Time Out a la teva bústia d'entrada

Cerca

Banksy obre una botiga online

Escrit per
Laura Galve
Publicitat

L’art i la polèmica sempre han anat de la mà i l’obra del grafiter Banksy n’és un exemple d’aquesta explosiva combinació. L’artista britànic, que viu en l’anonimat, es defineix per un estil ben carregat de crítica social on la provocació és el màxim exponent dels seus grafitis. La seva obra no entén de galeries d’art o museus, el carrer és el seu millor aparador, però aquest cop Banksy ha anat un pas més enllà i ha decidit traspassar les fronteres d'Internet. L’artista presenta Gross Domestic Product, la seva primera botiga online a la qual es podrà accedir fins al 28 d’octubre. Però, advertència: per comprar les seves obres has de complir amb unes condicions. 

A Gross Domestic Product el comprador només pot adquirir un article de la web, però per poder aconseguir que el producte arribi a les seves mans, Banksy no ho posa fàcil, ja que abans de continuar amb la compra s’haurà de respondre a una pregunta –i no de quin color és el cavall blanc de Santiago– que posarà a prova l’enginy i la creativitat de l’usuari: per què importa l’art? Aquest filtre pretén trobar, segons explica Banksy, als "veritables fanàtics de l’art". El còmic Adam Bloom és l’encarregat de seleccionar les respostes més originals i els que escriguin les millors frases seran els privilegiats que podran finalitzar la compra. 

Gross Domestic Product ofereix un ampli ventall de productes aptes per a totes les butxaques, amb preus que van de les 10 fins a les 1000 lliures. Tots els articles estan fets amb materials reciclats i podem trobar des dels més bàsics com samarretes, tasses de cafè i rellotges fins als més extravagants com una bola de disco feta amb un casc de policia i un mòbil per a bebè d’on pengen càmeres de vigilància. Tot molt Banksy...

 

Bola de disco de Gross Domestic Product
Gross Domestic Product
Foto: Gross Domestic Product

Abans de la botiga online, Banksy va obrir una botiga física al sud de Londres on els fans de l’artista podien tafanejar la seva obra, però des de la distància: mirar, però no tocar. Aquesta idea de crear la seva pròpia marca va sorgir per evitar la capitalització de la seva obra després que una empresa de targetes de felicitació volgués prendre la propietat legal del seu nom per vendre els seus productes. 

NO T'HO PERDIS: 'Street Art': Murals a gran escala

Últimes notícies

    Publicitat