Notícies

Tanca un dels millors restaurants de menú de Barcelona després de 23 anys de servei i preus populars

Situat al cor del Raval, abaixa la persiana per l'augment dels lloguers i la caiguda del consum

Ricard Martín
Escrit per
Ricard Martín
Editor de Menjar i Beure, Time Out Barcelona
Ofis
© Ivan Gimenez
Publicitat

Hi ha notícies que afligeix donar-les, i sens dubte aquesta n'és una: el restaurant Sifó dels argentino-barcelonins Jorge Runnacles (cuiner) i Pablo Antico (sala) tancarà després de 23 anys de servei al barri del Raval i de cara al client local, sempre amb un tarannà humanista, proper i popular. El darrer dia d'obertura serà el dissabte 13 de desembre: "Aquest dia farem un vetllatori alegre: volem que passi la gent a saludar, a acomiadar-se i a prendre's la darrera", m'explica un desolat Runnacles.

Pablo Antico y Jorge Runnacles
© Ivan GiménezPablo Antico y Jorge Runnacles

Fins al seu dia de tancament, el Sifó oferirà el seu servei habitual d'esmorzars i de menú de migdia, de dilluns a divendres. El motiu del tancament, explica Runnacles, és una tempesta perfecta de diversos factors: "la pujada del lloguer, el canvi dels formats de consum, l'efecte del teletreball, la situació que viu el barri del Raval. I cal tenir en compte els errors propis. Tot plegat és un compendi de dificultats que se'ns han menjat. I va aparèixer un comprador i ens hem traspassat la llicència", resumeix.

Sifó
Foto: Ivan GiménezSifó

El cuiner i petit empresari desgrana més a fons aquests problemes: "Al Raval, la profusió de fleques-cafeteria low cost i d'una oferta de restauració de menjar ràpid i barat han canviat els hàbits de consum de la zona, i això està abocant les PIMES del Raval, aquells que tenim un sol local, al tancament". La crisi del lloguer en la restauració també hi fa la seva part: "Aquests 300 euros que ens han pujat a tots de lloguer són els 300 euros que ens falten a molts de marge per tirar endavant", valora, i vaticina que no serà el darrer restaurant de tota la vida del Raval a tancar en els mesos vinents.

Adeu a un dels primers llocs emblemàtics del nou Raval

I per acabar, la situació de deixadesa al Raval, "d'incomoditat i de brutícia, que no ve d'aquest ajuntament, sinó que s'arrossega de les quatre administracions anteriors". Runnacles sap de què parla: el Sifó va obrir l'any 2002, poc temps després que l'Ajuntament inaugurés la Rambla del Raval. Van arrencar com a bar de nit amb tapes, de les primeres cocteleries modernes amb DJ que va haver-hi en la zona, i amb els anys van anar modulant la seva oferta fins a convertir-se en un restaurant especialitzat en carn argentina –la seva milanesa és per caure de culs– i un menú de migdia impecable i a preus populars, dos plats a triar de sis sense distinció de primers i segons, i on tot és casolà, fins i tot el pa.

Després de mitja vida, literalment, al Raval, Runnacles està desolat per haver de marxar, però no vol caure en "el victimisme de 'per què em toca a mi, això?'. Prefereixo dir-li a la gent que, si us plau, escullin de manera conscient els llocs on consumiran".

Els millors menús de migdia de Barcelona 

Més de Love Local
    Últimes notícies
      Publicitat