Time Out a la teva bĂşstia d'entrada

Cerca
Després de tot
Foto: Mercat de les Flors

Les obres de teatre del mes de maig a Barcelona

La llista dels millors espectacles que trepitjaran els escenaris de la ciutat

Escrit per
Andreu Gomila
Publicitat

Els teatres de Barcelona no paren i cada mes renoven la cartellera amb grans i petites obres que fan les delícies dels teatrers locals. Hem triat deu obres que comencen la seva travessia aquest mes i que maldaràs per veure-les. Dramatúrgia contemporània, dansa de la bona i alguna aposta de pes.

NO T'HO PERDIS: Les obres de teatre recomanades

  • Teatre
  • El Poble-sec

La gran estrena de Després de tot en dos episodis, com si es tractés d’una saga, de la companyia Psirc (21 i 22 de maig), és la gran aposta del cicle Circ d’Ara Mateix del Mercat de les Flors, gairebé l’única oportunitat que tenim a Barcelona de saber què està passant a Catalunya i Europa en el món del circ. Després de tot és una epopeia sobre la quotidianitat d’existències concebudes des del marge.

Els Psirc, de fet, són gairebé els veterans d’un cicle plenament consolidat on podrem veure, entre d’altres, un munt de propostes joves: Som Noise, amb Breach (del 20 al 22 de maig); Magí Serra i Anamaria KlajnšÄŤek, amb Cossoc (21 i 22 de maig), i Elena Zanzu, amb EZ (25 i 26 de maig). En el terreny internacional destaca el belga Alexander Vantournhout, que presenta Through the grapevine (del 27 al 29 de maig), en el qual dos homes sols en escena mostren uns cossos desproveïts de qualsevol ornament. 

Totes les funcions del cicle Circ d'Ara Mateix són:

Breach (del 20 al 22 de maig)

Després de tot (el 21 i  22 de maig)

Ara (del 25 al 29 de maig i del 1 al 5 de juny)

Dame du Cirque (el 4 i 5 de juny)

Cossoc (el 21 i 22 de maig)

EZ (el 25 i 26 de maig)

Picadero (el 28 i 29 de maig)

Through the grapevine (del 27 al 29 de maig)

Constel·lacions (l'1 i 2 de juny)

Kristall Bohème (del 3 al 5 de juny)

Laboratorio 'Cuerpos en juego' (del 2 al 6 de maig)

  • Teatre
  • Sants - MontjuĂŻc

El duet Azkona-Toloza ens ha ofert els últims temps peces tan emblemàtiques de teatre documental com Trilogía Pacífico, on investigaven les relacions de poder a Sud-amèrica. Ara canvien de cicle amb una obra que se centra en elements de la natura que no considerem subjectes de dret: els minerals, les pedres i les muntanyes.  

Publicitat
  • Teatre
  • El Raval

La companyia La Peleona posa de llarg un text de Carla Torres que és un abordatge absurd sobre l’existencialisme que sosté la tesi del segrest de Déu en mans de l’home, per tal que alguns visquin com déus a la terra. 'Estat desgràcia' és la segona peça de la trilogia sobre l’abús de poder.

  • Teatre
  • Fort Pienc

Laia Marull protagonitza aquesta obra de Victoria Szpunberg que ens parla d’una filla que ha de cuidar el pare qui, després de patir un ictus, viu un procés de deteriorament físic i mental que el converteix en un ésser totalment dependent. L’autora, que també dirigeix l’espectacle, ha fet potser la seva millor obra, guiada per l’experiència pròpia de filla d’un gran poeta, Alberto Szpunberg.   

Publicitat
  • Teatre
  • Ciutat Vella

La gran actriu del moment, Míriam Iscla, s’associa amb Joan Negrié per oferir-nos una peça de Marc Artigau en la qual els actors són dos cosins que, una nit d’al·lucinacions, decideixen muntar una empresa de festes temàtiques personalitzades. Mentre preparen el seu debut, en Pere rep un missatge que ho canvia tot.

  • Teatre
  • El Raval

Lluís Homar ve per primera vegada a Barcelona com a director de la Compañía Nacional de Teatro Clásico amb un text de Lope de Vega que dirigeix ell mateix. Una trilogia sobre el teatre dins el teatre al segle XVII que és una reflexió sobre el destí i les seves aparents arbitrarietats. 



Publicitat
  • Teatre
  • Fort Pienc

Hi ha ganes d’Agnès Mateus i Quim Tarrida després que el seu 'Rebota rebota y en tu cara explota' hagi fet, literalment, la volta al món. En el seu nou espectacle parlen de l’odi. I treuen a la llum allò que l’statu quo vol silenciar i posen nom a les víctimes del sistema. Dos artistes políticament incorrectes. 

  • Teatre

Una peça teatral que es mou entre el món físic i el virtual. Després de simular la història de la humanitat, la intel·ligència artificial WARE (We Are Recreating Existence) elabora un sistema d’aprenentatge per intentar salvar el nombre més gran possible d’usuaris, dels quals s’ha enamorat. 

Recomanat
    També t'agradarà
      Publicitat