RooM Maria Roch i Anaid Cano comparteixen RooM, un espai molt ben vestit on trobareu la roba de seda de la primera i les sabates de la segona (sota la marca Anaid Kupuri). Aquest estiu Anaid Kupuri signa la col·lecció Caleidoscopic; sense perdre de vista les influències retrofolk, barreja disseny i cmoditat, ja siguin en les sandàlies més planes, sobre talons o, esclar, plataformes de fusta. About Arianne Darrere About Arianne s'hi amaga Ariadna Guirado, dissenyadora de moda que després d'un viatge a Londres va decidir convertir-se en dissenyadora de calçat. Coherència, continuïtat, atemporalitat. Són alguns adjectius que servirien per definir les col·leccions de l’Ariadna. El seu estil és sobri, però també femení. Les sabates tenen caràcter. Parlen un altre llenguatge. Tenen un rerefons clàssic, però són modernes. Es fabriquen a Elda, on encara ara es fan molts processos artesanalment. Aquest és el valor afegit d’unes About, com els hi diu l’Ariadna. Sabates de qualitat, que passen per moltes mans abans d’arribar als vostres peus. Tot un luxe. Nu Sabates El calçat atemporal, fet a mà, amb pells italianes i d'origen californià de la firma Cydwoq omple la botiga Nu Shoes. En veure les sabates de Rafi Balouzian a Nova York va començar a gestar-se la idea de la sabateria del Born, on també hi ha lloc per marques que aposten per les maneres tradicionals i les formes contemporànies, com Deux Souliers. Caboclo Caboclo és artesania indígena de l'Amazones, sabates produïdes artesanal
Catifes voladores, fetes a partir de pneumàtics de bicicleta o estores estampades amb els dibuixos d'Eduardo Chillida que recuperen la verticalitat dels tapissos expliquen la seva història. Nani Marquina va créixer envoltada de creativitat i setrilleres i, després d'estudiar disseny industrial –i moguda "per l'obsessió de buscar allò que no existeix"– va començar a explorar el món de la catifa contemporània, un univers que fa 25 anys que trepitja. "Ara les estores ofereixen un confort visual i estètic, i defineixen el teu estil", explica després de recordar l'origen d'una peça concebuda per escalfar, que varia de forma, colors i textures en funció del país on es produeix.
Les 'nanimarquina' estan fetes al nord de l'Índia, el Pakistan i el Marroc –i la marca en presumeix– per recuperar el valor artesanal de les catifes que, dissenyades per ella o en col·laboració amb creadors il·lustres, sempre han buscat sorprendre: primer ho van fer amb les geometries, després amb els dibuixos i, finalment, amb les textures. A la seva botiga hi ha molt de color i objectes de disseny que conviuen plàcidament amb els d'artesania ètnica, una de les debilitats de la dissenyadora. Tot són estímuls per al tacte i picades d'ullet a l'art, al qual s'ha apropat a poc a poc i amb respecte. Nani Marquina vol seguir recuperant, un dels seus verbs de capçalera, i apunta que els seus futurs projectes continuen "tocant a terra": parlem de mobles.