Global icon-chevron-right Espanya icon-chevron-right Barcelona icon-chevron-right Felipe Massa fa volta ràpida per Barcelona

Felipe Massa fa volta ràpida per Barcelona

El pilot brasiler de Fórmula 1 parla de la seva nova escuderia, de Barcelona, de les seves passions (i també les manies!)

Felipe Massa
Felipe Massa Felipe Massa
Advertising

Aquest any el pilot brasiler s'incorpora a l'equip de Williams Martini Racing i arriba al Gran Premi Barcelona disposat a pujar al podi. Mentre escalfa motors per la cursa del Circuit de Barcelona-Catalunya, aprofitem per preguntar-li per la seva vida com a pilot i per la seva visió de la capital catalana.

Com t'estàs adaptant a l'equip de Williams Martini Racing?
He gaudit molt treballant amb ells. És un gran equip amb gent genial i m'han donat una molt bona benvinguda, per això m'agrada. Estem fent molta feina per portar Williams Martini Racing novament al capdavant de la graella de sortida i estic segur que ho aconseguirem.

Com et relaxes entre les sessions d'entrenament?
Em relaxo, però crec que, definitivament, sempre hi ha un munt de coses diferents que encara cal fer. A vegades acabes l'entrenament i tens reunions o treballes per millorar el cotxe. El cotxe i la feina sempre són dins teu al 100%. Per tant, fins i tot quan estàs descansant, sempre penses en el cotxe –en la posada a punt, en el subviratge del cotxe, en què necessites canviar... Sempre hi estàs pensant perquè el cotxe és el més important que tens aquell cap de setmana. Tot és diferent en cada cursa i sempre hem de tenir això present. No és fàcil relaxar-se i deixar de pensar-hi.

Si no fossis pilot de Fórmula 1, quina altra professió t'hauria agradat provar?
M'encanta el futbol. Hagués estat fantàstic ser jugador de futbol però no tinc el talent necessari. Bé, sé com jugar i gaudeixo jugant a futbol però no tinc el talent per ser un jugador professional. Sempre he volgut ser pilot i, per tant, això és el més increïble per a mi.  Això és el que més gaudeixo fent i per això mai penso a fer res diferent. Sempre he tingut en ment que volia ser pilot des que tenia vuit anys i mai m'he plantejat cap altra professió.

Tens algun ritual particular pel dia de la cursa?
Faig força coses diferents. Normalment, sempre entro al cotxe des de l'esquerra, perquè m'agrada posar primer el peu dret al cotxe, i també sempre em poso primer el guant dret i la sabata dreta. Sempre prego abans de la cursa. Sempre ho faig abans de dormir, però també abans de la cursa demanant protecció, no només per a mi, també pels meus amics i pels altres pilots. A vegades faig bogeries quan començo el cap de setmana. El dissabte, per exemple, si les coses estan anant bé, segueixo amb la mateixa roba interior. Estem una mica bojos alguns cops. No canvia res però t'ajuda a tranquil·litzar-te, sabent que tens tot el que tenies ahir, si ahir va ser un bon dia. I si no ho va ser, t'ho canvies tot.

Quins són els reptes més particulars del Gran Premi de Barcelona?
Barcelona és una bona pista, definitivament. Necessites tenir una bona càrrega aerodinàmica perquè té algunes corbes de gran velocitat però sempre tens un últim tram lent. És una pista que tothom coneix bé perquè l'hem estat provant més que les altres. Tot i així, aquest és el primer any que no hem fet la prova d'hivern a Barcelona des de feia molt temps. Es necessita una bona aerodinàmica i, afortunadament, hem fet bones millores al cotxe i així pot ser més competitiu en aquest aspecte.

Què significa per a tu el circuit de Barcelona?
Allà hi vaig guanyar el 2007 i per tant és una pista que m'agrada. Hi gaudeixo conduint i he tingut bons resultats. També vaig ser dalt el podi l'any passat i per això espero que això m'impulsi a aconseguir un bon resultat aquest any.

Quan véns a Barcelona, en guardes algun record especial?
M'ho passo molt bé a Barcelona i crec que és una gran ciutat. Hi ha molt bona gent, grans restaurants, hotels i botigues, per això està bé dedicar també una mica de temps a gaudir de la ciutat. Jo sempre m'allotjo a l'Hotel Arts, un lloc magnífic a la zona del port. És  bonic perquè hi ha vistes al mar i el personal és molt agradable. El diumenge després de la cursa sempre vaig al Restaurant Barceloneta, que és molt gran i tradicional.

Quins són els llocs més especials que t'agrada visitar sempre que véns al circuit de Barcelona?
Bé, normalment no vaig als bars perquè sempre estem treballant però m'encantaria anar al Bodega 1900 i prendre un Martini Royale.

Què fa la teva parella quan està amb tu a la cursa els caps de setmana de campionat?
A la meva dona no li agrada gaire sortir a les càmeres o estar enmig del glamur, però crec que gaudeix estant allà amb mi –i a mi també m'agrada. Quan ella ve, el meu fill també. Tinc un nen de 4 anys i anem junts a tantes curses com podem. Intentem escollir les més fàcils, aquelles on podem portar tothom, que no són massa lluny ni requereixen un vol massa llarg. A la pista sempre estem junts perquè ells ho puguin veure tot. Al meu fill li encanta i ara està començant a saber més coses sobre la Fórmula 1. Li agraden molt els cotxes i les curses i té molts cotxes de joguina amb els que juga pel paddock. Sap els noms de la majoria de pilots i també els seus números. Jo sempre li pregunto "Aquest qui és?", i ell de seguida diu el nom del pilot i de quin equip és. Sembla que ho sap tot i n'està aprenent molt ràpid.

També t'agradarà

Què fer

Barcelona Top 10: grans esportistes

Nacho Solozabal, Laia Sanz, Purito Rodríguez, Siro Castillo… Seleccionem alguns dels esportistes il·lustres de la ciutat (i rodalies) La llista d'esportistes vinculats a Barcelona és ben llarga. Uns més coneguts que altres, hi trobem des de jugadors de basquet o de futbol fins a ciclistes o motoristes, sense oblidar els ciutadans que dia rere dia han de fer un 'sprint' per agafar l'autobús. Aquí teniu el nostre Top 10 d'esportistes de la ciutat. Quins hi afegiríeu? Nacho Solozabal Ha estat un dels millors jugadors de bàsquet de la història, sobretot amb la samarreta del Barça, i continua transmetent els valors d’aquest esport a través de la seva escola. Ell no falla ni un dia a les classes i està a sobre dels nanos perquè sàpiguen donar el millor d’ells mateixos.  Laia Sanz És de Corbera de Llobregat, però segur que aquesta gran motorista que ha superat quatre cops el París-Dakar té molta vinculació amb Barna i més d’un cop s’haurà fet Collserola dalt del seu cavall amb rodes. Ha provat que és una de les millors del món en trial femení. Imparable!  Purito Rodríguez Va néixer a Parets del Vallès, però segur que s’ha fet Barcelona de dalt a baix amb bici, fent veure que es fuma un cigar –d’aquest costum li ve el sobrenom–. Ha estat el primer català al podi de les tres Grans Voltes i aquest any ha guanyat la Volta a Catalunya.  Frashiah Nyambura És l'atleta kenyana que ha guanyat l'última edició de la marató de Barcelona amb un temps de 2 h 38 minuts i 27 s

Esports, Classes d'exercicis

5 Rutes per arrencar a córrer

5 rutes per iniciar-vos al 'running' per Barcelona El més vist Els actors i les actrius catalans més sexis Descobreix quins són els intèrprets més guapos del país El blog de teatre Brutus Per Andreu Gomila La cartellera de Barcelona El més vist 10 edificis d'arquitectura singular Els edificis que han marcat tendència entre els arquitectes de tot el món Barcelona és un aparador arquitectònic inacabable. Tota la ciutat, des de la cantonada més insignificant, dibuixa un mapa de 2.000 anys de problemes i solucions. La història de Barcelona es llegeix a cada rajola: des del modernisme de la burgesia opulent fins al barraquisme del Carmel, dels nínxols on s'adotzenava la classe treballadora fins a les grans infraestructures faraòniques. Perquè, contra la voracitat del totxo pel totxo i la tendència, tan catalana, de tapar els problemes amb formigó, a Barcelona sempre hi ha hagut moviments a contracorrent, com el GATCPAC, arquitectes preocupats per obrir horitzons, per repensar la ciutat i reformar-la des d'un urbanisme integrador. Hem volgut fixar-nos en petits edificis on s'hi han fet grans revolucions. I per fer-ho, hem parlat amb arquitectes joves (Carles Enrich, David Bravo i el col·lectiu MAIO) que han seleccionat deu intervencions intel·ligents que han fet de la ciutat un lloc millor. No són els edificis més famosos, ni els més sorprenents, ni estan signats per cap estrella de rock. Hi ha exemples de reutilització d'espais, d'adequació i nous usos a fàbriques centenàries. El

Advertising
Què fer, Rutes i passejades

Descobreix Barcelona en bicicleta

10 rutes de diferents dificultats per recórrer la ciutat en bici El més vist Els actors i les actrius catalans més sexis Descobreix quins són els intèrprets més guapos del país El blog de teatre Brutus Per Andreu Gomila La cartellera de Barcelona El més vist 10 edificis d'arquitectura singular Els edificis que han marcat tendència entre els arquitectes de tot el món Barcelona és un aparador arquitectònic inacabable. Tota la ciutat, des de la cantonada més insignificant, dibuixa un mapa de 2.000 anys de problemes i solucions. La història de Barcelona es llegeix a cada rajola: des del modernisme de la burgesia opulent fins al barraquisme del Carmel, dels nínxols on s'adotzenava la classe treballadora fins a les grans infraestructures faraòniques. Perquè, contra la voracitat del totxo pel totxo i la tendència, tan catalana, de tapar els problemes amb formigó, a Barcelona sempre hi ha hagut moviments a contracorrent, com el GATCPAC, arquitectes preocupats per obrir horitzons, per repensar la ciutat i reformar-la des d'un urbanisme integrador. Hem volgut fixar-nos en petits edificis on s'hi han fet grans revolucions. I per fer-ho, hem parlat amb arquitectes joves (Carles Enrich, David Bravo i el col·lectiu MAIO) que han seleccionat deu intervencions intel·ligents que han fet de la ciutat un lloc millor. No són els edificis més famosos, ni els més sorprenents, ni estan signats per cap estrella de rock. Hi ha exemples de reutilització d'espais, d'adequació i nous usos a fàbriques c

Advertising