El Tour de França surt de Barcelona els dies 2, 4 i 5 de juliol, i la ciutat s’omple d’activitats per celebrar el Grand Départ, la gran sortida des de la capital catalana que recorrerà diversos pobles del territori fins a arribar als Camps Elisis de París. Tot i les propostes culturals, el Tour també implica afectacions de mobilitat a la ciutat, i a continuació t’expliquem tot el que has de saber.
Primer de tot, agafa l’agenda i apunta les activitats dels pròxims dies que pots gaudir a la ciutat sol o en família: hi ha tot tipus de propostes per triar. Algunes són en dies i horaris puntuals, i d’altres, durant diverses jornades:
Activitats de diversos dies
- Tapeo Tour – Diversos bars i restaurants – Del 25 de juny al 9 de juliol – 17 h - 21 h
- Activitats a la Casa CUPRA Raval – CASA CUPRA Raval – Del 26 de juny al 4 de juliol
- Els mercats de Barcelona i el Tour, un bon tàndem – Mercats municipals – Del 26 de juny al 5 de juliol
- Exposició "Bicicleta i societat" – Ajuntament (pl. Sant Jaume, 1) – Del 26 de juny al 6 de juliol – 11 h - 14 h i 16 h - 20 h
- Activitats al CEM Joan Miró – Del 29 de juny al 4 de juliol – Horaris del CEM
- Concurs de Selfies – CEM Nova Icària – Del 29 de juny al 4 de juliol – Horaris del CEM
- Sessions Cycling Tour – CEM Verneda / Vintró / Trinitat Vella / Horta – Del 29 de juny al 5 de juliol – Horaris dels CEM
- Sessions especials de Cycling Tour – CEM l'Espanya Industrial – Del 29 de juny al 5 de juliol – Horaris del CEM
- Fan park – Passeig Lluís Companys – Del 2 al 5 de juliol:
- Dijous 2: 14.30 h - 20 h
- Divendres 3 i Dissabte 4: 10 h - 20 h
- Diumenge 5: 10 h - 14 h i 16 h - 18 h
Dilluns 29 de juny
- Cycling Meetup Grand Départ – Antiga Fàbrica Estrella Damm – 17 h
- Le Tour on Tour: cultura en moviment – Seu districte Nou Barris – 17.30 h - 18.30 h
- Le Tour on Tour: cultura en moviment – Biblioteca Ignasi Iglesias – 20 h - 21 h
Dimarts 30 de juny
- Le Tour on Tour: cultura en moviment – Parc de les Aigües – 17.30 h - 18.30 h
- Le Tour on Tour: cultura en moviment – Rambla Badal amb avinguda Madrid – 20 h - 21 h
Dimecres 1 de juliol
- Conferència Science & Cycling 2026 – INEFC
- Le Tour on Tour: cultura en moviment – Plaça Catalunya – 17 h - 18 h
- Le Tour on Tour: cultura en moviment – Moll de Marina – 20 h - 21 h
Dijous 2 de juliol
- Presentació dels equips – Recinte Modernista de Sant Pau / Av. Gaudí / Sagrada Família – 18.30 h
- Conferència Science & Cycling 2026 – INEFC
- Cinema a la fresca – Jardins Sant Joan de Deu - L'illa Diagonal – 22 h
Divendres 3 de juliol
- Les soigneurs – Passeig Lluís Companys – 13 h
- Les soigneurs – Parc Central de Nou Barris – 18.30 h (amb el 24è Festival de Blues)
- L'Institut Français pedaleja fins a la Filmoteca – Filmoteca de Catalunya – 22 h
Dissabte 4 de juliol
- Exercici mentre passa el Tour – rbla. Guipúscoa amb C/Bac de Roda – 17 h - 19 h
- Coreixample amb el Tour de França – Mallorca Girona - Mallorca Bruc:
- Dinamització musical (Lola Van) – 12 h - 20 h
- 1a sessió de cycling – 11 h
- 2a sessió de cycling – 12 h
- Sessió de Zumba – 18 h
- Fan Zone – CEM Nova Icària (c. Salvador Espriu amb Arquitecte Sert) – 15 h - 19.30 h
- Sessió d'spinning contra-rellotge per equips – CEM Nova Icària – 16.30 h - 17.15 h
- Cinema a la fresca i exhibició de bicicletes – Filmoteca de Catalunya – 17.30 h
- Sortida 1a etapa – Plataforma Marina del Parc del Fòrum – 17.05 h - 18.55 h
- Veles al Mar pel Tour de France – Litoral marítim (Fòrum - Port Olímpic) – 15 h
- Arribada 1a etapa – Passeig Olímpic – 17.26 h - 19.16 h
- Sessions Cycling Tour – CEM Estació del Nord – Horaris del CEM
Diumenge 5 de juliol
- Les soigneurs – Parc de les Tres Xemeneies – 11 h
- Mostra d'establiments comercials – Parc de les Tres Xemeneies – 11 h - 20 h
- Activitats infantils amb bicicleta – Parc de les Tres Xemeneies – 11 h - 14 h
- Tallers (crochet, estampació, papiroflèxia i més) – Parc de les Tres Xemeneies – 12 h - 19.30 h
- Dinamització musical: Lola Van – Parc de les Tres Xemeneies – 12 h - 14 h
- Espai gastronòmic – Parc de les Tres Xemeneies – 12 h - 21.30 h
- Dinamització musical: Salvadiscos – Parc de les Tres Xemeneies – 14 h - 21.30 h
- Activitats esportives – Parc de les Tres Xemeneies – 15 h
- Arribada 2a etapa – Passeig Olímpic – 17.26 h - 17.46 h
Afectacions de trànsit
El dia 2, la presentació oficial dels equips tallarà completament la circulació a l'avinguda de Gaudí i l'entorn de la Sagrada Família des de les 14 h fins a la nit, limitant l'accés a aparcaments privats i obligant els veïns a desplaçar-se a peu. Es recomana evitar la zona en vehicle privat durant tota la tarda i utilitzar el transport públic.
El dissabte 4 de juliol serà una de les jornades més complexes a causa de la contrarellotge per equips, que connectarà el Parc del Fòrum amb Montjuïc i obligarà a tancar grans eixos viaris com Aragó, Mallorca i el passeig de Gràcia. Els talls totals s'aplicaran a partir de les 13.30 h, amb complicacions entre les 16 i les 19 h que també alteraran greument la connectivitat de la ronda Litoral pel tancament de diverses entrades i sortides (com la sortida 25 en sentit Besòs i els accessos 23 i 24), a més de prohibir l'estacionament a tot el recorregut des del divendres a la tarda.
L'endemà, diumenge 5 de juliol, l'arribada de la segona etapa del Tour farà entrar els ciclistes per la carretera de Collblanc cap a la travessera de les Corts, Sants i la plaça d'Espanya, per acabar dirigint-se cap a la muntanya de Montjuïc, que quedarà pràcticament aïllada entre les 15.45 i les 17.45 h. Les restriccions generals començaran a les 12 h i la circulació es restablirà cap a les 18 h. Per minimitzar l'impacte en la mobilitat d'aquests dies, l'Ajuntament de Barcelona habilitarà una xarxa de més de 50 punts de pas regulats i senyalitzats amb personal de suport per facilitar el creuament dels vianants entre el pas dels vehicles oficials.
Per això, es recomana l'ús prioritari del metro, que es reforçarà fins a un 40%, tot i que per motius de seguretat els trens de l'L2 no s'aturaran a l'estació de Sagrada Família a partir del migdia del 2 de juliol. Pel que fa al bus, nombroses línies modificaran el trajecte i 11 línies el dia 4 i tres línies el dia 5 quedaran completament sense servei, mentre que una vintena d'estacions de Bicing situades al traçat de la cursa seran anul·lades.