de l'anonimat a la glòria mediàtica en qüestió de dies. I tan ràpidament com va enlairar-se, s'estimba. Per què? Perquè no va dir del tot la veritat. 'Cacophony' és una obra terriblement contemporània, que Molly Taylor va escriure el 2018 per a una companyia gairebé adolescent, l'Almeida Young Company, que a Barcelona ha estrenat Anna Serrano amb una tropa també jove i virtuosa. A Londres eren setze actors i actrius. Aquí, set. Això no obstant, se'n surten prou bé canviant de rols i dotant d'un dinamisme fulgurant la peça, que avança amb un ritme veloç, tant com l'impacte de les notícies, els èxits i els fracassos, en el món virtual. Els actors i actrius doten d'un dinamisme fulgurant la peça, que avança amb un ritme veloç Taylor, especialista en teatre comunitari, ha escrit una peça d'arquitectura complexa, que acaba així com comença. Als primers compassos de la funció ja sabem com finalitzarà (l'Abi ha desaparegut) i només afegeix algun extra al final, de caràcter subjectiu, mentre va desplegant la història i enriquint els personatges. Enmig, l'ascens i la patacada d'una noia amb ideals, feminista, que pateix l'atropellament d'una amiga en una manifestació i explica què sent. L'Abi no és fidel als fets i, encara que el que denunciï sigui totalment defensable i lícit, la seva falta é

Llums, llums, llums

La Beckett torna a apropar-se al teatre d’Evelyne de la Chenelière ('Bashir Lazhar'), amb aquesta aproximació personal de l’autora quebequesa a la novel·la de Virginia Woolf 'Cap al far'. L'autora s’apropia dels dos principals personatges femenins, la senyora Ramsay i la Lily Briscoe, per submergir-nos en els pensaments i les emocions de totes dues i construir un joc de diàlegs i monòlegs interiors on el temps serà el veritable protagonista.Si us diuen “Virginia Woolf”, el millor que podeu fer és córrer per atrapar-la. 'Cap al far' és una de les millors novel·les del segle XX i De la Chenelière una gran dramaturga capaç de captar i treballar tot el que hi ha entre aquests dos grans persontages, la senyora Ramsay i la Lily Briscoe.Tània Banús i Anna Güell són les actrius d'aquest muntatge dirigit per Lurdes Barba.

Publicitat
També t'agradarà
També t'agradarà