1. Yo no moriré de amor


De què va? Quan la malaltia sense solució irromp com un huracà en la quotidianitat d'un nucli familiar, els rols s'hauran de redefinir. I si la mare està condemnada als estralls que provoca l'alzheimer, el marit i les dues filles tractaran de sobreviure a una terrible onada emocional que sembla no acabar mai. I per a la Claudia, que als seus 18 anys tot just està trobant i assumint la seva identitat, s'inicia un camí de complicadíssim equilibri entre cures, per una banda, i sacrificis i renúncies vitals, per l'altra.
Per què l’has de veure? Més enllà de ser la gran triomfadora del darrer Festival de Màlaga, tot un aval pel cinema espanyol dels darrers anys, Yo no moriré de amor suposa una extraordinària carta de presentació per Marta Matute, la seva directora i guionista, que posa en imatges els records i els traumes de l'experiència pròpia. Sense escarafalls, fugint de la pornografia emocional i de trucs narratius barats, la pel·lícula aposta pel naturalisme, la subtilesa i les emocions contingudes però suficientment impactants i versemblants, a l'hora de parlar de temes com les cures, l'empatia i la família.
I encara una raó més per no perdre's aquest excel·lent llargmetratge: el seu repartiment, amb Sonia Almarcha, Tomás del Estal, Laura Weismahr i la gran sensació que suposa el descobriment de Júlia Mascort. A la pell de la Claudia, l'actriu catalana fa tot un recital interpretatiu que li va donar el premi a Millor Actriu a Màlaga. No serà l'únic.
Quan s'estrena? El 8 de maig.
Dir.: Marta Matute (Espanya, 2026). 94 min.




















