Hi ha qüestions que s'han d'abordar amb un rigor absolut. El maltractament i la violència masclista n'és una. Un bon exemple de com tractar un tema com aquest és 'Perder la razón', la implacable pel·lícula que el belga Joachim Lafosse va realitzar fa uns anys (i que està disponible a la plataforma Filmin). En canvi, aquest no és el cas de 'Mi amor', un film en què Maïwenn posa en escena la relació d'abús entre una dona i el seu marit, un home extrem tant en els moments bons com en els dolents, un seductor interpretat per Vincent Cassel. Maïwenn juga la carta de l'efectisme, planteja el maltractament des de la benevolència i l'ambigüitat i retrata el seu personatge femení com si fos una histèrica. Mi amor és un llop amb pell d'ovella, una pel·lícula que es disfressa de denúncia social, però que representa tot allò que pretén criticar.
És un fet. Des del clatellot d''Intocable', ara fa tres anys, fa l'efecte que cada divendres mitja dotzena de pel·lícules franceses descarrega a la nostra la cartellera. Hi ha de tot. Comèdies, drames i cinema d'autor. Propostes per als amants de Godard i pels que s'estimen més 'Amélie'. Temes socials i compromesos, i historietes romanticones per passar l'estona. Algunes bones, d'altres dolentes. I altres vénen precedides per l'èxit milionari de taquilla que han tingut a l'altre costat dels Pirineus. Amb la tendra imatge de Catherine Deneuve a 'Els paraigües de Cherbourg', tan colorista i melòdica, francesa fins a la nàusea, donem pas a aquesta llista de títols.