Time Out a la teva bústia d'entrada

Cerca
L'Ajunatment aposta per l'aparcament de pagament
FOTO: ShutterstockL'Ajunatment aposta per l'aparcament de pagament

El 90% de les places d'aparcament de Barcelona seran de pagament abans del 2024

El consistori es proposa que en 10 anys el 80% dels desplaçaments es facin a peu o en bicicleta

Per
Marc Andreu
Publicitat

L'Ajuntament de Barcelona continua amb la seva aposta per l'ús del transport públic i els desplaçaments a peu en detriments del vehicle privat. Des de l'inici de la legislatura el govern de coalició ha presentat diferents mesures per aconseguir l'objectiu a curt termini que més de mig milió de cotxes es quedin aparcats i els seus usuaris apostin el transport públic. El Pla de Mobilitat Urbana (PMU), que fixa el 2024 com a data límit per portar-ho a terme, vol desplegar més de 300 actuacions per fer de la ciutat un exemple de mobilitat sostenible i ecològica. Fer realitat la recentment anunciada 'Superilla Barcelona', la pacificació de desenes de carrers, la creació del carril bici al carrer Aragó o la transformació de la ronda de la Universitat són algunes d'aquestes transformacions.

El que ara ha anunciat l'Ajuntament és la seva aposta per la regulació de l'aparcament del 90% de la ciutat, és a dir, transformar-lo en zona blava o verda. Ara mateix aquest percentatge es troba concretament al 56% de les places actuals d'aparcament per a cotxes, per tant, suposarà en menys de 4 anys una pèrdua molt considerable de les poques zones blanques de la ciutat. En paral·lel pretén reforçar la freqüència de busos i facilitar els seus desplaçaments amb la construcció de 68 nous quilòmetres de carril. 

Voreres: espais "sagrats"

En la presentació del nou pla la regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, utilitzava l'adjectiu "sagrat" per referir-se a la condició de les voreres, espais que els últims anys han guanyat milers de metres a favor del vianant. Tot i que les bicicletes i les motos semblen quedar-ne el marge, la regidora ha insistit a fer baixar "tots els vehicles de les voreres" com a objectiu principal, pals de llum inclosos. El PMU preveu fins al 2024 augmentar una trentena de quilòmetres l'espai per a vianants, 67 quilòmetres per a busos i un 40% més per a bicicletes. El Pla també planteja que alguns carrers de tres o més carrils de la ciutat puguin tenir almenys un carril de velocitat reduïda (30 km/h).

Model actual VS Model del 2024
FOTO: Ajuntament de BarcelonaModel actual VS Model del 2024

I ara on aparcaré?

L'aparcament no desapareix, només es transforma. En menys de 5 anys el Pla de Mobilitat Urbana vol reduir les places gratuïtes a un 10% del total de la ciutat. I en aquesta línia la titular de Mobilitat no solament contempla lamultiplicació d'àrees verdes i blaves, sinó que també es fixa en la quantitat de places soterrades que es podrien aprofitar, amb preus econòmics, per estacionar-hi el vehicle a la nit. Cal recordar que arran de la pandèmia la ciutat ja ha perdut més de 4.000 places d'aparcament que s'han destinat a terrasses noves de bars i restaurants. Una ajuda cap al sector de la restauració que l'Ajuntament ha renovat fins a finals del 2021.

El Pla, que s'ha presentat just avui, el Dia Mundial sense cotxe, haurà d'aprovar-se en comissió a l'Ajuntament per poder-se portar a terme.

NO T'HO PERDIS: Les superilles transformaran l'Eixample amb 21 carrers pacificats i 21 places noves

Últimes notícies

    Publicitat