Notícies

Les llums, cadires i altres mobles preciosos de Miguel Milà s'exposen temporalment a Barcelona

Milà ha estat reconegut amb alguns dels guardons de disseny més prestigiosos, tant nacionals com internacionals, per tenir un estil clarament distintiu

Sofia Alonso Wilson
Escrit per
Sofia Alonso Wilson
Redactora
Miguel Milá. Diseñador (pre)industrial (Fernán Gómez).
Miguel Milá. Diseñador (pre)industrial (Fernán Gómez).
Publicitat

L'exposició més gran mai feta sobre un dels pioners del disseny industrial a Catalunya i a Espanya s'exposa al Disseny Hub Barcelona (DHub) del 19 de juny al 28 de setembre. Miguel Milá. Dissenyador (pre)industrial presenta més de 150 peces (entre objectes originals, prototips i creacions recents) i s'acompanya de més de 270 documents: plànols, dibuixos, fotografies, revistes, maquetes i textos que permeten entendre el context i l'evolució de la seva obra. L’exposició inclou 18 peces de la Col·lecció de Disseny de Producte del DHub i 82 documents clau del Fons Miguel Milá, custodiat pel Museu. El recorregut es divideix en vuit sales que ressegueixen la seva vida personal, la seva influència professional i la seva aportació a l’espai domèstic i urbà. 

Llums i espantamosques de Miguel Milá
Museu del Disseny-DHub.Llums i espantamosques de Miguel Milá

Disseny (pre)industrial

Miguel Milá, nascut en una família burgesa barcelonina, va començar arquitectura, però va acabar treballant com a interiorista. A la dècada dels 50, davant la manca de productes funcionals, va començar a dissenyar objectes per necessitat. Així va néixer la seva trajectòria com a dissenyador industrial autodidacta, influenciat pel racionalisme funcionalista de Coderch. Va cofundar empreses com Tramo, Gres o Polinax, i també associacions clau com ADI-FAD. 

Miguel Milá al seu taller
Poldo Pomés. D-Hub.Miguel Milá al seu taller

La seva obra es caracteritza per una estètica atemporal, senzilla, eficient i elegant, amb un fort respecte pels materials i una preocupació per la sostenibilitat. El títol de l'exposició cataloga a Milá com a (pre)industrial perquè va ser un pont entre el món previ al disseny industrial i la seva consolidació, i l'artesania sempre va tenir un gran pes en les seves obres. 

Aparador de l’estudi de Miguel Milá a Gres, 1964.
Museu del Disseny-DHub. Fons Miguel MiláAparador de l’estudi de Miguel Milá a Gres, 1964.

Milá ha estat reconegut amb premis com el Delta d’Or, el Premi Nacional de Disseny Industrial, la Creu de Sant Jordi o la Medalla d’Or al Mèrit en les Belles Arts, entre molts altres. Les seves creacions com les llums TMM, TMC, Cesta, o el banc NeoRomántico s’han convertit en icones del disseny i encara avui es produeixen. 

Disseny Hub Barcelona I Foto: Edu Pedrocchi
Disseny Hub Barcelona I Foto: Edu Pedrocchi

Barcelona: museu a l’aire lliure

La ciutat de Barcelona ha estat escenari i aparador de l’obra de Milá. Molts dels seus dissenys urbans formen part del paisatge quotidià, com els bancs públics o els interiors del metro, mentre que altres peces viuen en llars privades des de fa dècades. Per això, l’exposició també funciona com un homenatge públic i institucional a la seva figura, després de la seva mort l’agost del 2024. En reconeixement, l’Ajuntament li va atorgar la Medalla d’Or de la Ciutat.

El Museu del Disseny, que des del 2014 custodia el seu llegat, és la primera vegada que presenta una mostra àmplia del Fons Miguel Milá, amb 5.000 documents de 817 projectes. La mostra combina objectes físics amb testimonis personals i visuals, oferint una mirada íntima i completa d’una figura clau del patrimoni creatiu barceloní. L'entrada general té un preu de 6 euros.

NO T'HO PERDIS: Les millors exposicions de Barcelona

Vols estar al dia de tot el que es mou a la ciutat? Inscriu-te a la nostra newsletter i tindràs tota la info i els plans que t'agraden per gaudir de Barcelona

Últimes notícies
    Publicitat