Sîrat
Foto: BTEAM Pictures | Sîrat
Foto: BTEAM Pictures

El top 10 de la cartellera de cinema a Barcelona al juny

Les pel·lícules que s'estrenen aquest mes a les sales de cine de Barcelona i que no us hauríeu de perdre de cap manera

Àlex Montoya
Col·laborador: Borja Duñó
Publicitat

Us costa decidir-vos a l'hora d'anar al cinema? Perquè us ho volem posar més fàcil, aquí teniu el millor cine que arriba a les sales de Barcelona i Catalunya aquest mes. 'Blockbusters', cinema d'autor, comèdies esbojarrades, musicals i molt més, per veure només en pantalla gran i amb un gran bol de crispetes. N'hi ha per a tots els gustos!

Quin és el dia de l'espectador?

Si voleu estalviar-vos uns calerons, aneu als cinemes el dia de l'espectador (sempre que no sigui festiu o vigília de festiu), que és el dimecres als cinemes del Grup Balañà i als Cinesa; els dimecres i dilluns als cinemes Renoir; dimarts als cinemes Girona, i diumenges i dilluns als Verdi (aplicable a només a l'última sessió).    

NO T'HO PERDIS: 🍿 Les 50 millors pel·lícules de la història del cine

Fes clic aquí si vols més informació sobre els nostres estàndards editorials i les nostres directrius ètiques per crear aquest contingut.

 

Estrenes de cinema del mes

1. Ballerina

Més enllà dels quatre llargmetratges protagonitzats per Keanu Reeves, el fascinant univers creat al voltant d'aquesta màquina de matar anomenada John Wick ha donat un spin-off seriòfil (The Continental, disponible a Prime Video) i, ara, aquesta Ballerina que se situaria entre les entregues tercera i quarta de John Wick. Amb una Ana de Armas, ja consolidadíssima a Hollywood, al capdavant del projecte, la pel·lícula manté la sofisticació de les escenes d'acció de la franquícia mare, i aprofundeix en la ja coneguda escola de ballet dirigida per Anjelica Huston que amaga la formació d'assassines a sou per l'organització Ruska Roma.

Amb armes semiautomàtiques, en la lluita cos a cos o amb un llançaflames, Eve Macarro (el personatge de De Armas) es converteix en una perfecta deixebla del ja icònic Wick. I, com no podria ser d'una altra manera, tres de les ànimes que protagonitzen la saga tornen a treure el cap aquí: Ian MacShane, el ja traspassat Lance Reddick i l'incombustible Keanu Reeves. Ballerina farà gaudir els amants del cinema d'acció sense artificis ni coartades.

Dir.: Len Wiseman (EUA, 2025). 125 min. Estrena: 6 de juny.

2. Sirât

Ha estat una de les grans sensacions del darrer Festival de Canes, i de fet es va endur el Premi del Jurat. No era la primera presència del cinema d'Oliver Laxe en el palmarès del certamen, abans havia estat premiat per Todos vós sodes capitans (2010), Mimosas (2016) i O que arde (2019), però el guardó d'enguany per l'explosiva Sirât és el primer que aconsegueix participant en Secció Oficial. Els mèrits del cineasta són indiscutibles: la potència estètica del film va acompanyada d'una història que barreja elements de road movie amb un aire de western existencial rematat amb dues o tres escenes que deixen l'espectador amb el cul tort.

La trama de Sirât ens presenta un home (extraordinari Sergi López) que, acompanyat del seu fill petit, arriba fins al desert de Mauritània, on se celebra una rave. El protagonista busca la seva filla desapareguda mesos enrere, i les pistes l'han dut fins allà. No la troba d'entrada, però decideix seguir un grup de participants que condueixen els seus camions fins a una segona festa tecno. I és en aquest trajecte on les vides de tots plegats es transformaran de maneres que no s'imaginen.

La radicalitat de la proposta de Laxe i la seva capacitat hipnòtica, per les imatges i per la música que les acompanya, aconsegueixen que Sirât sigui una d'aquelles experiències que van més enllà de la sala de cinema, i donem fe que les imatges i les sorpreses que s'hi amaguen acompanyen el públic dies, setmanes, després del seu visionat. Una de les pel·lícules indiscutibles d'aquest 2025.

Dir.: Oliver Laxe (Espanya, 2025). 120 min. Estrena: 6 de juny.

Publicitat

3. Cuatro paredes

La precarietat s'amaga en qualsevol cantonada, i la trama de Cuatro paredes serveix d'advertència, que ningú se'n refiï. Al nou film del director (La cima, El bus de la vida) i productor (Robot dreams, Blancaneu) Ibon Cormenzana, les seves protagonistes, una dona i la seva filla de 10 anys, han de gestionar la pèrdua del pare i les conseqüències d'una mort que les podria fer perdre el seu habitatge i deixar-les al carrer.

Amb la col·laboració de l'actriu Manuela Vellés en l'estructura del guió, Cormenzana s'ha inspirat en experiències reals de dones participants en programes de l'ONG Save the Children, amb la qual col·labora. Amb la petita Sofía Otero (premiada a Berlín per 20.000 espècies d'abelles) com a coprotagonista i filla de Vellés en la ficció, Cuatro paredes emociona, però també avisa d'una realitat que conviu amb nosaltres, i que ens mostra la fragilitat d'un dia a dia més o menys benestant enmig d'un capitalisme ferotge que ens ho pot prendre tot en qualsevol moment.

Dir.: Ibon Cormenzana (Espanya, 2025). 82 min. Estrena: 6 de juny.

4. La buena suerte

La novel·la homònima de Rosa Montero pren vida cinematogràfica de la mà de Gracia Querejeta, i se'ns ofereix una singular barreja de gèneres, amb tocs de drama i de thriller emocional, en la que predomina el misteri que envolta el seu protagonista, un reputat arquitecte que, durant un recorregut en tren, decideix aturar-se en un poble perdut i, en el que sembla un impuls, s'hi compra una casa.

Conèixer les motivacions d'aquest personatge, que sembla fugir d'alguna cosa i que s'inventa una excusa diferent davant dels curiosos veïns del poble, es converteix en la raó de ser d'una pel·lícula difícil d'encaixar. La buena suerte parla del destí, parla de violències domèstiques, de pares i fills, de vides aturades, i de rendir-se o rebel·lar-se davant les bufetades que dona la vida. Hugo Silva i Megan Montaner es retroben una dècada després de Dioses y perros, i protagonitzen un film on llueix el veterà i sempre magnífic Miguel Rellán.

Dir.: Gracia Querejeta (Espanya, 2025). 90 min. Estrena: 6 de juny.

Publicitat

5. Fight or flight (Sicarios en el aire)

Les primeres escenes de la delirant, i divertidíssima, Fight or flight ens mostra una baralla enmig d'un avió de passatgers, un tots contra un on, fins i tot, veiem volar una motoserra. Els fans del cinema d'acció sense coartades es queden, des d'aquest moment, atrapats pel desacomplexament d'una pel·lícula de sèrie B, gamberra i passada de voltes, amb sang, fetge i destrucció, que participa d'una sèrie de llocs comuns (un antiheroi obligat a acceptar una missió, un ciberterrorista, un segrest aeri, una amenaça global) per sacsejar-los i donar ales a la festa més embogida.

A mig camí entre el thriller i la comèdia, Fight or flight juga amb les armes del cartoon, i converteix un ressuscitat Josh Hartnett (en una segona vida després de l'èxit de La trampa) en una acrobàtica barreja de John Wick i Bugs Bunny que troba racons insòlits dins d'un avió per convertir-los en rings mortals. Cinema pulp per passar-s'ho pipa.

Dir.: James Madigan (Regne Unit, 2025). 97 min. Estrena: 13 de juny.

6. Esmorza amb mi

De la confusió sentimental a la sensació de fracàs vital hi ha dues passes. I els quatre personatges protagonistes del primer llargmetratge com a director d'Iván Morales naveguen en aquestes aigües de la desorientació i el desamor. Anna Alarcón, Marina Salas, Iván Massagué i Álvaro Cervantes fan una feina magnífica a l'hora de dibuixar aquestes quatre criatures que podrien ser qualsevol de nosaltres, i que uneixen i separen les seves passes en una mena de xarxa emocional de petits relats quotidians relacionats els uns amb els altres.

Adaptant la seva pròpia obra teatral homònima, i amb una banda sonora en la qual pesa la música urbana, Morales fa una mena de suggeridor retrat generacional amarg i reflexiona sobre la fragilitat dels vincles en el món que vivim, i sobre les ferides al cor i la pèrdua de la fe que, qui més qui menys, tracta de gestionar.

Dir.: Iván Morales (Espanya, 2025). 100 min. Estrena: 13 de juny

Publicitat

7. 28 años después

En un Regne Unit aïllat en una quarantena eterna de quasi tres dècades, infestat d'aquells zombis que vam conèixer a 28 días después (i vam tornar a veure a 28 semanas después), només una petita illa sembla sobreviure als perills dels morts vivents. I allà hi trobem una comunitat de supervivents encapçalada per Aaron Taylor-Johnson (avui dia el millor posicionat per convertir-se en el nou James Bond), Jodie Comer (Killing Eve) i un Ralph Fiennes a qui Conclave ha convertit en un dels actors de l'any.

Amb evidents referències als efectes del Brexit, fent paral·lelismes entre el virus biològic i el social que ha transformat la societat britànica, el guionista Alex Garland (director de Civil war) i el cineasta Danny Boyle tornen a unir forces per oferir una trepidant tercera entrega que, a la vegada, és la primera d'una nova trilogia. Hi ha franquícia zombi per estona.

Dir.: Danny Boyle (Regne Unit, 2025). 126 min. Estrena: 20 de juny.

8. La furgo

Després d'uns quants anys penjant el cartell de sold out a pràcticament tots els muntatges teatrals que protagonitza (amb fenòmens com El curiós incident del gos a mitjanit, Hamlet i El misantrop), Pol López comença a consolidar-se també en l'audiovisual, sobretot gràcies a Suro i a la sèrie Nos vemos en otra vida. Ara és el protagonista quasi absolut de La furgo, que adapta la novel·la gràfica homònima de Ramon Pardina i Martín Tognola, també guionistes del film, debut darrere la càmera del director Eloy Calvo.

A partir de la història d'un pare divorciat que, enmig d'una pèssima ratxa, malviu dins la seva furgoneta mentre intenta no perdre la custòdia de la seva filla, la pel·lícula reflexiona sobre la precarietat i el problema de l'habitatge, també sobre la salut mental. I ho fa amb un to de conte que utilitza la tendresa i l'empatia com a armes, i que deixa una finestra oberta a l'esperança.

Dir.: Eloy Calvo (EUA, 2025). 88 min. Estrena: 20 de juny.

Publicitat

9. The last showgirl

El mateix any que celebràvem el retorn a primera línia cinematogràfica de Demi Moore i Adrien Brody (en aquest cas amb Oscar inclòs), també cal posar el focus en una altra reivindicació: la que Gia Coppola (neta de Francis i neboda de Sophia) proposa sobre algú a qui no van permetre sortir de l'encaix de símbol sexual. Pamela Anderson, eterna vigilant de la platja per tota una generació, és la protagonista d'aquesta història sobre la decadència i el pas d'un temps que no tornarà. El seu personatge és el d'una ballarina d'un local de Las Vegas que, arribats als 50, veu com la maduresa no encaixa en un món de poca roba i molt desig.

Shelly/Pamela ha de confrontar les conseqüències de tants anys dedicats a ella mateixa, en aquell moment de prendre consciència que tot plegat ha estat, probablement, un gran error sense solució. Tenir una filla semi abandonada a qui se li acumulen els retrets servirà de mirall per aquesta dona sense gaire esperança a revertir la situació. Anderson entoma el paper de la seva vida i brilla, demostrant l'error d'una indústria que sempre la va tractar com un tros de carn. Jason Schwartzman i una magnífica Jamie Lee Curtis l'acompanyen en aquest honest relat sobre segones oportunitats que mai no arriben.

Dir.: Gia Coppola (EUA, 2024). 86 min. Estrena: 20 de juny.

10. F1

Explica el director Joseph Kosinski (Top Gun: Maverick) que, amb F1, han volgut fer “la pel·lícula de carreres automobilístiques més autèntica i realista mai realitzada”. Han passat dècades des dels temps d'aquell Gran Prix (1966) de John Frankenheimer, i d'aquelles 500 millas (1969), amb un pilot professional com Paul Newman al capdavant. I molt menys temps des de l'estrena de la magnífica Le Mans'66 (2019). Referents que amenacen el llargmetratge que ens ocupa.

Quasi tan aficionat a la Fórmula 1 com Newman és Brad Pitt, protagonista i ànima d'aquesta història, en la qual interpreta una vella glòria de les carreres de cotxes apartada dels circuits després d'un accident i que ara rep una oferta de retorn convertida en una segona oportunitat per recuperar el temps perdut. Clàssica història de redempció, i de xoc intergeneracional, perquè el protagonista haurà de lluitar contra l'empenta d'un arrogant jove pilot (interpretat per Damson Idris), F1 aposta per l'espectacularitat d'un rodatge amb càmeres IMAX, i per la capacitat immersiva d'una superproducció que compta en el repartiment amb Javier Bardem i el pilot Lewis Hamilton.

Dir.: Joseph Kosinski (EUA, 2025). 155 min. Estrena: 27 de juny.

Recomanat
    També t'agradarà
    També t'agradarà
    Publicitat