[title]
Aquí va una gran notícia per als fanàtics d''Alien', el cinema fantàstic i la imatgeria terrorífica en general: el festival d'art multidisciplinari Kronos Art BCN –basat en el temps i separat en tres seccions: Passat, present i futur– dedicarà la seva secció del Passat al geni surrealista de H.R. Giger, creador de l'icònic monstre del film de Ridley Scott.
I poca broma, que aquesta és la primera vegada que l'obra de l'artista suís s'exposa a Barcelona: serà al centre d'Arts Santa Mònica, del 10 al 17 de juliol, en una exposició comissariada per Carlos Arenas i la col·laboració especial del H.R. Giger Museum de Zuric i Marc Witzig, arxiver de l'artista. L'exposició comptarà amb 25 peces, entre les quals hi haurà pintures, escultures, curtmetratges i documentals.
De fet, que a Barcelona arribi obra de Giger servirà per ampliar la percepció de l'artista més enllà "del dissenyador d''Alien'". Hans Ruedi Giger (1940-2014) va ser un surrealista que va tenir els seus inicis artístics en la paranoia de la guerra freda. Davant la possibilitat que Suïssa fabriqués una bomba atòmica, es va obsessionar amb l'efecte de la radicació en l'ésser humà. Una de les seves primeres obres va ser 'Els Nens Atòmics' (1967-1968), pertorbadora sèrie de dibuixos a tinta en la qual es veu l'efecte de la radiació en cossos antropomòrfics.
Igual de famosa és 'Màquina Paridora' (1967) –aquí una versió en escultura de la pintura- en què un úter amb forma de pistola dispara nens armats amb una pistola, i que pot ser llegida com a una crítica ferotge a la violència de la superpoblació. En aquestes dues obres ja apunta a la unió de mecànica, organismes humans i òrgans sexuals, que el convertiria en un dels artistes més sinistres –i influents– de la ciència-ficció.