Global icon-chevron-right Espanya icon-chevron-right Barcelona icon-chevron-right 12 escapades genials que només necessiten un bitllet de tren

12 escapades genials que només necessiten un bitllet de tren

No us cal cotxe per fer un viatge per alguns dels racons més macos de la rodalia de Barcelona i més enllà. Time Out us els mostra en col·laboració amb FGC
Cripta de la Colònia Güell
Per Xavier Amat |
Advertising

Els barcelonins necessiten de tant en tant agafar aire lluny de la millor ciutat del món, encara que sigui a 30 minuts. I res millor que aprofitar la xarxa de transports de FGC per marcar-nos descobriments increïbles amb un cop de tren, tranquil i sostenible. Aprofiteu els descomptes dels bitllets combinats i gaudiu de les comarques que ens envolten i del seu ric patrimoni. Si voleu pujar més amunt, visiteu paratges de muntanya o terres llunyanes. Totes les possibilitats al vostre abast!

NO T'HO PERDIS: 10 grans excursions per fer en tren des de Barcelona

 

 

Tren dels Llacs
© FGC

Nostàlgia i paisatge als llacs

Un viatge únic amb un tren històric pels paratges espectaculars que hi ha entre Lleida i la Pobla de Segur

Avui és dissabte i esteu per les terres de Lleida? No us ho penseu dues vegades i pugeu al Tren dels Llacs. Viureu una experiència fascinant, creuant paisatges de pel·lícula dins d’uns vagons d’època tirats per locomotores dièsel. El trajecte va de la capital de la Terra Ferma fins a la Pobla de Segur, al Pallars Jussà. En aquests 90 km creuareu 41 túnels i passareu per damunt de 31 ponts. Ja us podeu imaginar que és un viatge que embadaleix grans i petits, i que es fa impossible deixar de mirar per la finestra. Els llacs i embassaments són una constant, però també topareu amb la Noguera Pallaresa i coneixereu els agrestos perfils de la serra del Montsec. La majestuositat prepirinenca us espera!

A l’inici hem anat molt de pressa a convidar-vos a pujar al tren. És preferible reservar-hi plaça amb antelació si us hi voleu assegurar un lloc. Penseu que el Tren dels Llacs només funciona entre l’abril i l’octubre, i sempre en dissabte (i no tots!). La sortida des de Lleida és a les 10.30 h, i s’atura a la Pobla de Segur dues hores més tard. Pel camí fa parada a Balaguer. Hi ha altres estacions, però el maquinista les passarà de llarg si cap viatger ha sol·licitat prèviament de baixar-hi. La tornada des de la Pobla és a les 17.30 h, per arribar a Lleida a les 19.30 h. Podeu tornar l’endemà, diumenge, però amb un tren ‘normal’.

Que avui puguem gaudir d’aquest trajecte ho devem a la insistència de generacions de veïns de les comarques de Lleida que veien en el tren el millor mitjà de transport per unir la capital amb els Pirineus i més enllà, fins a França. Malauradament la via no va passar de la Pobla de Segur. Era el 13 de novembre del 1951 quan els dos municipis quedaren units. Amb el viatge podem recordar aquells anys, i també fer-nos a la idea dels quilòmetres a peu que els raiers havien de fer per tornar a casa una vegada havien arribat a Lleida baixant pel riu.

El tren circula els dissabtes de setembre i octubre. www.trendelsllacs.cat T. 93 366 45 53

Castell de Claramunt

Via ràpida cap a experiències a l’Anoia

Practica el Turistren i el vostre bitllet us donarà entrada a museus, edificis històrics i jaciments arqueològics únics de la comarca. Descobriràs coses que no coneixes. Les línies dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) arriben des de Barcelona a les comarques del Vallès, el Baix Llobregat, l’Anoia i el Bages. L’FGC posa a disposició dels usuaris el Turistren, un conjunt de bitllets combinats que permeten fer el desplaçament amb ferrocarril i poder conèixer alguns dels principals recursos turístics d’aquestes comarques.

Ens centrem en l’Anoia, i el primer lloc on ens aturarem és a Capellades, un nucli paperer importantíssim en el decurs dels segles XVIII i XIX. El Museu Molí Paperer de Capellades, ubicat en un molí amb dos segles d’història al costat d’una gran bassa, ens en dóna bona explicació. El bitllet combinat, que es pot adquirir a les màquines expenedores de qualsevol estació d’FGC de la línia Llobregat-Anoia –igual que en les altres propostes–, inclou el trajecte d’anada i tornada, el desplaçamentamb bus, i l’entrada al Museu. Una altra opció al mateix municipi és visitar el NEAN –Parc Prehistòric– Abric Romaní, una àrea d’alt valor geològic i paisatgístic i de gran rellevància arqueològica per la presència d’una vintena de jaciments de diverses èpoques. En aquest cas, el bitllet combinat l’heu de reservar prèviament i inclou anada i tornada, desplaçament amb bus i entrada.

No gaire lluny, a Claramunt, hi ha un castell de frontera dalt d’un turó de 461 m amb una vista privilegiada. Des de l’estació d’FGC de la població hi podreu arribar fent una excursió a peu d’uns 40 minuts. Amb el Turistren fareu el viatge amb ferrocarril i tindreu accés a l’interior d’aquesta construcció medieval. Acabem a Igualada, capital de la comarca.

El bitllet combinat inclou el trajecte d’anada i tornada amb FGC, desplaçament des de l’estació amb autobús i entrada al Museu del Tren. Hi trobareu una de les maquetes ferroviàries més grans d’Europa, així com reproduccions de centenars de locomotores de tots els temps i material original de companyies ferroviàries d’arreu.

Advertising
Món Sant Benet

Cultura i tradició al Bages

Al cor de Catalunya, podeu descobrir el Museu de la Tècnica i Món Sant Benet, aprendre dels que en saben i gaudir del futur.

Més possibilitats del Turistren: uns bitllets combinats que permeten fer el desplaçament amb ferrocarril i poder conèixer alguns dels principals recursos turístics dels llocs de destinació. Avui fem via al cor de Catalunya, a la comarca del Bages.

Manresa, la capital, té un museu de la tècnica ideal per aprendre i passar-hi una bona estona tant grans com petits. Es troba al monumental edifici dels Dipòsits Vells, on s’emmagatzemaven fins a 12.000 metres cúbics d’aigua. Ara hi trobem dues exposicions permanents que ens ajuden a entendre la història econòmica de la ciutat. Una és La Séquia, i dóna a conèixer la gran obra del mateix nom: un canal medieval del segle XIV i de 26 km de recorregut per portar l’aigua del Llobregat des de Balsareny fins a Manresa. Sis segles després continua funcionant i subministrant aigua a diversos municipis. Pel que fa a l’exposició La Cinteria, mostra la importància d’aquest sector en el teixit social manresà. Amb el Turistren podreu fer el trajecte d’anada i tornada fins a Manresa Alta amb FGC i entrar al Museu.

L’altre indret bagenc del qual us volem parlar és Món Sant Benet. En aquest complex cultural i lúdic conviuen el monestir romànic de Sant Benet de Bages, la Fundació Alícia –innovador centre de recerca gastronòmica–, horts ecològics, tres restaurants –un amb estrella Michelin–, espais per a esdeveniments... Realment tot un món, de passat i de futur. El bitllet combinat inclou el trajecte d’anada i tornada fins a Manresa Baixador amb FGC, el trajecte d’anada i tornada amb autobús fins a Sant Fruitós de Bages o fins a Navarcles i l’entrada al monestir. Des de l’estació d’autobús fins al monestir hi ha un trajecte a peu d’uns 15 minuts.

Museu de l’Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont

Paleontòleg per un dia

Al Museu de l’Institut Català de Paleontologia, a Sabadell, reproduireu quatre investigacions reals amb fòssils.

A cinc minuts de l’estació d’FGC de Sabadell Rambla hi ha el Museu de l’Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont, un centre reformat de dalt a baix fa sis anys que permet al visitant una experiència activa, posantse a la pell d’un paleontòleg. La planta baixa és un autèntic laboratori paleontològic, on l’usuari primer 'excava' un fòssil, després el prepara per a la investigació i museïtzació, investiga, publica els resultats i finalment els difon. És un espai ideal per anar-hi si teniu canalla, però si no és aquest el vostre cas, també us ho passareu la mar de bé. També hi ha una sala de realitat virtual amb fòssils en 3D, i audiovisuals que recreen els paisatges pirinencs de fa 66 milions d’anys, quan els dinosaures hi campaven sent amos i senyors del territori.

Pujant al primer pis podreu visitar l’exposició 'El Triceratops torna a Sabadell', amb un esquelet de triceratop que és pràcticament una icona per a la cocapital vallesana. La peça es va adquirir l’any 1982 a l’American Museum of Natural History de Nova York, i es va exposar per primera vegada a l’ICP quatre anys més tard. La mostra es divideix en tres àmbits: en el primer s’explica l’anatomia, la locomoció i l’evolució d’aquesta espècie descoberta l’any 1902 en el jaciment de Seven Mile Creek (Wyoming, EUA), en el segon es dóna a conèixer el recorregut que ha fet l’esquelet els darrers anys, mentre no ha estat exposat a Sabadell, i finalment hi ha un espai de participació on, entre altres coses, el visitant pot proposar un nom per a la peça.

Com hem dit en començar, l’ICP es troba molt a prop d’una estació d’FGC i, per tant, què millor que acostar-s’hi amb aquest transport públic? Podeu adquirir un bitllet combinat (www.turistren.cat) a les màquines expenedores de bitllets de qualsevol de les estacions de la línia Barcelona-Vallès d’FGC que inclou el trajecte d’anada i tornada i l’entrada al museu.

Advertising
Estació de les Planes
© Ramon Vilalta

Una estació centenària a les Planes

L’estació de tren d’aquest nucli de Collserola s’inaugurava el 28 de novembre del 1916, són, per tant, més de cent anys de sevei ciutadà.

Aquí teniu una sortida que probablement no us quedarà gaire lluny. Us convidem a pujar a un tren d’FGC de les línies S1 o S2 i baixar-ne a les Planes, en plena serra de Collserola i que pertany al districte barceloní de Sarrià-Sant Gervasi. Ara fa un segle les Planes era bàsicament un nucli d’estiueig, amb hotels, torres, fonts... i berenadors!, els populars merenderos. Cent anys després encara és un indret on moltes famílies i grups hi van a fer el pícnic, i un punt de sortida ideal per descobrir Collserola.

El trajecte que fareu es va poder dur a terme, per primer cop, fa més de cent anys, i la infraestructura va significar no només l’evident millora de les comunicacions amb aquesta banda de la ciutat, sinó també el primer gran pas per a l’electrificació de la indústria i la vida quotidiana del país. Va ser un tram imprescindible perquè en posteriors ampliacions FGC arribés a les grans ciutats del Vallès Occidental: a Sant Cugat (1917), Terrassa (1919) i Sabadell (1922).

Colònia Güell

La gran cripta de Gaudí

A la Colònia Güell, al Baix Llobregat, trobem una de les obres més innovadores del genial arquitecte modernista.

Agafem FGC per anar fins a Santa Coloma de Cervelló, al Baix Llobregat, on s’hi amaga una meravella sorgida del cervell d’Antoni Gaudí. Abans de res hem adquirit el Combinat Güell a www.turistren.cat, que inclou un bitllet de 2 zones d’anada i tornada amb FGC , l’entrada a la cripta modernista i una guia d’àudio per no perdre’s detall. Amb una mica de sort, potser viatjareu dalt d’un tren que té l’interior personalitzat amb motius de la cripta.

Un cop a Santa Coloma de Cervelló, ja ens podem dirigir a la Colònia Güell, recinte endegat l’any 1890, quan l’industrial del tèxtil Eusebi Güell va decidir traslladar la fàbrica de teixits de cotó El Vapor Vell del barri de Sants al Baix Llobregat, intentant així evitar la conflictivitat social de la gran ciutat. Tota la colònia mereix un passeig pausat, però és la cripta gaudiniana, declarada patrimoni de la humanitat per la UNESCO, el lloc que fa embadalir més visitants. A l’arquitecte, de fet, se li va encarregar la construcció de tota l’església, i va treballar en el projecte al llarg d’una dècada, desenvolupant-hi la primera maqueta de catenàries, amb cadenetes de llautó i fils de pesca que formaven paràboles. Les dificultats econòmiques de la família Güell a la mort de l’empresari van portar a fer que Gaudí només acabés la cripta, construïda entre el 1908 i el 1914.

Què té, que la fa tan especial? Per exemple, que cada columna és diferent, i amb inclinacions que semblen anàrquiques –res més lluny de la realitat!, l’arquitecte sabia perfectament el que es feia–. També que el conjunt funciona com un rellotge de sol per la llum de l’exterior que es va filtrant a través dels vitralls amb forma de pinya. O els elegants bancs, que també porten la signatura de Gaudí. En definitiva, un espai únic i on el geni va experimentar innovacions que després serien clau per alçar altres grans obres del modernisme.

Advertising
Monestir Sant Cugat
Mané Espinosa

Tresors de Sant Cugat

El monestir, el Mercantic i fins i tot un museu dedicat a Marilyn Monroe, entre els atractius de la ciutat.

Voleu gaudir dels encants de Sant Cugat? Teniu dos bitllets combinats d’FGC amb destinació a la ciutat vallesana. El primer inclou els trajectes d’anada i tornada amb FGC des de qualsevol punt de la línia Barcelona-Vallès, una visita amb audioguia al monestir i un obsequi al Mercantic. La segona opció és com la primera, però substituint el Mercantic per una entrada al Museu Marilyn Monroe. Es poden adquirir a les màquines expenedores de bitllets de totes les estacions de la línia, excepte a la de Sant Cugat.

Comencem pel Reial Monestir de Sant Cugat, el més important a l’època medieval de tot el comtat de Barcelona. La gegantina rosassa gòtica que presideix la façana ens dóna bona mostra de la seva rellevància, així com els murs i les torres del segle XIV. L’abadia benedictina té els seus orígens al segle IX, i avui se’n conserva en molt bon estat l’església i, sobretot, el claustre, la joia de la corona, romànic i amb uns capitells que mereixen que ens hi fixem detingudament. Al mateix claustre hi trobareu la seu central del Museu de Sant Cugat.

Vist el patrimoni més important de la població, marxem cap al Mercantic, al número 120 de l’avinguda de Rius i Taulet, un mercat permanent de mobles, objectes antics i curiositats, on sempre passen coses i s’hi fan activitats paral·leles, especialment els caps de setmana, quan hi ha més expositors. Si sou cinèfils o teniu mitificada la figura de Marilyn Monroe, possiblement preferireu l’altre bitllet combinat, per poder entrar a la Casa-Museu Cal Gerrer. Entre les seves col·leccions, aquest edifici del 1851 acull el Museu Marilyn Monroe, on trobareu fotografies, objectes i documentació sobre l’actriu. És l’únic museu d’Europa dedicat a Marilyn, una estàtua de la qual us espera al terrat per tal que contempleu al seu costat una magnífica panoràmica del conjunt monàstic.

Tren del Ciment, el Carrilet
© Oriol Molas

El carrilet de l’alt Llobregat

Amb més d’un segle d’història, el Tren del Ciment ens permet descobrir els tresors de la vall de Lillet.

Són només 3,5 km de recorregut que ens porten a espais molt interessants. El Tren del Ciment, també dit Carrilet, és tota una aventura per si mateix, format per una locomotora antiga dièsel que estira quatre vagons amb capacitat per a 25 persones cadascun. El trajecte dura uns vint minuts, i s’atura a les estacions de la Pobla de Lillet, la Pobla Centre, Jardins Artigas i Museu del Ciment –Castellar de n’Hug.

És un viatge entre les muntanyes de l’alt Llobregat, i també al passat industrial de la zona. Us recomanem entrar al Museu del Ciment Asland. Fa un segle que la fàbrica impulsada per Eusebi Güell va entrar en funcionament, i 40 anys que va tancar portes. Avui podem visitar aquesta singular construcció d’aires modernistes, esglaonada seguint el pendent de la muntanya per tal d’aprofitar la força de la gravetat en el procés de fabricació del ciment. Les visites guiades inclouen un itinerari exterior per les ruïnes industrials, i un d’interior que ens mostra el funcionament de la fàbrica.

L’altra aturada obligada és als Jardins Artigas, una obra d’Antoni Gaudí de principis del segle XX en agraïment a la família Artigas per l’hospitalitat rebuda durant l’estada de l’arquitecte a la Pobla mentre dissenyava el xalet del Catllaràs. La imaginació del genial arquitecte sembla que no tenia límits, i en aquest espai encantador es torna a posar de manifest. Pedres, aigua i vegetació juguen i es combinen de forma elegant, i creen atmosferes i elements diversos, des de ponts fins a escultures i coves artificials. La construcció de la línia es va fer per unir Guardiola de Berguedà amb la fàbrica de ciment, però amb el pas del temps ha esdevingut un vehicle turístic que es posa en funcionament cap al mes de març.

Advertising
Masia Freixa Terrassa

Entre el patrimoni i la ciència

A Terrassa trobareu tresors com la Seu d’Ègara, la Cartoixa de Vallparadís o els edificis modernistes.

Una de les comarques en què els trens de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) circulen amb més freqüència és el Vallès Occidental, fins al punt que la línia ha estat batejada com el Metro del Vallès. Avui us convidem a agafar-lo per baixar a Terrassa, capital, juntament amb Sabadell, de la comarca. La ciutat té molts atractius, així que per fer tot el que us proposem hi haureu d’anar en més d’una ocasió. Cap problema! FGC disposa de fins a quatre bitllets combinats (Turistren), que us permetran desplaçar-vos-hi i visitar alguns dels espais de més interès. Comencem pel bitllet que inclou el trajecte d’anada i tornada des de qualsevol estació de la línia Barcelona-Vallès i l’entrada al Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya (mNACTEC). Des de fa més de dues dècades l’acull una fàbrica modernista que per si sola ja valdria la pena una visita. Hi trobareu una desena de muntatges permanents i d’altres de temporals que mostren els avenços científics que han canviat la història. Amb el bitllet Descobreix Terrassa també podreu entrar al mNACTEC, però a més ho podreu fer a la Seu d’Ègara, un conjunt magnífic de tres esglésies que acumulen diversos segles, i que des del 2015 és candidat a patrimoni de la humanitat.

En canvi, amb el combinat Medieval Vallparadís allò que podreu visitar serà la Seu d’Ègara i el Castell Cartoixa de Vallparadís, una construcció fortificada del segle XII, on avui hi ha el Museu de Terrassa, envoltada d’un parc. El darrer bitllet combinat és el de Terrassa Modernista, amb el qual podreu accedir a la Masia Freixa, una de les construccions d’època modernista més emblemàtiques de la ciutat; a la Casa Alegre de Sagrera, del mateix estil arquitectònic, i al mNACTEC. Els bitllets combinats de FGC es poden adquirir en les màquines expenedores de qualsevol estació de la línia Barcelona-Vallès.

Montserrat

Tren directe a la muntanya

La millor manera de viure la natura amb els cinc sentits, de la serralada de Collserola i Montjuïc a Montserrat.

Gràcies a un acord entre el Centre Excursionista de Catalunya (CEC) i Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) els usuaris poden gaudir de bitllets combinats (Turistren) que inclouen els viatges d’anada i tornada amb tren i activitats guiades en plena muntanya. Dos d’aquests bitllets combinats tenen com a destí Collserola. L’un permet fer una cursa d’orientació que porta a descobrir el parc mitjançant el treball en equip i aprendre què s’ha de tenir en compte per poder fer una excursió a la natura, els materials necessaris i com orientar-se.

L’altre combinat és una excursió pel parc, en la qual, com en la cursa d’orientació, també és important el treball en equip. En els dos casos es fan el tercer dissabte de mes. Un altre bitllet combinat ens porta a Montjuïc. Després de baixar a l’estació dels FGC de plaça d’Espanya podem iniciar una activitat lúdica i formativa pel parc de la mà dels monitors del CEC, activitat que ens permetrà gaudir de la muntanya i conèixer la seva riquesa. Si sou un grup de deu o més persones, podeu reservar-la per al dia que més us convingui!

El quart i darrer combinat és el Montserrat 360º. Inclou l’anada i tornada fins a l’estació de Monistrol des de qualsevol estació de la línia Llobregat - Anoia, així com el desplaçament amb el Cremallera de Montserrat i bitllets per als Funiculars de la Santa Cova i de Sant Joan. L’activitat formativa i lúdica que hi podrem fer, sempre acompanyats de guies, ens portarà a descobrir el Parc de la Muntanya de Montserrat des de tots els seus vessants, i no tan sols la part natural, sinó també la patrimonial, ja que s’entra al monestir i s’hi escolta l’Escolania interpretant el 'Virolai'. 'Montserrat 360º' té lloc cada quart diumenge de mes. Els tres primers combinats exposats es venen amb reserva prèvia al Centre d’Atenció al Client (CAC) de plaça de Catalunya, i l’últim al CAC de plaça d’Espanya.

Advertising
La Pedrera
© Maria Dias

Tren amb destinació Gaudí

Diverses estacions d’FGC són a dues passes d’obres emblemàtiques del genial arquitecte.

Milers de turistes visiten cada any Barcelona amb l’objectiu de conèixer per fora i per dins algunes de les construccions d’Antoni Gaudí. Els que vivim a la capital catalana o als voltants tenim la sort de poder gaudir de les meravelles modernistes del geni tan sovint com ens vingui de gust, però és possible que ens haguem de desplaçar amb algun mitjà de transport per arribar-hi.

Per anar a veure la Pedrera, la Torre Bellesguard o la cripta de la Colònia Güell, no ho dubteu: trieu Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC). Les estacions de Provença, de l’Av. Tibidabo i de Santa Coloma de Cervelló són molt a prop d’aquestes emblemàtiques construccions, però és que, a més a més, adquirint el bitllet combinat (Turistren) d’FGC us sortirà més bé de preu el desplaçament i la visita a l’edifici corresponent. Comencem per la Pedrera o la Casa Milà, una de les construccions més conegudes de Gaudí. La visita permet accedir al magnífic terrat, a l’Espai Gaudí, conèixer els patis, i també fer un recorregut per un dels pisos. El bitllet combinat s’adquireix a les màquines expenedores de qualsevol estació d’FGC de la línia Barcelona-Vallès.

Anem fins a la Torre Bellesguard. L’arquitecte va alçar aquí un castell entre modernista i gòtic, i va restaurar les restes d’un palau medieval, que formen part dels jardins de la finca. El bitllet combinat el podeu comprar a les màquines expenedores de les estacions de la línia Barcelona-Vallès (excepte a la d’Av. Tibidabo).

Finalment, i sortint fora de Barcelona, ens acostem a la Colònia Güell de Santa Coloma de Cervelló, on Gaudí hi va deixar la seva personal empremta amb una cripta de les més originals que de ben segur que mai haureu vist. En aquest cas, el bitllet combinat es pot adquirir a les màquines expenedores de títols de transport de les estacions d’FGC de la corona 1 entre pl. Espanya i Cornellà Riera i a les oficines de Turisme de Barcelona.

L’Enrajolada

Martorell, ceràmica de museu

L’Enrajolada i el Vicenç Ros són de visita obligada a la població del Baix Llobregat.

A Martorell hi ha dos centres museístics, el de l’Enrajolada i el Vicenç Ros, que tenen en la ceràmica el seu nexe d’unió, però també hi podreu veure rajoles o capitells en el primer i un interessant fons etnològic i de pintura, escultura i arquitectura en el segon. Tenen altres encants: el de l’Enrajolada és un dels museus més antics de Catalunya, i el Vicenç Ros s’ubica en un convent de caputxins del segle XVII.

Si decidiu apropar-vos a Martorell amb FGC, sapigueu que teniu l’opció d’adquirir un bitllet combinat a les màquines expenedores de bitllets de qualsevol estació de la línia Llobregat - Anoia; inclou el trajecte d’anada fins a Martorell Enllaç i tornada i visita guiada a ambdós museus.

L’Enrajolada o Casa Museu Santacana va ser fundada el 1876 per Francesc Santacana i Campmany, i continuada pel seu nét, Francesc Santacana i Romeu. Santacana avi va recollir un munt de peces d’enderrocs d’esglésies, convents i edificis civils, i així va assolir una gran col·lecció d’obres d’art des de temps medievals fins al Renaixement. El seu nét va reformar l’edifici i ampliar la col·lecció. La Diputació de Barcelona va adquirir la casa als anys 60 del segle passat i va adaptar el museu als nous temps, mentre incorporava part de la col·lecció de rajoles i altres ceràmiques del militar Lluís Faraudo.

El Museu Municipal Vicenç Ros obria portes l’any 1945 amb el fons de ceràmica de Vicenç Ros i Batllevell. Amb els anys s’hi ha anat configurant una important col·lecció etnològica, arqueològica, artística i documental, i la de ceràmica s’ampliava el 1972 amb l’adquisició de la col·lecció de Joaquim Mir. L’església de l’antic convent dels caputxins és l’espai que acull la mostra permanent. Tant per l’Enrajolada com pel Vicenç Ros cal reservar prèviament visita a través del correu museus@martorell.cat o trucant al telèfon 93 774 22 23.

More to explore

Advertising