Time Out a la teva bústia d'entrada

Cerca

Els misteriosos pòsters que es projecten a les façanes de Barcelona

La iniciativa Public Protest Poster reivindica l'espai urbà per compartir missatges i bon disseny gràfic

Escrit per
Time Out Barcelona Editors
Publicitat

Public Protest Poster és un projecte col·lectiu que reivindica l'ús del pòster i l'espai urbà com a llenç on projectar missatges. 

A través del mòbil i de l'aplicació, l'usuari tria la tipografia, el color, la composició i sobretot el missatge que vol traslladar; així Public Protest Poster ha rebut més de 300 enunciats que es projecten, de cinquanta en cinquanta, cada vespre a "l'hora bruixa" en diferents punts de la ciutat de Barcelona. Fins ara les projeccions han tingut lloc a Gràcia, al carrer Banyoles, els dimarts i dijous sobre les 21.30 h, però la proposta té caràcter itinerant. 

Pòster d'Aïda Boladeres per a Public Protest Poster
Foto: Maria Vives

La iniciativa forma part d'un projecte més ampli, el Public Protest Project, darrere del qual hi ha una quarantena de col·laboradors encapçalats per Raúl Goñi, dissenyador i docent a Elisava. "Vaig detectar diferents problemàtiques: que l'espai urbà no té espais per a la comunicació que no siguin marques i que sovint hi ha bons manifestos mal executats pel que fa a disseny", raona Goñi.

Amb la voluntat fomentar la cultura del disseny, Goñi va començar projectant treballs de dissenyadors locals i internacionals com Toormix, We are Mucho, Anthony Burrill, Chris Clarke... Després de 22 sessions ha arribat el torn d'obrir el projecte a la ciutadania i també el moment d'exportar la idea a altres parts de la ciutat i altres ciutats del món. 

'Kindness', de Chris Clarke per a Public Protest Poster
Foto: Chris Clarke

Un dels cartells que més ha cridat l'atenció a Goñi és el que deia "no a l'apropiació de les eines de protesta per part del món del disseny". Sobre això, apunta que el disseny també pot ser activisme, com demostren el Maig del 68 o el moviment Occupy Wall Street: "No hi ha res més fàcil que fer un cartell per expressar benestar o malestar". Goñi segueix la pista dels col·lectius The Illuminator, de Nova York, o l'estudi de Joanie Lemercier a Brussel·les, i indica que hi ha molts projectors a la ciutat que es podrien habilitar per interactuar-hi, però que cal suport de les institucions públiques per fer-ho possible.

NO T'HO PERDIS: les exposicions que ja podeu visitar

Les millors idees d'oci i cultura per fer a casa amb la nova Time In Pocket interactiva. 


Time Out Love Local campaign logo

La campanya Love Local de Time Out dona suport als negocis d'oci i cultura de Barcelona. Descobreix com pots ajudar a salvar els llocs que fan de Barcelona una ciutat genial


Últimes notícies

    Publicitat