Time Out a la teva bústia d'entrada

Cerca

Lola Flores reviu en aquest meravellós anunci que ja és un fenomen viral

La marca de cervesa Cruzcampo, amb l'ajuda de la intel·ligència artificial, reviu a la Faraona

Escrit per
Marc Andreu
Publicitat

Sempre és un bon moment per recuperar a Lola Flores. En la forma que sigui: entrevistada, enxampada a la platja o fent el que millor sabia fer: tot i res alhora sobre d'un escenari. La televisió va saber veure-hi, més enllà de la seva faceta com a cantant, un 'poder' i un magnetisme que atrapava a tot aquell que la mirava. Díga-li espontaneïtat, intel·ligència, 'duende' o totes les coses juntes, però no hi ha dubte que la Lola connectava. Tothom ho sap, la marca de cervesa Cruzcampo i l'agència de publicitat Ogilvy també, per això en el seu últim espot no s'han conformat amb els vídeos antics de la Flores, sinó que l'han reviscut.

Gràcies al 'deepfake', una tècnica d'intel·ligència artificial, la companyia cervesera fa el miracle i, no ho podem negar, amb això ha aconseguit un pessic al cor dels fans de la cantant. No només a ells, l'anunci és tot un homenatge a les arrels, especialment als de la mateixa cantant, que moltes vegades es veuen invisibilitzats o neutralitzats en els mitjans de masses. Però, com recita al vídeo "Da igual si eres de la Conchinchina o de la Línea de la Concepción [...], manosea tus raíces, que de ahí siempre salen cosas buenas". Un manifest en tota regla a favor de la diversitat lingüística i a no amagar "nuestro acento propio, sea cual sea". 

L'altra artista que acompanya la més gran és la jove Maria José Llergo, cantant de flamenc emergent que interpel·la a Lola Flores i uneix de forma poètica dues generacions. Ara se l'anomena "empowerment" però "tu siempre lo llamaste poderío", li respon a l'espot Llergo.

Un any de treball amb la complicitat de les filles

Reviure un minut de la més gran i aconseguir que no trobis un defecte a la cara que et faci dubtar de la seva veracitat suposa un any de treball i llargues hores de muntatge. Per aconseguir-ho van buscar una actriu amb una cara semblant, més de 5.000 imatges i l'ajuda de les mateixes filles de la cantant. La tècnica utilitzada té el nom 'deepfake' i es tracta de col·locar la cara d'una persona en el cos d'una altra i generar imatges en moviment.

Sens dubte un treball tècnic d'orfebreria que, unit a un bon guió, han aconseguit que sigui tot un fenomen viral i hagi sumat centenars de milers de visualitzacions en 24 hores.

NO T'HO PERDIS: Així sona 'Lo vas a olvidar', l'esperada col·laboració de Rosalía i Billie Eilish

Llegeix l'especial gastronòmic de Time Out, amb els millors bars i restaurants de Barcelona que has de provar aquest 2021

Últimes notícies

    Publicitat