Time Out a la teva bústia d'entrada

Cerca
Pantalles Metro BCN
FOTO: ShutterstockPantalles Metro BCN

Així seran les noves pantalles futuristes del metro de Barcelona

Per
Marc Andreu
Publicitat

No es pot negar que viatjar en metro a Barcelona és relativament fàcil i intuïtiu si ho comparem amb altres ciutats europees. El camí te l'indica per colorets amb l'ajuda de plaques informatives clares, fletxes cap aquí i cap allí, força taquilles d'informació i pantalles que, a excepció de quan indiquen incidències o retards, són amigables i útils. Anomenades i apreciades pantalles que fa 24 anys que indiquen una informació que, aparentment, és la suficient per a l'usuari: temps d'espera del proper metro, direcció i l'hora. Però ens podrien informar de més detalls? TMB està convençut que sí i ja té una partida de més de 60.000 euros per destinar-la a una prova pilot que arribarà ben aviat.

Temperatura i ocupació dels vagons a temps real

No és ciència-ficció ni és una idea sortida del cap de Kubrick. Les noves pantalles, ja en licitació per fer-ne una prova pilota en tres parades de la L5, inclouran quina temperatura es cou en cada vagó, la quantitat de gent que traslladen en aquell moment i recordarà on es troba l'espai reservat per les persones amb mobilitat reduïda. La idea de l'organisme municipal de transport és millorar la distribució dels passatgers a l'andana i els vagons però a la vegada és aportar una informació que et permetrà ser més selectiu a l'hora d'elegir el metro o el vagó. Per exemple, aquells passatgers calorosos podran optar pels vagons nevera o, si en canvi vas carregat i t'interessa trobar seient, caminaràs més o menys l'andana per poder entrar en el vagó que més buit vagi.

Simulació de les noves pantalles de metro
Simulació de les noves pantalles de metro
© TMB

Una tecnologia que ja s'aplica

TMB no ha inventat la sopa d'alla, de fet aquesta informació ja l'obtenen a nivell intern els treballadors del metro. Es tracta d'una tecnologia que calcula la suspensió dels combois - actualment només en algunes línies com la L1 o la L5 - i pot detectar els passatgers que hi viatgen en funció del pes del vagó. Aquesta informació que ara només arriba al centre de control, vol fer-se extensible a l'usuari i d'aquesta manera es mogui al llarg de l'andana en funció de les seves prioritats. Cal dir que la informació d'ocupació és útil però en el moment que aquell metro arriba a l'andana canvia perquè molta gent baixa i, per tant, tot el que preveia la pantalla pot transformar-se en segons.

La prova pilot es preveu pel 2020 i serà la movilitat del passatger qui acabarà decidint si les noves pantalles han suposat una millora en l'experiència i la distribució de l'usuari.

NO T'HO PERDIS: El surrealista trap del TRAM que s'ha fet viral

Últimes notícies

    Publicitat