Time Out a la teva bústia d'entrada

Cerca
aeroport el prat
FOTO: Ryanair

El Prat, aeroport 'low cost': el 73% dels vols són de companyies aèries barates

El model del baix cost és el que triomfa enfront d'altres aeroports que aposten més pels trajectes de llarg recorregut

M. P. Muñoz
Escrit per
M. P. Muñoz
Publicitat

Després de la pandèmia, l'aeroport del Prat recupera progressivament el seu volum de passatgers i continua posicionat com el segon en més trànsit de l'Estat. Mentre té lloc un debat sobre l'ampliació de les instal·lacions, una altra reflexió sobre el model d'aeroport que tenim i que volem plana sobre l'aire. Tenim un aeroport 'low cost'?

Un elevat 73,7% dels viatgers a l'aeroport del Prat es va desplaçar a través de companyies aèries de baix cost durant el 2023, segons les dades d'Aena analitzades per l'ACN. Aquest percentatge es troba 10 punts per sobre de la mitjana nacional i substancialment superior al 30% registrat a Madrid, on predomina l'ús d'aerolínies tradicionals, vols de llarga duració i altres amb serveis de més qualitat.



Experts consultats per l'ACN consideren que replicar el model de Madrid a Barcelona seria complicat, però insten a la captació de rutes de llarg radi. Durant l'any passat, dels més de 49 milions de passatgers, uns 36 milions van optar per viatjar amb companyies de baix cost, mentre que els 13 milions restants van preferir les opcions tradicionals i vols xàrter.

Aquesta tendència s'ha mantingut estable gairebé una dècada, amb la covid tenint un impacte limitat en la preferència dels viatgers. De fet, el 2021 va registrar el màxim històric amb un 75,7% dels passatgers utilitzant companyies de baix cost en els últims 15 anys.

Quines són les companyies amb més passatgers

Vueling va mantenir la seva posició com a principal companyia amb el 40% del tràfic el 2023, assolint una xifra rècord anual de 20.538.700 passatgers. Ryanair es va situar com la segona aerolínia més triada amb un 17% del total i 8.531.055 viatgers. Les companyies tradicionals, liderades per Iberia al cinquè lloc, van representar una fracció menor del tràfic.

aeroport el prat
Foto: Shutterstock



El debat sobre el futur de l'aeroport coincideix amb la primera reunió de la comissió entre Generalitat i Estat que va tenir lloc aquesta setmana. Al futur el model de transport aeri que volem per a Barcelona, un paradís de companyies 'low cost' o un hub internacional amb vols directes a totes les parts del món sense escala?

NO T'HO PERDIS: Les millors ciutats d'Europa per fer una escapada d'hivern

Vols estar al dia de tot el que es mou a la ciutat? Inscriu-te a la nostra newsletter i tindràs tota la info i els plans que t'agraden per gaudir de Barcelona

 

Últimes notícies

    Publicitat